וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ואפל שוב תחת אש, הפעם מהכיוון של איטליה

חקירה תיפתח נגד שתי הענקיות ודרופבוקס בשל עבירה, לכאורה, על חוקי הסחר ההוגן, איסוף מידע מהצרכנים ושימוש במידע לצורך מסחרי. דרופבוקס נחקרת גם בשל הערמת קשיים על מנויים שרוצים לסגור את החשבון

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אירופה לא מתעלמת מהכוח העצום של חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם. לאחר שביבשת שוגרו כבר מספר חקירות, הודיעה היום איטליה כי תפתח בבדיקה כנגד שלוש מחברות האחסון הגדולות - אפל, המפעילה של iCloud, גוגל המפעילה את דרייב ודרופבוקס. הטענה, כמו הטענות הקודמות, היא עבירה על חוקי הסחר ההוגן וניסיון למגר את התחרות.

משרדי גוגל. ShutterStock
אותן טענות ישנות. גוגל היא אחת הנחקרות בפרשה/ShutterStock

כל שלוש החברות נאשמות בכך שאספו מידע לא מורשה על הלקוחות והשתמשו בו לצרכים מסחריים. בסך הכול שש חקירות נפתחות, כשהנאשמת העיקרית היא דרופבוקס. בנוסף לשימוש במידע, דרופבוקס לא סיפקה תשובות מהימנות לשאלות מדוע אין ללקוחותיה הוראות ברורות כיצד לסגור את החשבון ולמה היא לא מיישבת תביעות כנגדה מחוץ לבית המשפט.

החקירות הן חלק ממגמה באיחוד האירופי לחקור את תנאי השירות והתקנונים של החברות ולהגן על פרטיות הגולשים. ביולי נפתחה חקירה נגד אפל ואמזון בשל טענות להשבתת תחרותיות. אמזון נחקרת בעניין גם בגרמניה, השוק הגדול ביותר שלה מחוץ לארצות הברית. בשנה שעברה נחל האיחוד הצלחה נגד פייסבוק, כשכפה עליה לשנות את תנאי השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully