וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדו במילה? בדקנו את שואב האבק של שארק עם "אפס תחזוקה"

6.8.2020 / 1:16

חברת שארק הציגה את שואב האבק "Double M Pro" והבטיחה: אפס תחזוקה. מדובר באמירה של ממש, שכן מטרתו של שואב אבק היא כמובן לנקות לכלוך בבית שלעיתים נתקע במברשת ואחת לכמה חודשים גם הוא דורש ניקיון. אז האם החברה עמדה במילה? בדקנו

הדגמת הטכנולוגיה "Zero M״ (אפס תחזוקה)/יח״צ

חברת שארק הגיחה לעולמנו בשנה שעברה, כשהשיקה את שואבי האבק האלחוטיים. מדובר בחברה אמריקנית עם נתח שוק בארצות הברית, שהצליח לגבור על דייסון ולהביס אותה ביד רמה. ואין ספק, בשארק מבינים את הלקוחות האמריקנים, ויודעים לקלוע בדיוק לעיצוב המתאים וגם מספקים את היכולות והאבזור שכל בית בארצות הברית צריך. את השארק סקרתי לראשונה בשנה שעברה, כשהחברה הציגה באפריל 2019 את הדגם האלחוטי הראשון. השנה, יבואנית המותג חברת שריג, הציגה בישראל (באיחור ניכר מההשקה העולמית של הטכנולוגיה שהתקיימה לפני כמעט שנתיים) את השארק שמתיימר להיות עם "אפס תחזוקה", הודות לפטנט ייחודי. אז האם הוא עמד במשימה? בדקתי.

העיצוב עדיין גס, אבל גם קומפקטי וחכם

האמריקאים אוהבים עיצובים גסים וניתן לראות את זה בתחומים רבים, בעיקר במוצרי הצריכה הביתיים. להרגשתי, נראה שהם מעדיפים להימנע מהמינימליזם, ואוהבים כמה שיותר גדול וכמה שיותר נוכח. השארק החדש הוא איפשהו באמצע - מצד אחד העיצוב שלו לא בדיוק מרשים לעומת המתחרים מבריטניה, אבל הוא עדיין שומר על איזון, לא גס מדי אבל גם לא מינימליזם ועדין.

החברה שמרה על המוט הגמיש והמתקפל, ומדובר באחד מהיתרונות הגדולים ביותר של השואב. כך לדוגמא, ניתן פשוט לקפל אותו לשניים ולאכסן אותו כשהוא "עומד" על הרצפה ללא תמיכה של קיר. כבר בדור הקודם מצאתי פינה בדיוק בין ארון הספרים והעיתונים, והוא נכנס לשם בצורה כזאת שמצד אחד הוא לא תופס מקום, ומצד שני הוא גם נגיש.

שואב אבק Shark. יח״צ,
ניתן פשוט לקפל אותו לשניים ולאכסן אותו כשהוא "עומד" על הרצפה ללא תמיכה של קיר/יח״צ

עוד אהבתי ששמרו על הזרועה המפרקית שבאמצעותה ניתן לנקות בקלות מקומות כמו מתחת לשולחנות, שידות או לספה מבלי להתכופף. למעשה, נראה שבשארק לקחו את כל היתרונות של הדור הקודם, שמרו עליהם ואפילו לקחו את זה צעד קדימה. השארק כולל שני כפתורים: ניקוי רצפה רגילה או ניקוי שטיחים, כשבידית האחיזה ניתן למצוא את ההדק שמפעיל את מצב "הטורבו", ולמרחיקי לכת - מצב ניקוי שטיחים על טורבו יגרום לשאיבה עוצמתית במיוחד.

שתי סוללות ואבזור לכל מצב

עוד תכונה שניחנת אצל החברות האמריקניות ולפחות מורגשת עבורי, היא שהם מאוד משקיעים בכל מה שקשור לאבזור, וזה בא לידי ביטוי גם בדור השני של השארק; הדגם Zero M Double pro שנחת אצלי כולל שתי סוללות ליתיום ובסיס טעינה כפול, כלומר עד 80 דקות שאיבה רציפה. כך במחיר של 1,990 שקלים, הצרכן נהנה משתי סוללות כברירת מחדל ועמדת טעינה שמאפשרת להטעין בכל הזמן את הסוללה השנייה או שתיהן ביחד, אם אתם נוהגים לבצע שאיבות ארוכות במיוחד. בערכה ניתן למצוא מברשת טורבו Zero M חשמלית (שעליה אפרט בהמשך), אביזר צר לפינות וחריצים, אביזר רב תכליתי לריפודים וללכידת שיער בעלי חיים שכולל מנוע, ומברשת אבק אנטי-אלרגנית.

שואב אבק Shark. יח״צ,
שתי סוללות ואבזור עשיר במיוחד/יח״צ

הגאונות האמיתית: מברשת שמנקה עצמה משיער ופרווה

כל בעל שואב אבק אלחוטי באשר הוא יודע: שיער ופרווה נתקעים באמצע של השואב ואחרי מספר שבועות (בהתאם לאופי השימוש), צריך להוציא את המברשת החוצה ולבצע ניקוי שאף פעם לא מתבצע כמו שצריך. בשארק פיתחו את המברשת Zero M (אפס תחזוקה) תוך הבטחה: המשתמשים לא ידרשו לנקות שיערות ופרווה מתוך המברשת. בהחלט הייתי סקפטי כשהשואב נחת אצלי, מאחר ואני מכיר את "הנקודה" הכואבת הזאת. אך הופתעתי, והשיערות פשוט מנקות עצמן מתוך המברשת. הן נתקעות באמצע המברשת ואחרי כמה דקות השואב מצליח לנקות את המברשת לגמרי. אז האם חברת "שארק" עמדה בהבטחה היומרנית? בהחלט.

שואב אבק Shark. יח״צ,
פשוט גאוני: המוט הגמיש והמתקפל/יח״צ

עוד אהבתי את "ההדק" שבאמצע השואב ומאפשר "הפעלת מצב טורבו". למרחיקי לכת ולאלו שבאמת רוצים לשאוב בעוצמה (וזה בא על חשבון חיי הסוללה), ניתן להשתמש במצב ניקוי שטיחים ומצב טורבו. אין באמת טעם לעשות זאת, שכן גם עוצמת השאיבה הרגילה עשתה את העבודה וניקתה את כל הלכלוך שהעמדתי בפני השואב. אהבתי שהחברה שמרה את נורות הלד הממוקמות בחזית המברשת, וזה מאפשר להאיר מקומות חשוכים כמו מתחת לספה או לשידה.

חיי הסוללה לפי שארק עומדים על 40 דקות, אולם אני הצלחתי לקבל חיי סוללה של כ-35 דקות במצב הרגיל ללא מצב טורבו, עדיין זמן מרשים ולזה ניתן לצרף עוד 35 דקות הודות לסוללה השנייה שנמצאת תמיד בהטענה.

בשארק נמסר כי הדור החדש שקט יותר מהדור בדימוס, וזה בהחלט מורגש, אך גם בדור הקודם זה לא היה רעש מחריש אוזניים שהפריע בצורה ניכרת. עוד אהבתי את מכל האשפה הגדול שבלחיצת כפתור, מעל הפח, ניתן לפתוח את דלת האשפה ולרוקן בצורה קלה במיוחד.

בשורה התחתונה: שווה 1,990 שקלים?

שארק עשו עבודה נהדרת עם הדור הנוכחי, ומדובר בשואב אבק שעשוי לגרום למתחרה הבריטית ללא מעט כאב ראש. נכון, אין לו את הפאסון או המראה היוקרתי, אבל הוא מאוד פונקציונלי ובעיקר - מנקה את כאבי הראש של הניקיון המעיק. הוא לוקח את כל היתרונות מהדור בדימוס, ומביא יתרונות חדשים. כאמור, הדגם שהגיע אליי הנו ה-Zero M Double Pro והוא ללא ספק שווה את ה-1,990 שקלים. החברה השיקה דגמים זולים יותר שמגיעים עם מברשת דומה שלא דורשת התעסקות. הפשרה היא ברמת האבזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully