וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האישה המכוערת בעולם" נגד טיקטוק: "תפסיקו להשתמש בתמונה שלי כדי להפחיד את הילדים שלכם"

17.8.2020 / 0:01

ליזי וואלסקז, שכונתה "האישה המכוערת בעולם", ממשיכה להילחם נגד בריונות ברשת ויוצאת נגד הורים שמשתמשים בתמונות שלה בטיקטוק כדי להבהיל את ילדיהם. היא קוראת להם ללמד את הילדים אחרת: "גם אנחנו בני אדם ויש לנו רגשות. בבקשה תפסיקו עם זה"

סיפורה של ליזי וואלסקז שנלחמת בבריונות לאחר שזכתה בכינוי "האישה המכוערת בעולם"/Lizzie Velasquez

לאחרונה סיפרנו לכם על טרנד חדש בטיקטוק בשם "מתיחת פייסטיים" בו צעירים מראים להורים או לסבים שלהם תמונה של תינוק "מכוער" כדי לראות כיצד יגיבו, רק כדי לספר להם מיד אחר כך שהם בשיחת וידאו עם הורי התינוק ולהביך אותם למוות. גרסה נוספת של המתיחה החלה גם היא לצבור תאוצה בטיקטוק, בה הורים מראים לילדיהם תמונה של גבר מכוער או אישה מכוערת ומספרים להם שהם הולכים להיות המורים החדשים שלהם, רק כדי לראות את הפרצוף המבוהל שלהם. כשליזי וואלסקז, מי שזכתה ברשת לכינוי המעליב "האישה המכוערת בעולם", שמעה על הטרנד המפוקפק היא ישר ניחשה שהפרצוף שלה הולך לככב בסרטוני הטיקטוק החדשים - ולצערה, היא כבר רגילה לכך.

כך זה נראה:

על ליזי סיפרנו לכם רבות בעבר. בת ה-31 סובלת מתסמונת מרפן, מחלה גנטית תורשתית שנוצרה ע"י פגיעה ברקמות החיבור, שתפקידן הבסיסי הוא לתמוך בגוף ולספק לו אפשרויות לגדילה והתפתחות. מאחר שבכל מקום בגוף יש רקמות חיבור, הרי שכל אברי הגוף מועדים לפגיעה. אצל ליזי הדבר מתבטא בעיוורון בעין אחת ובחוסר יכולת לעלות במשקל. כשהייתה בת 17 נחשפה ביוטיוב לראשונה לסרטון ויראלי בשם "האישה המכוערת בעולם" שהציג תמונות שלה. עם הזמן היא מצאה את עצמה מככבת במספר ממים שונים ברשת, כולל אחד בו היא לכאורה מבקשת מאנשים לחפש את הדייט ש"נעלם לה", כשגולשים מתבקשים לתייג גברים חסרי מזל שיצאו איתה.

אחרי שזכתה ללעג שוב ושוב, ליזי החליטה לא לשתוק עוד ולצאת למלחמה בבריונות ברשת. רבים מאלו שצחקו על התמונות שלה, שינו את עורם, הזדהו עם המסר שלה והחלו לתמוך בה. היא זכתה לאהדה ברשת, התארחה בתכניות טלוויזיה והרצתה בפני המונים על החיים הקשים שעברה ועל חשיבות קבלת האחר והשונה. על אף שנראה כי מאבקה הניב פירות, כעת ליזי שוב נתקלת בשימוש לרעה של תמונותיה - הפעם במסגרת טרנד "מתיחת הפייסטיים" בטיקטוק.

בסרטון שפרסמה בטוויטר, מבקשת ליזי מהורים שיפסיקו להשתמש בתמונות שלה ושל אנשים אחרים כדי להפחיד את ילדיהם. ליזי, תושבת אוסטין, טקסס, אמרה בסרטון: "טיקטוק, אני זקוקה לעזרתך. הטרנד הזה שבו אתה מעמיד פנים שאתה עושה פייסטיים עם מישהו שהוא מוגבל או שהוא תינוק מכוער או סתם תמונה מוגזמת ואתה מראה את זה למישהו כדי לראות את התגובה שלו לצורך צחוק קליל - אז שתדעו שזה בכלל לא מצחיק. זו לא בדיחה". ברגע הזה ליזי מציגה סרטון לדוגמא ואומרת: "לילד היה מבט מפוחד. אם אתה אדם מבוגר שיש לו ילד צעיר, אנא אל תלמד אותם שלפחד ממישהו שלא נראה כמוהם זה בסדר. בבקשה, כל מה שהילדים האלה צריכים לדעת על אמפתיה ולהיות נחמדים זה לזה מתחיל בבית. בבקשה, זה לא בסדר, זה טרנד שצריך להפסיק כי אנחנו בני אדם ויש לנו רגשות".

בפוסט נוסף היא כתבה: "המבוגרים אמורים לשמש דוגמה. בואו נהיה טובים יותר, חברים. בואו נהיה טובים יותר".

צפו במסר שלה:

ליזי סיפרה ל-Yahoo Life שעוד לפני שידעה שמשתמשים בתמונה שלה, היא הרגישה שזה מה שיקרה. "הייתה לי הרגשה שאנשים שוב ישתמשו בתמונה שלי... אחרי שהתמודדתי עם דברים כאלה כל כך הרבה פעמים, אני יכולה כבר להרגיש מתי זה עשוי לקרות". היא סיפרה שלא הצליחה להירדם כשראתה לראשונה את התמונה שלה במתיחה. "כל מה שעבר במוחי היו האנשים החפים מפשע שהשתמשו בהם בסרטונים האלה. בין אם התמונה שלהם עברה פוטושופ כדי שיראו מוגזם ובין אם מדובר בתינוקות שנולדו שונים באופן ייחודי. לאף אחד אין את הזכות להשתמש בזה להומור", היא אמרה.

וגם את זה היה לה לומר:

הסרטון שלה צבר יותר מ-11.4 מיליון צפיות. ליזי הוסיפה: "כשדברים כאלה מובאים לידיעתי, הדאגה הראשונה שלי היא כיצד אוכל להפוך את זה לשיעור חינוכי. איך אוכל להשתמש בפלטפורמה שלי לטובה. אני לוקחת אחריות רבה לאור העובדה שעכשיו זה הזמן הנכון לעשות מה שאוכל כדי לדבר בשמם של אלה שלא יכולים להשמיע את קולם או עבור אלה שלא יודעים כיצד לעשות זאת".

בפוסט נוסף היא כתבה: "ידעתי שזה מגיע. כמה היו חמודים ומשעשעים אבל אז זה חצה את הגבול. להראות לילדים שלכם תמונה של מישהו שנראה שונה בתקווה לקבל מהם תגובה מפוחדת - זה אכזרי. ראיתי שהטרנד הזה נעשה עם אנשים מוגבלים וילדים עם תסמונת דאון. אין להם את הפלטפורמה לדבר על זה, אבל לי יש ואני יודעת שיש לי צבא של אנשים חיוביים שעומד לצידי". ליזי מאמינה שלהורים אין כוונות רעות אך הם לא מודעים לנזק שהם עושים. היא הוסיפה: "אומר זאת שוב ושוב ושוב - האנשים שאתם שמים בתמונות ובסרטונים הם בני אדם!! יש לנו רגשות ויש לנו משהו שאנחנו עובדים עליו מדי יום שנקרא בטחון עצמי. בבקשה, בבקשה, אל תלמדו את ילדיכם שזה מצחיק לפחד ממישהו שנראה שונה מהם. כשמבוגרים מרגישים רע שילדיהם עוברים בריונות, זו דוגמא מושלמת שמלמדת כי חמלה וקבלה מתחילה בבית. בבקשה, תהיו נחמדים אחד לשני. אנחנו זקוקים לזה היום יותר מתמיד!".

בשיחה עם "אינסיידר" היא הוסיפה: "ילדים זוכרים את מעשי הוריהם. אני חושבת שאנחנו לא מעריכים מספיק את כמות הדברים הקטנים שהילדים באמת סופגים. ילדים ייקחו את מה שהם לומדים בבית ויישמו את זה על הסביבה שלהם. אם הם יצאו אל העולם ויראו ילד אחר - או אפילו מבוגר - שנמצא בכיסא גלגלים או חסר לו איבר בגוף, הם יגיבו בדיוק כך, בפחד או בצחוק. זו הזדמנות ללמד ילדים שזה לא בסדר לצחוק על אחרים או לפחד מהם - אבל זה כן בסדר להיות סקרן, להכיר בהבדל ולשאול שאלות. אני מעדיפה שאנשים יסתכלו בי בעיניים ויראו בי בן אדם, שזה מי שאני".

רבים הביעו תמיכה בליזי. אחד כתב: "כן! הטרנד הזה מעולם לא הרגיש לי נכון" ואחר הוסיף: "אני כל כך מצטער שעשיתי את זה גם עם הבת שלי. מחקתי את זה מיד. אני מרגיש רע ואפיץ את הבשורה שלך".

מביעים תמיכה בליזי:

הצצה לסרט הדוקומנטרי שלה:

ליזי מספרת על חייה:

עוד סרטונים לדוגמא מהטרנד החדש בטיקטוק:

@rayybabyy20

he just knew it was a tiktok ???‍♀️? ##fyp ##facetimeprank

♬ original sound - rayybabyy20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully