וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיע ובענק: בדקנו את הסמארטפון RealMe X3 SuperZoom

10.8.2020 / 9:42

חברת RealMe נחתה בחודש יוני בישראל עם בשורה: סמארטפון איכותי במחיר משתלם. אחרי שבדקנו את מכשיר הביניים, כעת הגיע תורו של מכשיר הדגל. עם תג מחיר של 1,999 שקלים וחומרה מתקדמת, מדובר באחד מהסמארטפונים המעניינים ביותר בשוק

השקת REALME בישראל/ליאור נאור

חברת Realme נחתה בישראל לפני כחודשיים, ביבוא רשמי של באג ומדובר באחד מהמותגים של חברת BBK הסינית. אם השם לא מצלצל מוכר, אז בוודאי תכירו את OnePlus שגם היא נמכרת בישראל, Oppo או Vivo. החברה מתגאה במכשירים מתקדמים ובמחירים נמוכים במיוחד. הודות לתקופת ההשקה בישראל, הצרכנים נהנים ממחירים אטרקטיביים, ומקבלים את התמורה הטובה ביותר שהכסף יכול לספק. בעבר בדקתי את ה-Realme 6 Pro וכעת נחת על שולחני מכשיר הדגל, ה-X3 SuperZoom נמכר במחיר של 1,999 שקלים, ועל הנייר - יש לו את כל מה שצריך כדי להצליח.

עיצוב

הסמארטפון מתיימר להיות מכשיר דגל, ועל הנייר יש לו את הכול, אבל נראה כי הפשרה היחידה באה לידי ביטוי בעיצוב. גב הסמארטפון מרגיש איכותי והסמארטפון שקיבלתי הגיע בצבע שנע בין מנעד של שחור לכחול. מערך הצילום האחורי לא בולט בצורה יתרה, כשהוא מצליח לשמור על חיישנים מתקדמים ובעיקר - זום אופטי מפתיע. חזית הסמארטפון כוללת מסך מקצה-לקצה, כשזוג חיישני הצילום מוטמע בחלקו השמאלי של המסך, ללא מגרעת.

אך משהו במסגרת שבין המסך לגב הסמארטפון, הרגישה לי לא אסתטי. אין כאן הרגשה של "Unibody", הרגשה שגוף הסמארטפון הוא גוף אחיד. יש כאן הרגשה של שני חלקים שנפגשים ביחד. זה בהחלט פוגע ביוקרתיות של הסמארטפון, אבל אם תסתובבו עם כיסוי ורוב הסיכויים שזה יקרה, ייתכן שלא תרגישו את זה.

RealMe X3 Superzoom. מייקי לוי, מערכת וואלה!
אין הרגשה שגוף הסמארטפון אחיד, אבל עם כיסוי זה ״נעלם״/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מסך

ל-X3 SuperZoom מסך 6.6 אינץ' ברזולוציית FullHD+, ציפוי זכוכית גורילה 5, פאנל מסוג IPS LCD וגולת הכותרת: קצב רענון של 120 הרץ. המסך מצוין, ואף על פי שמדובר במסך מסוג LCD הצבעים נהדרים, ונראה כי המסך מכויל בצורה טובה. הצבעים מאוד נאמנים למקור ונעימים לעין.

אך הבשורה האמיתית במסך זהו קצב הרענון של 120 הרץ, שנותן הרגשה חלקה וזו גם בעיה. ברגע שמתרגלים לזרימה של המסך, קשה לחזור אחורה. גם הבהירות הייתה מספיק גבוהה כדי לעבוד עם הסמארטפון תחת שמש ישירה. בשורה התחתונה, המסך נהדר והודות לחומרה המתקדמת וקצב רענון, חובבי הגיימינג ייהנו ממנו מאוד.

RealMe X3 Superzoom. מייקי לוי, מערכת וואלה!
חובבי הגיימינג יהנו מהמסך ומקצב רענון של 120 הרץ/מערכת וואלה!, מייקי לוי

חומרה

המכשיר "זועק" ביצועים. למעשה, הוא כולל מפרט מתקדם שאין שום דבר שעומד בפניו. ערכת שבבים סנאפדרגון 855 פלוס מערכת קירור נוזלית המפחיתה עד 12.5% בטמפרטורה, 12 גיגה זיכרון RAM ו-256 גיגה לאחסון פנימי. את כל זה מפעילה סוללה בקיבולת 4,200 מיליאמפר-שעה שנטענת מ-0 ל-100% בתוך 55 דקות בלבד, כשהמטען המהיר במיוחד מצורף כבר בערכה. הסמארטפון המושלם לצרכנים כבדים או לגיימרים, כבר כתבתי? אז מן הסתם, הסמארטפון מריץ את כל האפליקציות והיישומים הכבדים ביותר שיש לאנדרואיד להציע. אין דבר שעומד בפני הסמארטפון הזה. אך מה שבהחלט הפתיע אותי, זו ההוכחה שסוף-סוף, אפשר להציע סמארטפון מתקדם ובמחיר משתלם. הסוללה סיפקה יום שלם של עבודה ללא כל בעיה, ואין ספק כי הטעינה המהירה, היא יתרון ענק.

פחות אהבתי שאין קורא טביעות אצבע מוטמע בתוך המסך והוא שולב בתוך כפתור הכיבוי שממוקם באמצע הסמארטפון, בחלקו הימני. תחושה של פשרה - מצד אחד מקבלים סמארטפון עם חומרה מתקדמת מאוד, ומצד שני מתפשרים באופן מובהק על העיצוב ועל קורא טביעות האצבע.

RealMe X3 Superzoom. מייקי לוי, מערכת וואלה!
חומרה מתקדמת, מאוד/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מערך צילום

מערך הצילום האחורי כולל חיישן ראשי של 64 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם F/1.8 עם עדשה רחבה, מצלמת 8 מגה-פיקסל עם זום אופטי של פי חמישה (מדובר בטכנולוגיה ישראלית), חיישן שלישי של 8 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה במיוחד של 119 מעלות, וחיישן רביעי של 2 מגה-פיקסל לצילומי מאקרו. ה-X3 זוכה לכינוי "Superzoom" וכדי להצדיק את עצמו, הוא כולל זום אופטי של פי חמישה, ומדובר בטכנולוגיה ישראלית שהוצגה בשנת 2017, כששולבה לראשונה בסמארטפון של חברת Oppo. ב-SuperZoom היא מאפשרת זום אופטי של פי חמישה.

המצלמה עושה את העבודה: מצד אחד היא לא מספקת ביצועים כמו של האייפון 11 פרו או ה-S20 אולטרה, אבל היא בהחלט מספקת תמונות מרשימות ובעיקר בתנאי תאורה מאתגרים. זהו מערך צילום שלחלוטין מצדיק את התמורה של הסמארטפון, וכאן, בנוסף לחומרה, לא הרגשתי שום פשרה. דבר אחד שאולי מעט הפריע לשימוש, זה המיקוד האיטי בצילום בלילה. או יותר נכון, המיקוד השגוי.

RealMe X3 Superzoom. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מערך צילום אחורי מתקדם הכולל זום אופטי פי 5/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מערכת הפעלה

מערכת ההפעלה מושלמת עד שמגלים כי מותקנת אפליקציה של יאנדקס. לא ברור לי למה זה קרה, אבל משום מה זהו הדפדפן ברירת מחדל שהותקן על הסמארטפון. הדבר הראשון שעשיתי זה להסיר את כל השאריות לאפליקציות של יאנדקס. על פי הדיווחים מנובמבר 2019, עלה כי יאנדקס הסכימה לשתף פעולה עם הקרמלין, על כל המשמעויות, לרבות העברת המידע האישי. זה כמובן לא מהותי, שכן מערכת ההפעלה היא אנדרואיד, אך זו עדיין הפעולה הראשונה שביצעתי במערכת ההפעלה. מערכת ההפעלה המותקנת היא אנדרואיד בגרסה 10, עם התאמות קלות בממשק שהזכיר לי מאוד את מערכת ההפעלה של OnePlus. למעט האפליקציות של יאנדקס, נראה כי לא בוצעו שינויים מהותיים והממשק נותר חלק, נקי ומהיר.

סיכום

הסמארטפון של Realme נותן תמורה מעולה למחיר; אני לא יודע אם השילוב של החומרה והמחיר האטרקטיבי זה לרגל השקת המותג, אך אם המחירים ישמרו ככה בשנים הקרובות, אין ספק כי RealMe תפגע בצורה משמעותית במתחרות הסיניות כמו שיאומי. הסמארטפון שהגיע אליי לבדיקה, הפתיע לטובה ואין ספק כי זהו הסמארטפון הטוב ביותר שתוכלו לרכוש עד 1,999 שקלים. אם אתם מחפשים סמארטפון מתקדם, אבל מאידך לא רוצים להוציא 3,000 או 4,000 שקלים, ה-X3 יהיה מושלם עבורכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully