וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה מהבית? חברות הסייבר מתגעגעות למשרדים

כן, כן, עבודה מהבית וכו', כאילו התרגלנו, אבל דווקא בחברות הסייבר מצפים בכליון עיניים לחזור למשרדים: "להערכתנו התפוקה מהבית גבוהה יותר, ובכל זאת - אנחנו מתגעגעים"

בווידאו: תדרוך של פרופ' גמזו לקראת העוצר הלילי ב-40 יישובים/צילום: לע"מ

הנהירה הגלובלית לעבודה מהבית גרמה לארגונים ברחבי העולם למכור את שטחי הנדל"ן שלהם. מעסיקים מהגדולים בעולם כמו אמזון, אינטל, טוויטר ופייסבוק, יצאו בהצהרות שלא יחזרו לעבוד מהמשרדים לפחות עד יולי 2021. למרות שענפים רבים במשק מצליחים לייצר תפוקה זהה שעובדיהם נמצאים בבית, ונראה שאין יותר ערך למשרד פיזי בעולם החדש לאחר הקורונה, יש חברות שעדיין מאמינות בחזרה למשרדים.

גארדיקור. יחצ,
אי אפשר להתעלם מתחושת ה"ביחד". גארדיקור/יחצ

"להערכתנו התפוקה בעבודה מהבית גבוהה יותר, ובכל זאת אנחנו מעוניינים בחזרה למשרדים", אומר אילן שטרן, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברת הסייבר גארדיקור. "כבר שנים שאנו רואים שעובדים רבים כותבים על החברה במונחים רגשיים, באתרי קריירה כמו גלאסדור וברשתות חברתיות. האנשים העובדים בחברה מחוברים רגשית והתחלנו להבין שבתקופת הקורונה משהו בחיבור הזה חסר לאנשים. גם העובדים דיברו על זה ויזמו בעצמם מפגשים וירטואליים חברתיים, כמו מסיבת הפתעה של יום הולדת וירטואלית לאחד העובדים שכל העובדים עלו לזום לחגוג יחד, הפסקת קפה לצוות בפינת קפה וירטואלית, ערב קוקטיילים בזום ועוד. אבל ככל שעובר הזמן הרובד החברתי הולך ונשחק, אין מה לעשות. אנשים שוקעים יותר ויותר בעבודה בבית והחלק החברתי עלול להפגע לאורך זמן. בנוסף, חלק מהעובדים דיברו על הקשיים הרגשיים שיוצרת העבודה מהבית, עם תחושות בדידות וניתוק. כחברה, חשוב לנו לשמר את המרקם החברתי-אנושי שאצלנו בחברה הוא כל כך משמעותי.

ההגעה למשרדים חייבת לבוא מבחירה ורצון של העובדים ולכן חשבנו איך אנו יכולים לייצר סביבת עבודה פיזית ורגשית שתגרום לרוב העובדים לרצות להגיע למשרד יותר במקום לעבוד מהבית. בשלב הראשון יצרנו מתחם נקי בתוך המשרד וקפסולות של צוותים אורגניים וצוותי משימה, שמגיעים אליו ליום עבודה שמשלב היבט חברתי והיבטים של עבודת צוות. ההיענות גבוהה ושביעות הרצון גבוהה מאד. בטווח הארוך יותר, מתוך הנחה שעולם העבודה השתנה ושגם לאחר הקורונה יגיעו בכל יום למשרדים רק 60-70% מהעובדים, החלטנו לשנות את סביבת העבודה ולייצר יותר שטחים ציבוריים שכיף להיות בהם יחד, כמו פינות ישיבה וחדר אוכל ומטבח, שיהיו אטרקטיביים ומרווחים יותר וזאת על חשבון חלק מחדרי הצוות. עובד שיגיע למשרד יוכל לבחור האם באותו יום הוא מעדיף לעבוד באיזור עם נוף לים, או במשרד המאפשר לעבוד בעמידה, או בחדר עם יותר או פחות אנשים. בגארדיקור יש נוהג עוד מיום הקמת החברה של ארוחות צהריים משותפות בתוך המשרד, אז מטבח וחדר אוכל נוחים יותר יאפשרו לנו להמשיך ולאכול יחד, להנות מהאנשים שמגיעים באותו יום ולשמור על התרבות היחודית שלנו."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סולט סקיוריטי. יחצ,
רוצים להיות במקום של גמישות. סולט סקיוריטי/יחצ

בימים אלו חברת הסייבר סולט סקיוריטי (Salt Security) מרחיבה את שטח המשרדים ועוברת למשרד חדש במגדלי אלון בתל אביב. "אחת הסיבות למעבר למשרדים גדולים יותר בתקופת הקורונה היא העובדים שמעדיפים להגיע למשרד. כדי לתפוס מרחב שקט לעבודה וכאלו שמגיעים כדי לפגוש בעמיתיהם לעבודה ולקיים פגישות פנים אל פנים", אומרת אהובי מראד, סמנכ"ל משאבי אנוש בסולט סקיוריטי. "אנחנו רוצים להיות במקום שמאפשר את הגמישות לבחור אם לעבוד מהמשרד או מהבית. לצד מודל העבודה ההיברדי בו אנו עובדים בימים אלה, למשרדים יש חשיבות רבה עבורנו מאחר ואנו חברה שצומחת במהירות ומגייסת עובדים חדשים בתקופה זו. למדנו לגייס ולקלוט אלינו עובדים מרחוק, הצלחנו לשמר תרבות ארגונית שמגבירה את מחוברות העובדים ויודעת להכיל את מודל העבודה היברדי בו בחרנו לעבוד".

עובדים מהבית מעבירים שעתיים בממוצע מתוך יום העבודה ברשתות החברתיות, כך עולה ממחקר עומק שערכה BDO שבחן את היתרונות והחסרונות במעבר לעבודה מהבית. במחקר השתתפו חברות וארגונים, רובן מישראל וכן גם מאירופה וארה"ב, שמעסיקות במשולב עובדים מהבית ומהמשרדים. המחקר העלה כי לצד היתרונות המשמעותיים של עבודה מהבית בחיסכון בזמן, הוצאות וצמצום הסיכון להדבקות, יש בה סכנות לתפקוד התקין של ארגונים. כך למשל, העלות הממוצעת של פרויקטים המצריכים שיתוף פעולה בין צוותים וסיעור מוחות גדלה כשהקשר התבסס על תקשורת מרוחקת. עוד התברר ששני שליש משיחות הוידיאו מופרעות על ידי גורמים שונים שיוצרים הסחות דעת.

לדברי ד"ר גיא יוגב, עורך המחקר, המנהלים ציינו שהעבודה מהבית הגבירה את הפער ביעילות העובדים. הטובים שבהם שיפרו את יכולותיהם והישגיהם בעבודה מהבית ואילו אחרים התדרדרו ותפוקתם פחתה. עובדים בגילאים מבוגרים, שנדרשים יותר מכולם להקפיד על ריחוק חברתי, גילו קושי גדול יותר להסתגל לטכנולוגיות של עבודה מרחוק, אולם מצד שני למרביתם תנאים של שקט ומרחב ללא ילדים קטנים אשר מקלים על עבודה מהבית.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully