וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם שיחה ממספר עם הקידומת 676? מדובר בהונאה שיכולה לעלות לכם הרבה כסף

24.8.2020 / 10:04

ישראלים רבים מדווחים כי חזרו לקבל שיחות עם קידומת 676 שמשויכת למדינת איים קטנה בשם טונגה, הממוקמת בדרום האוקיינוס השקט. אם תענו לשיחה, היא עשויה לעלות לכם לא מעט כסף

בסרטון: מייקי לוי באולפן מסביר על העדכון החדש של ווטסאפ שיתריע בפני הונאות/עריכת וידאו:ניר חן

קיבלתם שיחה ממספר עם קידומת 676? היזהרו, מדובר בהונאה. ביממה האחרונה גילו ישראלים רבים שיחה שלא נענתה ממספר טלפון המתחיל בקידומת 676; מדובר בתרגיל עוקץ, שמטרתו לגבות עשרות דולרים מכל קורבן שמחזיר שיחה, או מעז לענות בזמן אמת. הקידומת מגיעה ממדינת איים קטנה בשם טונגה, הממוקמת בדרום האוקיינוס השקט, מדרום לסמואה וממזרח לפיג'י.

ההונאה מסוג זה החלה לפני שלוש שנים, אז עברה כמה סבבים: תחילה האנשים החלו לקבל שיחות מטונגה, ואחר כך מהמלדיבים. על פי הערכות, הנוכלים לא נמצאים במדינות אלו, אלא משתמשים במספרים מרחוק.

איך זה עובד?

מפעילי העוקץ מחייגים ממספר מזוהה ממדינה מרוחקת ומנתקים אחרי צלצול או שניים. חלק מהקורבנות שלהם חוזרים למספר מבלי לשים לב שמדובר בקידומת של מדינה אחרת, חלק חוזרים בשל הסקרנות הגוברת, אבל כולם נאלצים לשלם עוד כמה עשרות דולרים בחשבון הטלפון.

לעתים מקבלים הקורבנות כמה שיחות שלא נענו מאותו מספר, כדי לגרום להם לחשוב שמישהו מחפש אותם בדחיפות ושלא מדובר בטעות במספר. המספרים מהם מחייגים מכונים "שירות נוסף" ולכן ניתן לגבות עליהם תשלום גבוה (כמו בשיחות סקס). התשלום מתבצע באמצעות ספקית השירותים הסלולריים, כך שהיא למעשה מקבלת דרישת חיוב למספר ממנו בוצעה השיחה, והיא מועברת אל הספק שמתווך בין מי שמבצע את העוקץ.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully