וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארטאפ שאמור להילחם בהונאות צפוי להיסגר. הסיבה: הונאה

האירוניה מרימה ראש: הסטארטאפ NS8 הפועל בלאס וגאס מפתח תוכנות למניעת הונאות, אלא שבספרי החברה נמצאו מאזנים לא תקינים והעובדים קיבלו הודעות כי צפויים פיטורים מאסיביים. המנכ"ל התפטר מספר ימים לפני כן וטוען: "לא ברחתי עם הכסף"

בווידאו: טראמפ במתקפה על צבא ארה"ב/צילום: AP

אם זה לא היה עצוב היינו צוחקים. בעצם, אנחנו עדיין יכולים לצחוק, כי האירוניה הרימה ראשה, ולא בפעם הראשונה כשזה קשור בהייטק. כוכבת הסיפור הזה היא חברת סטארטאפ בשם NS8, שהוקמה כדי להילחם בהונאות. הרעיון שעומד בבסיסה של החברה הוא להעניק לעסקים כלים שיאפשרו להם לבדוק בזמן אמת לאן התשלומים שלהם הולכים ומה רמת הסיכון שלהם.

נשמע טוב, נכון? האמת שכן, הרעיון הזה הביא את החברה לגיוס מאסיבי של 123 מיליון דולר לפני מספר חודשים. רק שהתמונה השתנתה מעט בינתיים, משום ש-NS8 פיטרה מאות עובדים ושחררה את המנכ"ל מתפקידו. הסיבה: חקירה בחשד ל... הונאה.

איש עסקים אזוק. ShutterStock
כנראה שבאמת כבר אי אפשר להאמין לאף אחד/ShutterStock

המגזין פורבס מדווח כי הסיפור התפוצץ ביום חמישי. לעובדי החברה, הממוקמת בלאס וגאס, נשלח מייל לפיו "החברה צריכה להתכווץ עקב נסיבות לא צפויות". המנכ"ל אדם רוגאס עזב בחשאי את NS8 מעט לפני כן. "התברר לנו כי אין התאמה במאזנים ושיהיו פיטורים", סיפר אחד העובדים.

בשלב זה עדיין לא ברור מה בדיוק קרה. "זו סיטואציה שמתפתחת במהירות", אמר אחד המשקיעים, "אנחנו עדיין בהלם". החקירה החלה בנובמבר 2019 והתמקדה ברוגאס, שאמר לפורבס: "לא ברחתי עם הכסף, עזבתי מסיבות משפחתיות".

ל-NS8 יש 225 עובדים, כולל במספר סניפים ברחבי העולם. בשלב זה לא ברור כמה עובדים יפוטרו, אולם מדובר בכמות גדולה, ייתכן שכזאת שתגרום לסגירתה של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully