וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים אונליין? צריך להיזהר, ואפשר להיזהר

מעיין פרילוק

14.9.2020 / 0:58

כן, כן, זו הקלישאה הכי שחוקה בספר, אבל כשרוכשים אונליין אתם חשופים לתרמיות או לשירות גרוע. לשמחתנו, יש היום מספיק אתרים שיאפשרו לכם לזהות בנקל אם כדאי לכם לשלוף את כרטיס האשראי

ZMonline

טרם עידן הקורונה, רבים מאיתנו מיעטו לרכוש ברשת או שמרו את הרכישה רק למוצרים מהסופר. העידן הנוכחי שינה לחלוטין את הרגלי הצריכה שלנו, וסביר שההרגלים האלו כבר יוטמעו ויישארו פה גם אחרי. אפילו בני הגיל השלישי, שהמעיטו ברכישות אונליין לפני המשבר, הצטרפו לחגיגה, וצעירים התרגלו לקבל הכול מהחנות עד הבית בלחיצת כפתור.

לצד הביקוש לחנויות אינטרנטיות והדרישה של הצרכנים שכל מוצר יסופק היום גם אונליין, קמות חברות שמנסות להדביק את הביקושים, אבל בעידן המתקדם הזה, צריך לזכור שלכל אחד גם יש את היכולת להקים אתר מכירות בשעות בודדות, לשים כמה תמונות יפות, ליצור אשליה טובה ולהתחיל למכור. הבעיה היא שבמקרה הטוב מדובר בחברה שלא מסוגלת לעמוד בלוגיסטיקה או לא מספקת מוצר כפי שהוא נראה בתמונות, ובמקרה הפחות טוב, מדובר בהונאה של ממש - חברות שלא יספקו לנו מוצר בכלל, יחעלמו לאחר כמה ימים או יגנבו לנו את פרטי האשראי.

קיימות היום מגוון דרכים לבדוק אמינות אתרים: לתחקר, להסתכל על כתובות ה-URL, לנסות להתחקות אחר האתר, אבל, היי - בסך הכול רצינו לקנות, לא לפתוח בתחקירים. אז הנה כמה אתרים ושיטות פשוטות שיגלו לכם בשניה אם האתר בטוח ומומלץ לרכישה.

קניות אונליין במחשב. ShutterStock
קלה האצבע על המקלדת, אבל ההשלכות עלולות להיות חמורות/ShutterStock

Scamdoc.com- תנו לרובוטים חכמים לעבוד בשבילכם

האתר scamdoc מתבסס על בינה מלאכותית וסורק אלפי אתרים ברשת, הוא בודק איך מתנהגים אתרים "אמינים" ומשווה אותם אלו לאלו. הוא גם בודק דפוסים של אתרים לא אמינים ויודע להתריע כשאתר נראה חשוד או פחות מומלץ לרכישה.

מבחינתנו הקונים זה ממש פשוט - מקלידים את כתובת האתר שאנחנו מעוניינים לרכוש ממנו, וברגע מקבלים "דירוג אמינות" עם צבעים בוהקים של אדום/צהוב וירוק. האתר יתן לכם ציון שידרג עד כמה מומלץ לכם לרכוש, תהליך שלוקח מספר שניות ואתם מקבלים תשובה די ברורה. הכול חינם כמובן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

Scamadviser.com- תנו לחוכמת ההמונים להחליט בשבילכם

גם האתר הזה ייתן לכם המלצה האם החנות שממנה אתם מעוניינים לרכוש מומלצת, אך כאן השיטה מאחורי הקלעים מעט שונה. האתר מתבסס על מיליוני ביקורות גולשים ברשת, האלגוריתם לומד לזהות אם מדובר בביקורת אמיתית של מתשמשים שרכשו את המוצר וממליצים עליו או בתגובה וביקרות מזוייפת שמישהו יזם. גם כאן יתן האתר תשובה ברורה על איכות החנות והמלצה האם כדאי לרכוש דרכה מוצרים. גם כאן התהליך פשוט מאוד וחינמי, מכניסים את כתובת האתר, ממתינים מספר שניות ומקבלים תשובה.

דוח השקיפות של גוגל - היעזרו במנועי החיפוש הפופולרי בעולם

דוח השקיפות של גוגל המכונה transparencyreport.google.comייתן לכם תשובה האם האתר בטוח לרכישה, אבל היעילות של הפ'יצר הזה די מוגבלת. גוגל אוספת מידע ומבקשת מהציבור להתריע בפניה על אתרי הונאה ואתרים שגונבים את פרטי האשראי, אבל הכלי הזה לא יספק לכם מידע מעבר, על איכות המוצרים, ביקורות מזויפות, שירות הלקוחות עיכובים באספקה או כל חוויה אחרת שקשורה ללקוח.

השכל הישר - סמכו על החושים שלכם

אם מדובר באתר חדש, שלא שמעתם עליו מעולם, והוא קופץ לכם בתוצאות החיפוש ומציג מחירים זולים משמעותית מיתר השוק, כבר קיים מקום לחשד. לאתרים הגדולים והמבוססים יש יכולת להעניק לצרכן מחיר תחרותי יותר, פשוט מפני שכוח הקניה שלהם גדול יותר והם זוכים למחירים נוחים יותר מהספקים. לכן, אם אתם נתקלים במוצר מאוד פופלרי שנמכר בכל האתרים הגדולים בעולם במחיר מסוים ופתאום אתם מוצאים אותו באתר קטן ולא מוכר במחיר זול משמעותית יש לכם סיבה מצויינת להתחיל לחשוד.

פייפאל - ברירת המחדל כשאתם מאוד רוצים לקנות ולא בטוחים

אומרים שחכם לא נכנס למצבים שפיקח ידע לצאת מהם. פייפאל נותנת לכם שכבת הגנה נוספת לרכישה, במידה ולא קיבלתם את המוצר או שקיבלתם מוצר שונה בתכלית מהמוצר שסופק לכם פייפאל ישיבו לכם את כספכם חזרה. אם הונו אתכם ולא קיבלתם את המוצר בכלל יהיה לכם קל להוכיח ולקבל זיכוי, אבל כשקיבלתם מוצר תקול, שונה מהתמונה או מהתיאור תצטרכו לנסות לשכנע/ להסביר/ להתווכח, לבזבז את זמנכם בטלפונים, מיילים והתכתבויות ולקוות שיקבלו את טענותיכם. לכן כשיש ספק, אין ספק ומומלץ להמנע מרכישה באתר שנראה מפוקפק מלכתחילה.

מעיין פרילוק היא מומחית לצרכנות ברשת ובעלת קבוצת הפייסבוק "ליידי חיסכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully