וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ירדה מהפרק, אורקל תחבור לטיקטוק

עודכן לאחרונה: 14.9.2020 / 10:01

יממה לפני הדדליין שהציב הנשיא טראמפ להמשך פעילותה של האפליקציה, Bytedance הסינית סירבה להצעתה של מיקרוסופט והחליטה לחבור לאורקל. העסקה לא תוגדר כ"מכירה" ופרטיה לא ברורים עדיין

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הפור נפל: החברה שתחבור ל-Bytedance הסינית ותפעיל את טיקטוק בארצות הברית תהיה אורקל. זאת, לאחר שהלילה (בין ראשון לשני) הסירה מיקרוסופט את מועמדותה, יום לפני הדדליין הסופי שהציב הנשיא דונלד טראמפ.

השיחות החלו בחודש שעבר, כשטראמפ הוציא צו לאיסור על שימוש בטיקטוק ברחבי המדינה. שיתוף הפעולה בין אורקל לבייטדאנס לא מוגדר כ"מכירה" ותנאיו לא ברורים כרגע.

לארי אליסון. Phillip Faraone, GettyImages
התומך המועדף על ידי טראמפ. לארי אליסון, מנכ"ל אורקל/GettyImages, Phillip Faraone

"אנחנו בטוחים שההצעה שהגשנו הייתה טובה מאוד עבור משתמשי טיקטוק, והייתה גם מסייעת באבטחת המידע", נמסר מטעם מיקרוסופט, שהייתה המועמדת הרצינית הראשונה לרכישה לפני שהצטרפו מועמדות נוספות, בהן גם וולמארט, "כדי לעשות את זה ביצענו מספר שינויים מהותיים באבטחת המידע, בפרטיות ובמניעת הפצת מידע כוזב". בייטדאנס לא מסרה תגובה.

אורקל היא אחת מחברות התוכנה הוותיקות בעולם. ב-1977 היא נוסדה על ידי היזם לארי אליסון, ומעסיקה למעלה מ-130 אלף איש ברחבי העולם, כולל בישראל. אליסון הוא תומך של הנשיא טראמפ, שמצדו הצביע עליה כעל המועמדת החביבה עליו לחבור לטיקטוק, כך שבעסקה הזאת יש גם אלמנט אישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מה לאורקל ולטיקטוק?

יותם גוטמן, מנהל השיווק של סנטינל וואן:

"אז קצת סדר. ב-20 בחודש אמור להיכנס לתוקפו האיסור על השימוש בטיקטוק שקבע טראמפ. ביום ראשון מסרה מיקרוסופט שבייטדאנס, חברת האם של טיקטוק, דחתה את הצעת הרכש שלה.  במקביל פרסם  Wall Street Journal שאורקל היא זו שתבצע את העסקה. מסתמן גם שלא מדובר ברכישה אלא בסוג של שותפות עסקית. על פניו זו נראית עסקה מוזרה - אורקל מתמחה בתוכנות ארגוניות לבסיסי נתונים, מה לה ולרשת חברתית לצעירים?

מסתבר שיש פה כמה מניעים. מבחינה עסקית, אורקל פרסמה בשבוע שעבר תוצאות רבעוניות מצויינות וניפצה את תחזית האנליסטים ברווח גדול מ-11% מהמצופה (כך שיש לה מספיק מזומנים בקופה לממן הרפתקאה שכזו). חלק מהגידול הזה נובע ממעבר של לקוחות למערכות בענן של אורקל, כולל החברה המדוברת של השנה האחרונה, זום, שהעבירה את התשתית שלה לענן של אורקל. מאוד יכול להיות שהרכישה של טיקטוק נועדה להעביר עוד לקוח מאסיבי לשימוש בענן של אורקל וכך להגדיל את נתח השוק היחסי שלה מול המתחרות הגדולות (אמזון, גוגל וכו'). זו גם דרך נחמדה לקבל חלק מההשקעה מיידית בחזרה לכיס.

ברמה הפוליטית, המנכ"ל האגדי של אורקל, לארי אליסון, הוא תומך טראמפ ידוע, אחד מהבודדים שתומכים בו בתעשיית הטק. הוא ערך ערב התרמה לטראמפ בביתו שבקליפורניה בחודש פברואר, ומנכ"ל אורקל ספרא כץ היה חבר בצוות המעבר (100 הימים) של טראמפ. באוגוסט אמר טראמפ שאורקל "חברה מצויינת" שמתאימה מאוד לבצע את העסקה.

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully