וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיקטוק שוב בכותרות, ושוב לא מהסיבות הנכונות

באפליקציה שודר ביום ראשון סרטון התאבדות מבחיל, המשתמשים התריעו אבל הקליפ המשיך להופיע גם אתמול: "תברחו, צאו מטיקטוק". התגובה החלבית של החברה: "מעריכים את דאגת הציבור"

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

העובדה שפייסבוק מאפשרת שידור של תוכן שלא כולם היו רוצים לראות, בלשון המעטה, לא חדשה ועוררה הרבה ביקורות. כעת היא "גוררת" אליה גם את טיקטוק, שאם לא די לה בצרותיה עם הממשל האמריקני, צריכה להתמודד עם תלונות רבות של משתמשים.

הסיבה היא סרטון של אדם שהתאבד בלייב בפייסבוק וסנכרן אותו גם לטיקטוק. הסרטון גרפי מאוד והצופים שנחשפו אליו הזדעזעו. מה הבעיה? שהוא עדיין ממשיך לקפוץ ולהיחשף גם למשתמשים שממש לא מעוניינים לצפות בו.

אזהרה של גולש בטיקטוק. מתוך טיקטוק, צילום מסך
אזהרה של גולש בטיקטוק. "נסו לא להיכנס אליה היום"/צילום מסך, מתוך טיקטוק

גולשים רבים שלחו אזהרות לצאת מהאפליקציה, מאחר שאי אפשר ממש לברוח מהסרטון. "נסו לא להיכנס לטיקטוק היום או מחר", כתב גולש אחד, "אם אתם רואים סרטון של אדם עם שיער ארוך וזקן מדבר בטלפון, תגללו למטה ותברחו".

הביקורת כלפי Bytedance היא שהחברה לא מצליחה לנטר את התכנים הפוגעניים בטיקטוק. "אנו מעריכים את דאגת הגולשים ורצונם להרחיק משתמשים אחרים, מתוך אכפתיות ורצון לא לפגוע בזולת", מסר דובר חמקני של החברה, שלא בדיוק הסביר מה היא מתכוונת לעשות הלאה. זו לא הפעם הראשונה שבה טיקטוק מתקשה להתמודד עם סרטוני התאבדות. בתחילת השנה קיים צעיר בן 19 טקס לפני שקיפח את חייו, ולטיקטוק לקח יותר משלוש שעות לדווח לרשויות. כ-18 מיליון איש משתמשים בטיקטוק מדי יום.

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully