וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחשב שלכם בסכנה: פרצה התגלתה בשירותי ההדפסה של מיקרוסופט

9.8.2020 / 9:36

חוקרי אבטחה ישראליים איתרו פרצת אבטחה חמורה ביישומי המדפסת של מיקרוסופט. למרות שבמיקרוסופט עודכנו בפרצה, התיקון ששחררו לפני מספר חודשים לא פתר את הבעיה, וכעת מאות מיליוני מחשבים נמצאים בסכנה

האקרים איראנים השתלטו על אתרים ישראלים/עריכה: ניר חן

ודאו שהמחשב שלכם מעודכן: התגלתה פרצה חדשה במערכת ההפעלה ווינדוס, ובה האקרים יכלו להשתלט על הרשת הפרטית באמצעות תקיפת המדפסת. הפרצה התגלתה על ידי חברת הסייבר הישראלית SafeBreach, שדיווחה על כך למיקרוסופט. הפרצה מתרחשת באמצעות ניצול פרצה בתהליך Windows Print שמנהל את תהליך ההדפסה, ומעניק ליישומים צד שלישי הרשאות מנהל. אותן הרשאות מנהל מאפשרות להאקרים לקבל גישה מלאה למערכת, אותה הם יכולים לנצל לרעה.

מדפסת. ShutterStock
פרצה התגלתה בשירותי ההדפסה של מיקרוסופט/ShutterStock

בשלב זה לא ברור האם תוקפים השתמשו בפרצה שהתגלתה לפני מספר חודשים על ידי פלג הדר ותומר בר, חוקרים בחברה הישראלית שדיווחו על כך למיקרוסופט. ענקית התוכנה שחררה עדכון כבר במאי, אך כעת מדווחים כי העדכון לא סגר את הפרצה לגמרי. עוד יש לציין כי מקור התקלה אינו אצל יצרניות המדפסות, אלא נובע בעקבות תקלה במערכת ההפעלה של מיקרוסופט בלבד.

כעת מיקרוסופט דיווחה כי היא תתקן את הפרצה בעדכון האבטחה הבא המתוכנן ל-11 באוגוסט. עד אז, מאות מיליוני מחשבים ישארו חשופים לפירצה המסוכנת. עוד הזהירו ברשת מפני העדכונים של מיקרוסופט בנושא, שכן העדכונים האחרונים גרמו ליותר נזק מאשר תועלת, כשעדכון יוני 2020 גרם לבעיות חמורות במדפסות.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully