וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יס מכריזה על טכנולוגיה שמתיימרת לשים סוף לדיליי בשידורי האינטרנט

15.7.2020 / 15:15

יס מכריזה על טכנולוגיה חדשה שמתיימרת לשים סוף לדיליי בשידורי האינטרנט. ההכרזה של יס מגיעה אחרי הכרזה של פרטנר ובה הצהירה גם היא כי היא הצליחה לקצר באופן משמעותי את הדיליי בטלוויזיה האינטרנטית

עריכת וידאו:ניר חן

בסרטון: השקת שירות StingTV מבית יס

הסוף לבעיית הדיליי בשידורי אינטרנט? חברת יס הכריזה היום (רביעי) על פריצת דרך המאפשרת צפייה בשידורים חיים בשירותי הטלוויזיה באינטרנט של החברה בזמן אמת וללא שיהוי (דיליי). מיס נמסר כי כיום בכל שירותי הטלוויזיה הפועלים על בסיס האינטרנט, בעולם ובישראל, קיים דיליי של עד 2 דקות שגורם לתוכן המשודר להופיע באיחור על גבי מסך הטלוויזיה בהשוואה לשירותי הטלוויזיה המסורתיים דוגמת הלוויין.

"אנו גאים להציג פתרון טכנולוגי מהותי, הנותן מענה לאתגר עולמי גדול עמו מתמודדים כל שירותי הטלוויזיה באינטרנט בארץ ובחו"ל, שיעצים את חווית הצפייה וישנה את פניה של הטלוויזיה על גבי האינטרנט", אמר רן גוראון, מנכ"ל Yes.

yes live +. יח״צ,
ההבדל בין השימוש בטכנולוגיה של יס לעומת טלוויזיה אינטרנטית מתחרה/יח״צ

במהלך השנה האחרונה עבדה yes בשיתוף חברת Synamedia הישראלית על פיתוח טכנולוגי פורץ דרך, yes+ Live, שיושק על שירות הטלוויזיה באינטרנט yes+, המאפשר צפייה בשידורים חיים בזמן אמת ומבטל את השיהוי (Delay).

השירות יושק במהלך חודש ספטמבר ויהיה זמין בשלב זה רק עבור ממירי האנדרואיד. מיס נמסר במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה כי ממירי ה-AppleTV בדור הנוכחי לא תומכים בטכנולוגיה המבטלת את הדיליי. השירות יהיה זמין ב-11 ערוצים שונים, ביניהם ערוצי הספורט וערוצי קשת, רשת ובהמשך יורחב ל-16 ערוצים בסך הכל לרבות כאן 11.

הממשק החדש ביס פלוס. עמית לגו, מערכת וואלה!
הממשק של יס פלוס ב-AppleTV/מערכת וואלה!, עמית לגו

הטכנולוגיה מבוססת על פירוק השידור למקטעים זעירים של מידע (מקטעים הקטנים פי 30 מהקיים), על פי תקן CMAF החדש. אותו פירוק וצמצום מקטעי הווידאו לחלקים זעירים מאפשר הזרמה מהירה מאוד של מידע במערכות השידור וכך התוכן מופיע על המסך ללא שיהוי. הטכנולוגיה תוטמע בממיר yes+ מסוג אנדרואיד ללא עלות ותופעל באופן אוטומטי וללא צורך בפעולה יזומה מצד הלקוחות, ובהמשך תוטמע גם בממירים נוספים.

גם פרטנר הכריזה על טכנולוגיה לקיצור זמן הדיליי

במקביל להכרזה של יס, אמש (שלישי) פרטנר הכריזה על טכנולוגיית "Personal Buffering" שפותחה בפרטנר, והיא למעשה מאפשרת לקצר לשניות בודדות את הדיליי, ותתאים את השידורים החיים לאיכות האינטרנט בבית הלקוח. שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט (Over-the-Top) מועברים עם שתי דרגות של שיהוי מובנה בהשוואה לשידורי DVBT (כמו עידן פלוס): שכבת ה-encoding, קידוד של הנתונים להעברה על גבי האינטרנט, וה-buffering, ליצירת שיהוי מנוהל שיימנע 'תקיעה' של התמונה או ירידה באיכות הווידאו כתוצאה מאי יציבות בפס האינטרנט הביתי.

בפרטנר, הוטמעו טכנולוגיות מתקדמות שהביאו לצמצום משמעותי בשתי דרגות אלו, ובקרוב תהיה פרטנר החברה הראשונה שתאפשר התאמה אישית של ה-buffering על פי איכות האינטרנט של הלקוח. היכולת לצמצם את השיהוי ללא קשר ליציבות האינטרנט בבית הלקוח, מביאה חברות לבצע צעדים חד צדדיים במערכות אשר מביאים לחוויית צפייה בלתי אחידה בין הלקוחות באופן שלעיתים הופך את הצפייה לבלתי נסבלת. מכיוון שאיכות הצפייה משמעותית בהרבה מעיכוב של כמה שניות, יש להתאים את ניהול השיהוי למציאות של תשתיות התקשורת בבית הלקוח.

  • עוד באותו נושא:
  • יס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully