וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייסר Swift 5: לפטופ שתרצו להחזיק בידיים שלכם

צחי הופמן, The Gadget Reviews

20.8.2020 / 8:36

ה-Swift 5 הוא לא לפטופ פרימיום, אבל אייסר הצליחה לייצר את אחד הלפטופים הטובים שנתקלתי בהם בתקופה האחרונה. מדובר במחשב השוקל 990 גרם, מגיע עם מסך מגע 14 אינץ' והמחיר שלו הוא בגבול הסביר

וואלה! TECH

ה-Swift 5 או בשמו המלא SF514-54T הוא לפטופ שפשוט חייבים להחזיק בידיים. אייסר הצליחה לייצר מחשב השוקל 990 גרם עם מסך מגע בגודל 14 אינץ'. מדובר בלפטופ מרשים, שכל מי שהחזיק אותו אצלי במשרד, היה ממש מופתע. אייסר היא שחקנית מעניינת מאוד בעולם הלפטופים, אבל היא עדיין לא הצליחה לקבל את המקום שהיא ראויה לו בשוק המקומי וה-Swift 5 הוא מוצר שצריך לעזור לה להגיע לקהל רחב יותר.

עיצוב

המחשב אומנם לא שייך לסדרת הפרימיום של אייסר, אבל הוא מרגיש קרוב לפרימיום. הוא מגיע בצבע כחול כהה עם נגיעות זהב בלוגו, בחריטות האותיות על המקלדת ובציר המחבר את המסך. גוף המחשב עשוי ממגנזיום-אלומיניום, חומר קליל שאפשר לאייסר לייצר לפטופ ששוקל רק 990 גרם ובעובי של 14.95 מ"מ. אפשר להחזיק את המחשב פתוח ביד אחת ולהסתובב במשרד ולהשוויץ. כמו כן, השוליים של המסך דקים מאוד ויחס הגוף-מסך עומד על 86.4%. נתון מוצלח, אשר בזכותו מקבלים מסך גדול בגוף קטן.

מחשב נייד אייסר. צחי הופמן, מערכת וואלה!
מרגיש קרוב לפרימיום/מערכת וואלה!, צחי הופמן

מסך

אייסר שילבה כאן מסך מגע בגודל 14 אינץ' רחב. מדובר במסך ברזולוציית Full HD בטכנולוגיית IPS עם עוצמת תאורה אחורית של 300 nits. יש למסך ציפוי מט וניתן לעבוד איתו בקלות בחדר עם אור שמש רב, למרות שהיה נחמד לעוד קצת עוצמה בתאורה האחורית. הצבעים של הצג הזה עשירים, נעימים וחדים ואפשר לשבת שעות ארוכות מול המחשב הזה ולעבוד. כמו כן, השילוב של המסך מגע, עוזר בשימושים מסוימים בעבודה עם ווינדוס 10.

מקלדת ועכבר

הכפתורים מרווחים והם מספקים תנועה רכה בלחיצה עליהם, כך שנוח להקליד איתם מהר. יש תאורה אחורית למקלדת. כמו כן, משטח העכבר מגיע בגודל סביר והוא נוח לשימוש, גם ללא עכבר חיצוני. אייסר שילבה כאן סורק טביעות אצבע, שמגיב במהירות ומאפשר להפעיל את המחשב ללא סיסמא באמצעות ווינדוס Hello.

מחשב נייד אייסר. צחי הופמן, מערכת וואלה!
הכפתורים מרווחים והם מספקים תנועה רכה בלחיצה עליהם/מערכת וואלה!, צחי הופמן

חומרה

לצערי, הוא לא לפטופ עם חומרה גבוהה מאוד ויש כאן פשרות, כאשר זאת שבעיקר הפריעה לי, היא השילוב של 8 גיגה זיכרון עבודה ולא 16 גיגה. המעבד הוא i5 דור 10 של אינטל. נפח האחסון עומד על 512 גיגה מסוג NVMe M.2 SSD והכרטיס גראפי הוא של אינטל ולא משהו משודרג יותר. מדובר במחשב שיתאים לרוב האנשים שצריכים אותו למשימות לא יותר מדי מאתגרות של עבודה, למשל, מיקרוסופט אופיס, כרום ועוד כמה תוכנות כמו וואטס אפ, טלגרם וספוטיפיי שרצות ברקע. לא נתקלתי במקרה הזה בשום בעיה של איטיות.

חיבורים

אייסר לא חסכה כאן בשילוב חיבורים, שיאפשרו לעשות את העבודה ללא מתאמים שונים. כניסת USB 3.0 בצד שמאל וכניסת USB 2.0 בצד ימין. בנוסף, יש כאן עוד יציאת HDMI וכניסת USB-C. חסר במחשב קורא כרטיסי זיכרון.

מחשב נייד אייסר. צחי הופמן, מערכת וואלה!
זמן הסוללה של המחשב עומד על 4 שעות/מערכת וואלה!, צחי הופמן

סוללה

בערכה ניתן למצוא מטען עם מחבר יחודי, אבל חיבור ה-USB-C הקיים כאן, מאפשר לטעון את הלפטופ, אם יש לכם מטען תואם. חבל שאייסר כבר לא שילבה בערכה מטען USB-C. זמן העבודה של הסוללה עומד על כ-4 שעות, בהגדרות ביצועים גבוהים עם תאורה אחורית מלאה.

בשורה התחתונה, מזמן לא נהניתי כל כך לסקור לפטופ, כי ה-Swift 5 נתן לי כל מה שאני צריך במשקל קל. מדובר במחשב שרוב המשתמשים ימצאו את החומרה שלו ליותר ממספקת והמחיר הוא לא מהגבוהים שיש. המחיר הינו 4,300 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • מחשב נייד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully