וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון Realme C3: סוללה חזקה בתקציב אטרקטיבי

אלדד מטמון, The Verifier

31.8.2020 / 12:33

מותג הסמארטפונים Realme נחת בישראל עם הבטחה להביא בשורה לשוק הסמארטפונים הישראלי: מחירים נמוכים ותמורה גבוהה. אחרי שמכשירי הדגל והביניים הגיעו לבדיקה והצטיינו במבחנים, כעת הגיע תורו של הסמארטפון הזול ביותר בסדרה: 599 שקלים. האם הוא עמד במשימה?

השקת REALME בישראל/ליאור נאור

זה כבר מעל חודש וחצי מאז שנחת מותג רילמי (realme) בישראל והספיק להביא מכשירים תחרותיים כמו ה-realme 6, ה-realme 6 Pro ודגם ה-X3 SuperZoom. לאחרונה הנחית המותג בישראל מכשיר נוסף, בתקציב אטרקטיבי במיוחד, שנותן פייט לא רע לשיאומי (Xiaomi), שעד היום די שלטה בשוק הישראלי בקטגוריית המחיר הנמוך. לקחנו את ה-realme C3 לסקירה וזה מה שהצלחנו להוציא ממנו.

עיצוב ומסך

ה-realme C3 מגיע עם מסך בגודל 6.5 אינץ' וגוף עשוי פלסטיק, בעל טקסטורה המטשטשת את היותו פלסטיקי ומבטלת את הדאגות הקשורות לסימני טביעות אצבעות. המכשיר עצמו מרגיש קצת כבד בצורה יחסית, שכן משקלו עומד על 195 גרמים המתפרשים על פני שטח המכשיר שגובהו 164 מילימטרים.

Realme C3. אלדד מטמון, מערכת וואלה!
״משתמשים עם ידיים קטנות יחסית יתקשו לתפעל את המכשיר ביד אחת״/מערכת וואלה!, אלדד מטמון

מסך ה-LCD מסוג IPS מגיע ברזולוצייה של HD+ ויחס גודל מסך של 20:9. בשל גובהו של המכשיר, משתמשים עם ידיים קטנות יחסית יתקשו לתפעל את המכשיר ביד אחת. למרות שהצבעים במסך והבהירות שלו מגיעים לרמות גבוהות, הצלחנו לצפות בכמה בעיות הנוגעות לרמת החדות שלו בסרטונים מסויימים.

המסך כולל בראשו גם מגרעת קטנה בצורה טיפה המיועדת עבור מצלמת הסלפי, ובגב המכשיר תמצאו את המצלמה הראשית ממוקמת בפינה השמאלית העליונה, ובולטת החוצה, לא רחוק מחיישן טביעת האצבע הממוקמם בחלקו המרכזי-עליון של המכשיר, וגם קצת קשה להגעה באופן אינטואיטיבי.

המכשיר מרגיש נוח לתפעול ביד, הרבה בזכות הטקסטורה שבגבו המספקת אחיזה טובה יותר, וכן גם כפתורי התפעול השונים, ביניהם כפתור כיבוי/נעילה וכפתורי הווליום, "קליקיים" במיוחד, דבר נוח בתפעול השוטף וגם מפחית את הסיכוי ללחיצות שווא כשאתם מחזיקים את המכשיר ביד.

Realme C3. אלדד מטמון, מערכת וואלה!
״המכשיר מרגיש נוח לתפעול ביד, הרבה בזכות הטקסטורה שבגבו המספקת אחיזה טובה יותר״/מערכת וואלה!, אלדד מטמון

חובבי האוזניות החוטיות וודאי ישמח לדעת שחיבור ה-3.5 מ"מ שעדיין סוחף עדת מעריצים עדיין כאן בתחתית המכשיר, כאשר לצידו רמקול חזק במיוחד, אשר מפיק סאונד לא מושלם, אך לא רע בכלל. דבר אחד מאכזב במכשיר שאפשר לומר כבר כאן הוא חיבור הטעינה/נתונים של micro USB על פני ה-Type C, שהשכיל להשתלב במכשירים דומים ואחרים באותה קטגוריה. האם מדובר בשיקול כלכלי? ככל הנראה.

מצלמה

חוויית הצילום במכשיר היא די ממוצעת. המכשיר מגיע עם מערך צילום ראשי הכולל חיישן של 12 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/1.8 לצד חיישן צילום נוסף של 2 מ"פ עם מפתח צמצם f/2.4 וחיישן שלישי של 2 מ"פ המסייע לצילומי מאקרו. התמונות שאותו מערך מפיק הן די פשוטות ולרוב חסרות פרטים- הפוקוס האוטומטי של המכשיר עובד בצורה טובה בכל מה שקשור לעצמים מרחוק בעוד הוא מתקשה בצילום קרוב יותר, אך כאמור, התמונות יוצאות מעט מוחלקות וחסרות פרטים.

הצבעים שיוצאים בתמונות הם מעט קרים אך עדיין קרובים למציאות. ביחס למחיר המכשיר אפשר לומר שהתוצאות הן סבירות למדי. את התמונות הטובות ביותר תוכלו להוציא בתנאי תאורה אופטימאליים, בעוד שבתאורה נמוכה יותר, או בחושך, תתווסף שכבה של גרעיניות.

Realme C3. אלדד מטמון, מערכת וואלה!
״הצבעים שיוצאים בתמונות הם מעט קרים אך עדיין קרובים למציאות״/מערכת וואלה!, אלדד מטמון

מצלמת הסלפי, המעטרת את מרכז המסך במכשיר, כוללת חיישן צילום של 5 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4. המצלמה מציעה מגוון אפשרויות צילום וביניהם מצב צילום הפורטרט, פאנו ואפילו "צילום מואץ" (Timelaps), אך גם היא מספקת תמורה בינונית ביותר.

ביצועים וחוויית שימוש

מעבד ה-Helio G70 מבית MediaTek הוא לב המכשיר כאן והוא נעזר בזיכרון עבודה של 3 גיגה בלבד. המכשיר עצמו רץ ומתפקד בעבודה שוטפת ללא יותר מדי השהיות. עבודה בריבוי משימות גם היא נעשית די בקלות אך קצת יותר מקשה על המכשיר.

המעבד ששילבה החברה במכשיר כולל לצידו את טכנולוגיית HyperEngine של MediaTek המיועד לשדרג את חוויית השימוש במכשיר, בעיקר בכל מה שקשור לגיימינג, אך נראה שהציפיות היו גבוהות מדי. במשחקים מסויימים הורגשה התחממות בגזרת הסוללה והורגש שקצב הפריימים לא היה גבוה כפי שציפינו, מה שהוביל להשהיות קלות בזמן המשחק, וכן גם זלילת סוללה.

Realme C3. אלדד מטמון, מערכת וואלה!
״במשחקים מסויימים הורגשה התחממות בגזרת הסוללה והורגש שקצב הפריימים לא היה גבוה כפי שציפינו״/מערכת וואלה!, אלדד מטמון

המכשיר מגיע עם ממשק המשתמש הביתי של רילמי, Realme UI בגרסה 1, המולבש על מערכת ההפעלה אנדרואיד 10. הממשק עצמו מזכיר בעיצובו את זה של שיאומי, אך הוא הרבה יותר נקי ונעים ואינו כולל יותר מדי אפליקציות מותקנות מראש. אין בממשק שום דבר מיוחד או אייקוני אך למשתמש הפשוט שמחפש את הדברים הבסיסיים זה לא צריך להפריע.

סוללה

את הטוב שמרתי לסוף ואכן מדובר בסוללת המכשיר. נתחיל בעובדה שהמכשיר מחזיק סוללה בנפח של 5,000 מיליאמפר/שעה שזה כבר המון. בשימוש שוטף וסביר המכשיר החזיק כמעט יום וחצי ללא טעינה, כאשר בשימוש מוגבר יותר במשחקים ובמצלמה, נאלצתי להטעין אותו בבוקר של יום אחרי, אם לא קצת לפני.

החיסרון הגדול בסוללה, שדיברתי עליו גם בתחילת הסקירה, הוא חיבור הטעינה micro USB במכשיר ותמיכה ב-10W בלבד, מה שלמעשה הופך גם את קצב הטעינה של המכשיר מ-0 ל-100 די איטי. טעינה מלאה של הסוללה האימתנית הזו לקח יותר משעתיים וחצי, זמן שיכל להתקצר אם רק הייתה החברה בוחרת לשלב טכנולוגיית טעינה מהירה יותר. כמו כן, לא תמצאו כאן טעינה אלחוטית, דבר שלא מפתיע במיוחד כשמדובר במכשירים מאותה קטגוריה.

השורה התחתונה

המכשיר מגיע עם עיצוב נעים לעין וביצועים סבירים למדי בעלי זמן סוללה ארוך, אך יחד עם זאת מדובר במכשיר עם מצלמה בינונית ומסך שמעלה תהייה עד כמה הוא באמת טוב. אם התקציב שלכם מוגבל, ה-Realme C3 מציע מחיר אטרקטיבי של 599 שקלים ומתאים לכל כיס, אך אם אתם מחפשים מכשיר לטווח ארוך שווה לכם להשקיע קצת יותר ולקחת אפילו את ה-realme 6 אותו סקרנו לאחרונה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-The Verifier

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully