וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת Reels: האם המוצר של אינסטגרם ינשוף בעורפה של טיקטוק?

נרדם בעמידה? בעוד שמארק צוקרברג ידוע כמנכ"ל שעומד על המשמר ודורס את המתחרים שעומדים בפניו, נראה כי בכל מה שקשור לטיקטוק הוא נרדם בשמירה. בזמן שטראמפ מנסה לחסל את טיקטוק, צוקרברג משיק את "Reels" אז האם היא תעפיל על האפליקציה הסינית?

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מארק צוקרברג דורס בשיטתיות את כל המתחרים שלו - רק לפני קצת יותר משבוע הוא זומן לשימוע בקונגרס, שם נטען שהוא מעתיק ומחסל את כל המתחרות של פייסבוק. ודווקא עכשיו, כשטיקטוק החלה לצמוח הוא החליט להשיק את הפיצ'ר החדש של אינסטגרם: רילס (Reels) - סרטונים קצרים באורך של כ-15 שניות, אותם ניתן לערוך, ולהוסיף להם מוסיקה ואפקטים, או בקיצור - מזכיר לנו משהו.

אל תתרגשו מדי, עדיין לא ניתן להשתמש בה בישראל (אלא אם אתם עובדים בפייסבוק) ונכון להיום השירות יושק ב-50 מדינות, בהן אנגליה, ספרד, ארגנטינה, ברזיל, צרפת, ארצות הברית ועוד. התזמון של השקת רילס הוא כלל לא מקרי. הצעד הזה מגיע בעת המשבר הגדול ביותר של טיקטוק, שסובלת מאפשרות לחסימה אפשרית בארצות הברית עם עננת טראמפ המרחפת. שכן, לפני קצת יותר משבוע הכריז הנשיא האמריקאי כי יאסור שימוש באפליקציה הסינית בארה"ב.

אינסטגרם reels. יח״צ,
לא יהיה כל כך קל לגנוב את פלח השוק של טיקטוק. Reels/יח״צ

מאז פריצתה של טיקטוק, הזהירו מומחי סייבר שהאפליקציה שואבת ושומרת מידע אישי אודות המשתמשים שלה. בייטדאנס (חברת האם של טיקטוק) היא חברה סינית, ובסין כל החברות הגדולות נמצאות בשליטת המדינה, שיכולה לשאוב מהן מידע בכל עת וללא צו. ואין דבר ששנוא יותר על טראמפ מאשר חברות בשליטת מדינה.

מכאן נשאלת השאלה: האם טיקטוק תצלח את המהלומה הזו? האם משתמשי האפליקציה שכל כך אוהבים אותה ילכו אחריה באש ובים? רגב גור, מנכ''ל ומייסד "נרטיב", חברה לפיתוח עסקי ושיווק בארצות הברית ואנגליה מציין כי "בניגוד להמון רשתות חברתיות שצצו, טיקטוק עשתה את זה נכון וכמו מנה עם הרבה סוכר הצליחה לגרום להתמכרות רבה בקרב צעירים ברחבי העולם שלא ימהרו לנטוש את האפליקציה, גם לא בעבור המתחרה החדש וגם אם טכנית היא תיחסם בארצות הברית. טיקטוק מביאה עמה משב רוח רענן של יצירתיות ואני בספק אם למשתמשי הפלטפורמה אכפת מכך שהיא אוגרת מידע כזה או אחר".

גור מוסיף כי "טיקטוק היא גן עדן למפרסמים, גם בזכות המודל שמזכיר את יוטיוב, אך בעיקר בשל קהל היעד הצעיר והנלהב שנמצא בה. מאין הרגשה של רכב חדש שטרם הסירו ממנו את הניילונים".

לפי אינסטגרם, אחד הדברים המבדילים בין טיקטוק לרילס היא האפשרות לשתף את רילס בכל מקום. בשלב הבא יופיעו על המסך כלים שונים לעריכה, והמשתמשים יוכלו לצלם את עצמם תוך שימוש בפיצ'רים שונים של מציאות רבודה או הוספת מוזיקה ואפקטים כדוגמת שעון זמן. לאחר סיום הצילום ניתן לשתף את הסרטון ברילס או בפלטפורמות האחרות שבהן מארחים באינסטגרם תכנים, כמו הסטוריז. עם זאת, הסרטונים שיפורסמו בסטוריז ייעלמו בתוך 24 שעות. בכל צורת שיתוף אחרת הסרטונים יישארו מתועדים בפרופיל של המשתמשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ענבר לוי. באדיבות המצולמים
200 אלף עוקבים בטיקטוק. ענבר לוי/באדיבות המצולמים

ענבר לוי, מהיוצרות המובילות בטיקטוק בישראל עם למעלה מ-200 אלף עוקבים מסבירה: "טיקטוק עבורי זאת קרקע פורה ליצירה ולמידה. אני שואבת ממנה רעיונות רבים שתורמים לעשייה שלי ולראיה, אחד הסרטונים שלי זכה ל-32 מיליון צפיות, משהו שקשה מאוד להגיע אליו באינסטגרם. בהשוואה לאינסטגרם טיקטוק שמה דגש על בינלאומיות ובמסגרת זו, אני נחשפת ליוצרים מרחבי העולם ובמקביל הם נחשפים לעשייה שלי. זה מדהים".

המשתמשים והמשתמשות של טיקטוק יהיו חייבים להצביע ברגליים, או במקרה של טיקטוק, עם הידיים ובליווי מוסיקלי. לגבי משהו אחד אין ספק: הסינים ייאלצו לעבוד קשה מאוד על מנת לנצח את הניצוץ התמידי שנקרא אינסטגרם, בייחוד בתקופת כהונתו של טראמפ. על המהמורות המשפטיות הם, ככל הנראה, יתגברו ובסופו של עניין חברה אמריקאית תרכוש אותם. התחרות האמיתית שלהם כעת היא על תשומת הלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully