וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תתקשר אליי, אני אחרי מקלחת": מי עומד מאחורי ההודעה שנשלחה לאלפי ישראלים?

11.8.2020 / 8:11

אלפי ישראלים קיבלו הודעת סמס חשודה עם הכיתוב: "הי מאמי בא לי לעכשיו תקשר אליי אני אחרי מקלחת" ואליו מצורף מספר לחזרה. כעת מתברר כי מדובר בהונאה שעשויה לעלות לכם מאות עד אלפי שקלים

בסרטון: מייקי לוי באולפן מסביר על העדכון החדש של ווטסאפ שיתריע בפני הונאות/עריכת וידאו:ניר חן

"הי מאמי בא לי לעכשיו תקשר אליי אני אחרי מקלחת". גם אתם קיבלתם את פרסומת הפיתוי הזאת? אמש (שני) אלפי ישראלים קיבלו סמס חשוד עם הפנייה למספר שמתחיל ב-1-900. הישראלים שקיבלו את ההודעה לא הבינו מי עומד מאחוריה, וכעת אנחנו חושפים פרטים ראשונים, כשההמלצה היא כמובן - לא לחייג למספר שמופיע בהודעה. "המספר ששלח את ההודעה מזוהה עם חברה לשיחות אירוטיות בתשלום גבוה, ומוכר ככזה עוד משנת 2018", אומר לוטם פינקלשטיין מנהל מחלקת מודיעין סייבר.

"חברות רבות העוסקות בתחומי שוליים כמו שיחות אירוטיות, הלוואות בריבית נשך וכו'. הן עושות שימוש במסרונים, שכן במרבית המקרים לא ניתן להתחמק מכך ובייחוד כאשר הצורך בשירותים אלה גובר במציאות הקורונה החדשה. הציבור צריך להיות יותר מודע לסכנות, שבמרבית המקרים לא יביאו את המזור המיוחל, אלא להיפך", סיכם פינקלשטיין.

הודעת סמס חשודה. צילום מסך, צילום מסך
גם אתם קיבלתם את ההודעה הזאת? חסמו את המספר ומחקו אותה/צילום מסך, צילום מסך

מדובר בפרסומת פיתוי שככל הנראה כוונה לגברים, אך מהדיווחים ברשתות החברתיות, נראה כי לא מעט נשים קיבלו את ההודעה, מה שמעלה את הסברה כי אותה חברה רכשה מאגר סמסים גדול במיוחד, וציפתה בתגובה שרק "הקהל" הרלוונטי יענה להודעה. עוד נמסר לוואלה! TECH כי חברות הסלולר פעלו לאתר את הספק שבאמצעותו נשלחה ההודעה, כך שהוא ייחסם.

אותה חסימה תנטרל את "הנפילה בפח" של מנויי סלולר שיחייגו למספר שהופיע, וכך תימנע ההונאה שיכולה להסתכם בגזל של מאות עד אלפי שקלים. בבדיקה ב-TrueCaller, המספר מופיע כ-"רמאות שיחות אירוטיות". בכל מקרה של קבלת הודעה כזאת, מומלץ פשוט לחסום את מקור ההודעה ואחר כך למחוק אותה.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully