וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאוני או נבזי? הטריק החדש של שליחי אמזון מעורר סערה בארצות הברית

2.9.2020 / 0:02

שליחי אמזון בארצות הברית מצאו טריק שמאפשר להערים על המערכת של ענקית הסחר המקוון. אמזון מסרה כי היא תפתח בחקירה פנימית ולא תשתף את תוצאותיה. "הטריק" החדש עשוי לפגוע בצרכנים ובזמני המשלוחים בתוך ארצות הברית

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

"השליחים של אמזון נואשים לעבודה עד שהם מצאו דרך חדשה לזכות במשלוחים: לתלות סמארטפונים על העצים", כך מדווחת בלומברג. בדומה לאובר, שירות המשלוחים המקומי של אמזון מבוסס על שליחים פרטיים, משמע קבלנים, שמקבלים הצעות למשלוחים על פי המרחק שלהם מנקודת האיסוף לנקודת המסירה. המערכת של אמזון יודעת לזהות מי קרוב לנקודה, וכך מציעה לו את המשלוח על מנת לקצר את זמני האיסוף והמסירה. אלא שנראה כי השליחים מצאו פתרון יצירתי: לתלות סמארטפונים על העצים, וכך ל"הערים" על המערכת שתזהה כי הם קרובים יותר אל המשלוח.

עוברי אורח זיהו כי אותם שליחים תולים את הסמארטפונים על העצים מחוץ לספורמרקטים ומרכזי מסירה של אמזון בשיקגו. הנהגים יכולים לסנכרן את המיקום עם הסמארטפון שקרוב לאזור, וכך לזכות באותם משלוחים. זאת כשייתכן שהנהגים בכלל נמצאים קילומטרים מהאזור, אך הם עדיין יכולים לקבל את העבודה לפני נהגים שנמצאים קרוב יותר למרכז האיסוף.

אמזון אמאזון. ShutterStock
הטריק החדש של שליחי אמזון עשוי לפגוע בצרכנים/ShutterStock

ייתכן שאותם גורמים פועלים באמצעים נוספים כדי להבטיח כי יזכו בעבודות האלו. עם זאת, מדובר בעבירה על מדיניות אמזון. כדי להערים בדרך נוספת על המנגנון, נראה כי מי שעומד מאחורי התוכנית תלה מספר סמארטפונים, על אמזון להקשות על אמזון לזהות מי מהם קשור לכך.

בהודעת אימייל שפורסמה בבלומברג, אמזון אמרה כי תבדוק את הנושא, אך לא תחלוק את תוצאות החקירה עם נהגי המשלוחים, ודובר אמזון סירב לספק תגובה נוספת.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully