וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה? אינסטגרם עשתה שימוש במצלמה מבלי שהמשתמשים ידעו

26.7.2020 / 9:22

גרסת iOS 14 הביאה שיפורי פרטיות משמעותיים, כשהיא מודיעה למשתמשים בעת שהאפליקציות עושות שימוש בתכונות הסמארטפון השונות. כעת נחשף כי אינסטגרם עשתה שימוש במצלמה גם כשהמשתמשים גללו בפיד, כלומר ללא ידיעתם. מאינסטגרם נמסר כי מדובר בתקלה

אינסטגרם מציגה את הסטוריז/יח״צ

באג או פיצ'ר? גרסת iOS 14 לאייפון שהושקה בגרסת מפתחים במהלך חודש יוני, הביאה עמה שיפורים משמעותיים בכל מה שקשור לפרטיות המשתמש, והשיפורים הצליחו לעורר לא מעט סערות פרטיות, וכעת בסוגיית הפרטיות התורנית נמצאת אינסטגרם. על פי הדיווחים, נמצא כי משתמשי iOS 14 שהשתמשו באינסטגרם, קיבלו חיווי כי המצלמה פועלת בזמן שגללו בפיד, פעולה שאינה מצריכה הפעלת מצלמה.

ההתנהגות הצפויה והמקובלת מאפליקציות, היא להשתמש במצלמה או בכל רכיב אחר בהתאם לצורך ולפי בחירת המשתמש, אך כאן נראה כי נעשה שימוש תכוף במצלמה בניגוד לפעולת המשתמש. עם זאת, יש לציין כי לא נמצאו עדויות לכך שהמידע עובר לשרתי אינסטגרם. ברשת החברתית הסבירו כי המערכת מבצעת זיהוי שגוי בעת שהמשתמש החליק שמאלה לפתוח את המצלמה, מה שמדליק את ההתראה כי אינסטגרם עושה שימוש במצלמה גם בעת גלילה בפיד.

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
התקלה באינסטגרם נחשפה בזכות שיפור הפרטיות ב-iOS 14/ShutterStock

באינסטגרם הגיבו לתקלה ומסרו: "אנחנו משתמשים במצלמה רק שהמשתמש מבקש, לדוגמה בעת החלקה מהפיד למצלמה. מצאנו כי החיווי ב-iOS 14 מראה כי המצלמה בשימוש כשהמשתמשים אינם משתמשים בה. אנחנו לא משתמשים במצלמה במקרים האלו, ולא מתעדים שום תוכן".

נראה כי גרסת iOS 14 ממשיכה לחשוף הפרות פרטיות של אפליקציות רבות ביניהן לינקדאין, טיקטוק ועוד. בתחילת החודש הרשת החברתית - עסקית לינקדאין נתבעה אחרי שנחשף כי העתיקה את התוכן שהמשתמשים העתיקו וזאת ללא רשותם.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully