וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גייטס: "המנהיגות שלי כמו של ג'ורדן, לא הייתי חביב העובדים"

מייסד מיקרוסופט הודה כי היה נבזי לעובדים שלו: "כמו בבולס, לא אמרתי לאף אחד ללכת. מי שלא הצליח לסבול את האווירה בחברה עזב". עם זאת, הודה: "הייתי צעיר. היום אני יודע שיש דרכים אחרות לשפר בלי לדחוף חזק מדי"

עריכת וידאו: מרום שפיצר

הכימיה והמנהיגות של מייקל ג'ורדן בשיקגו בולס בשנות ה-90 כבר מזמן חרגו מגבולות הכדורסל. הסדרה "הריקוד האחרון" של נטפליקס ו-ESPN הפכה לצפיית חובה עבור מנכ"לים ומנהלים בכירים בארגונים. אחד האנשים שצפה בה היה ביל גייטס, שנזכר בימיו כמייסד ומנכ"ל מיקרוסופט.

"בהחלט לא הייתי חביב העובדים בימיי כמנכ"ל מיקרוסופט", אמר גייטס ב-"Armchair Podcast" של המנחה דן שפרד. "אף פעם לא דרשתי מהם לעבוד קשה יותר משדרשתי מעצמי או להלקות את עצמם אחרי טעויות שעשו יותר ממה שעשיתי לעצמי. זה לא נסלח לחלוטין, אבל זה מראה את המקום שבאתי ממנו. יש לך ערכים ואתה מצפה מאחרים להגיע לרמות האלה".

ביל גייטס, 19 בנובמבר 2019. AP
לא דרש מאחרים מה שלא דרש מעצמו. גייטס/AP

גייטס כיוון לצורה שבה ג'ורדן הנהיג את הבולס - אם השחקנים שלו לא הרגישו מספיק ראויים הם עזבו. "אף אחד לא כפה על העובדים שלי להישאר במיקרוסופט", אמר, "אם הם לא יכלו להתמודד עם האווירה הם עזבו מרצונם". בביוגרפיה שנכתבה עליו ב-1993, גייטס תואר, יחד עם שותפו המנוח פול אלן, כציניקן ש"הרבה לשלוח מיילים מרושעים וסרקסטיים לעובדים שעשו טעויות". מפתחים קיבלו הודעות כמו "זה הקוד הכי מטומטם שפותח אי פעם".

גייטס לא מתנצל בפודקאסט: "כשאתה דוחף את עצמך למצוינות, אתה מקרין על האחרים שידחפו לאותו מקום. אתה אומר להם 'אנחנו קבוצה ואנחנו ביחד בתוך זה'". עם זאת, הוא התייחס גם לחברים של ג'ורדן שקראו לו מאחורי הגב Jerk ואמר: "עכשיו כשאני מבוגר יותר אני מסתכל על הדברים אחרת. יש דרכים להשתפר בלי לדחוף חזק מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully