וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמד בהבטחות? בדקנו את ה-Galaxy Note 20 Ultra

19.8.2020 / 0:11

סדרת ה-Note מתהדרת ביכולות עבודה מרשימות, והדור החדש רלוונטי מתמיד לתקופה בה ניתן לעבוד מכל מקום. עם זאת, סדרת ה-Note 20 מגיעה עם לא מעט הצהרות, הכרזות ומתיימרת להיות הטובה ביותר. האם סמסונג עמדה בהבטחות?

galaxy note 20/יח״צ

בצל משבר הקורונה ועם כל ההשלכות המלוות בכך השיקה סמסונג לפני מספר ימים את סדרת הנוט 20. בעוד שהקורונה המירה את ארוע ההשקה המפואר להכרזה וירטואלית, נראה כי הנגיף לא פגע בקצב ייצור המכשירים וזמן קצר אחרי הארוע ההוא המכשיר נוחת בישראל.

כן, גם השנה השקת הסדרה המקומית מלווה בקמפיין עם נבחרת המשפיענים של החברה שחבריה מתחלפים בקצב שמתחרה רק בהשקות של סמארטפונים סינים. אז רגע לפני שהפיד שלכם יוצף בשלל פרסומות צבעוניות שלא תוכלו להמלט מפניהן, בהן שלל סלבס מדגימים "כמה הם מתלהבים" מהמכשיר (שאותו כנראה החזיקו בסף הכול כמה שעות או במקרה הטוב ימים בודדים). לקחנו את ה-Note 20 Ultra ובחנו אותו אל מול המציאות. האם הוא סיפק את הסחורה?

נראה כמו מיליון דולר אבל מרגיש כמו טלוויזיה בכיס

סמסונג יודעת לייצר סמארטפונים שבהחלט נראים מיליון דולר, וכך גם ה-Note 20 Ultra. המסגרת המתכתית מוברשת, והגוף נראה אחיד (Unibody) כשגב הסמארטפון והמסך מחוברים זה לזה. הסמארטפון נראה מעולה וגם מרגיש מצוין ביד, כמו מכשיר פרימיום ולא פחות ממנו. בגבו ניתן למצוא בליטה מרשימה שכוללת את מערך הצילום המונה שלושה חיישני צילום, מיקוד מהיר ונורית פלאש. לטעמי, מערך הצילום בולט יתר על המידה, בספק מחווה, ספק חיקוי האייפון 11 של אפל.

סמסונג Galaxy Note 20 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
נראה כמו מיליון דולר, אבל עם מסך גדול מדי ולצערי - מעוקל/מערכת וואלה!, מייקי לוי

כמי שעברו אצלו לא מעט דגמי Note, תמיד התרגלתי לכך שהעט נמצא בצד ימין, זה תמיד היה נוח, אינסטינקטיבי. כאן, משום מה, העט זז לצד שמאל, מה שמקשה על ההוצאה וההכנסה המהירה שלו. אך הסוגיה הבוערת והגדולה היא הגודל שלו: כמעט כל מי שראה את ה-Note 20 Ultra העיר "הוא נכנס לך לכיס?". והאמת, למרות שאני גבוה, הוא תמיד היה על התפר או בלט מהכיס. הסמארטפון עצום. נראה כי באיזשהו שלב נעלמו הגבולות בין גודל מסך סביר לגודל מסך שאינו פרקטי. כאן - הוא ממש לא נוח.

מסך שמספק צבעים נהדרים וחדות מרשימה

כשהניחו בפניי את ה-Note 20 וה-Note 20 Ultra, הדבר הראשון שבלט הוא ההבדל הניכר במסך ובעיקר - באיכותו. ה-Note 20 Ultra כולל מסך בגודל 6.9 אינץ' מקצה לקצה ביחס 91.7 אחוז. מדובר ביחס מרשים שכמעט ולא משאיר שוליים ונותן חווית צפייה ייחודית. אך החוויה האמיתית היא המסך מסוג Dyanmic Amoled 2X, שזה למעשה הסמארטפון הראשון שסמסונג עושה שימוש במסך הזה. כמובן שהוא תומך בכל הטכנולוגיות המתקדמות לרבות HDR10+ לחוויית צפייה בנטפליקס, רזולוציית QHD וקצב רענון של 120 הרץ במידה ותקבעו את הרזולוציה על FullHD. עוד יש לו ציפוי זכוכית גורילה 7, העדכני ביותר.

סמסונג Galaxy Note 20 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
המסך פשוט: וואוו/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הצבעים נראים נהדר, הבהירות טובה ובעיקר התרשמתי מהחדות שמורגשת מאוד במסך ונעלמת בשימוש של פאנלים מסוג SuperAmoled שסמסונג כל כך אוהבת להשתמש בהם. מדובר בפאנל מצוין שכיול הצבעים של סמסונג עושה בו עבודה נהדרת ומצליח למצות את כל היכולות שלו. זהו ללא ספק, אחד מהמסכים שיותר ניהנתי מהם, ואולי המסך הטוב ביותר שסמסונג שילבה בסמארטפונים שלה.

עם זאת, פחות אהבתי שהמסך מעוקל: גם בשנת 2020, חברות טכנולוגיה מתעקשות להשתמש במסך מסוג זה ועדיין לא הבנתי מה היתרון שלו. מדובר בטרנד ששייך לנחלת העבר וכדאי ורצוי שענקיות הטכנולוגיה יפנימו את זה: המשתמשים רוצים מסך שטוח!

המעבד מתקדם, אבל לא הכי מתקדם שיש ל-Note 20 Ultra להציע

ושוב, רק המשתמשים האמריקנים נהנים מהיכולות האמיתיות שיש ל-Note 20 Ultra ובשאר העולם ובין היתר גם ישראל, נהנים ממעבד Exynos 990, זהה לשל ה-Galaxy S20 שהושק בחודש פברואר האחרון. מדובר במעבד מתקדם, אך לא המתקדם ביותר, כשבהשוואות רבות מצאו כי ה-Snapdragon 865 מתעלה בביצועים בצורה משמעותית. בהחלט מורגש כי המעבד מתקשה לבצע מטלות מאוד מאוד מורכבות. הרי מדובר בסמארטפון שנועד לעבודה, ובריבוי משימות כש-Waze פועל עם החום של אוגוסט, הסמארטפון מגמגם ונתקע לא מעט.

אל המעבד משודכים 8 גיגה זיכרון RAM, כשניתן למצוא בשוק לא מעט סמארטפונים שמציעים 12 גיגה כמו ה-OnePlus 8 Pro. כך שאם מדובר במכשיר עבודה, פרימיום שעולה כ-4,500 שקלים, הייתי מצפה שהוא גם יגיע עם החומרה המתקדמת ביותר, ללא שום פשרות. עם ה-Note 20 Ultra, זה בהחלט מאכזב מאוד.

סמסונג Galaxy Note 20 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
העט זכה למקצה שיפורים, הכי שוליים שיש/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הדבר המעניין ביותר ב-Note 20 זהו העט שעשה רילוקיישן לצד שמאל של גוף הסמארטפון. עבורי, זהו חיסרון שכן צד ימין הרבה יותר נוח. לא ברור מדוע סמסונג ביצעה את הבחירה הזאת, וייתכן שהיא בוצעה בשל מוגבלות טכנית. העט הוא אחד מהדברים השנויים במחלוקת: הוא מתחלק לאנשים שאוהבים ואנשים שלא אוהבים. אני מאלו שאוהבים. העט החדש לא ממש זכה לשדרוגים אמיתיים, ובסך הכל היכולות והפיצ'רים שלו נותרו זהים לעומת ה-Note 10. קצב התגובה שלו על המסך התקצר ל-9 מילי-שניות, ועבורי זה זניח מאוד. כן הייתי מצפה שסמארטפון שמיוצר על טהרת העט, יזכה לעדכון משמעותי.

הסמארטפון עמיד למים ואבק, ובחזית ניתן למצוא קורא טביעות אצבע שמוטמע במסך ועובד בצורה מהירה. את הסמארטפון מפעילה סוללה בקיבולת 4,500 מיליאמפר-שעה והיא נטענת באמצעות הטענה מהירה של 25W שלא מגיע בקופסה, לצד הטענה אלחוטית מהירה והוא אף מסוגל להטעין בעצמו סמארטפונים בצורה אלחוטית במהירות של 9W. בסמסונג מתחייבים לזמן עבודה של יום שלם, אך המציאות קצת שונה. כזכור, מדובר במכשיר שנועד לעבודה, ובפועל חיי הסוללה מגרדים יום שלם. לא פעם שנתקעתי ללא סוללה בשעות הערב המוקדמות.

סמסונג Galaxy Note 20 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
סוללה ליום שלם? תלוי את מי תשאלו/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הצליחו לספק מצלמה עוד יותר טובה מבעבר

רגע לפני שאצלול לנתונים הטכניים, ל-Note 20 Ultra יש את אחת מהמצלמות הטובות ביותר שראיתי בסמארטפון. המצלמה הראשית כוללת חיישן 108 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם F/1.8, חיישן נוסף לזום אופטי של פי חמישה שכולל חיישן 12 מגה-פיקסל, וחיישן עם עדשה רחבה של 12 מגה-פיקסל.

סמסונג Galaxy Note 20 Ultra. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מערך צילום מהטובים שנתקלתי/מערכת וואלה!, מייקי לוי

יש כאן שילוב פנומנלי של מיקוד מהיר הודות לחיישן לייזר, שמצליח לבצע מיקוד כל כך מהיר ומדויק שהלסת שלי נשמטה. זה מתחיל עם צילומי מאקרו מצוינים שלא יביישו מצלמה חובבנית, ועד לצילום בתנאי תאורה מאתגרים שזו אחת מנקודות החוזקה של סמסונג בשנים האחרונות. גם בצילום בתנאי תאורה אופטימליים, המצלמה סיפקה צבעים טובים, חדות מעולה ורמת פירוט מאוד גבוהה.

המצלמה הקדמית כוללת חיישן 10 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם F/2.2 ועדשה רחבה של 120 מעלות. מדובר באחת מהמצלמות הקדמיות הטובות ביותר שנתקלתי בהן. בעוד שרוב המצלמות הקדמיות לוקות ברמת פירוט נמוכה, גם המצלמה הקדמית הפתיעה וסיפקה איכות מרשימה עם רמת פירוט מאוד גבוהה. בשורה התחתונה, מערך הצילום של ה-Note 20 Ultra מנצח, וסמסונג מספקת כאן את אחד מהסמארטפונים עם מערך הצילום הטוב ביותר שניתן למצוא כיום בשוק.

בשורה התחתונה: ציפיתי ליותר

לסמסונג הייתה שנה שלמה לעדכן את יכולות ה-Note, לשדרג אותן ולהביא סמארטפון ללא פשרות, כזה שמתבקש ממכשיר פרימיום שעולה 4,500 שקלים ומנסה להתיימר כמכשיר על. ל-Note 20 Ultra לא מעט פשרות כשמשקללים את העלות - תועלת, וזה לא מה שהייתי מצפה מסמארטפון במחיר הזה. לדוגמה, ה-Note 10 מספק יכולות דומות ובתמורה זולה בצורה משמעותית.

אם אתם לא יכולים בלי העט ורוצים מסך מצוין ומערך צילום מתקדם, ה-Note 20 Ultra יתאים לכם, אבל יש לזה מחיר. בשורה התחתונה קשה להתחמק מהתחושה שמענקית טכנולוגית כמו סמסונג, מי שמובילה את עולם הסמאטרפונים, פשוט ציפינו ליותר.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully