וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת מולטי-רום של Audio pro: לשמוע מוזיקה בכל הבית

צחי הופמן, The Gadget Review

17.9.2020 / 9:11

מערכות מולטירום מציעות לפזר רמקולים במקומות שונים בבית ולהתחבר בקלות לספוטיפיי להאזנה דרך ה-WiFi. ה-D-1 וה-A10 הם רמקולים של חברת audio pro שקוראים תיגר על Sonos

ShutterStock

טרנד מערכות המולטירום צובר יותר ויותר פופולאריות בשנים האחרונות, בעיקר בזכות חברת Sonos. לאחרונה החלה לשווק בארץ TR אלקטרו סטריאו את הרמקולים של חברת האודיו הסקנדינבית - audio aro, המאפשרת להתקין את הרמקולים שלה במספר חדרים בבית ולתקשר איתם באמצעות תשתית ה-WiFi.

תקשורת WiFi ברמקולים, מאפשרת להזרים עליהם מוזיקה משירות הסטרימינג אליו מנויים, בלי שום הפרעה מצד הסמארטפון. כמו כן, לא צריכים להיות קרובים פיזית לרמקול וניתן אפילו לצאת מהבית עם הסמארטפון והמוזיקה תמשיך לנגן.

אני לקחתי לסקירה את הדגם הקומפקטי A10 ואת ה-D-1 - רמקול שולחני עם מעט יותר נוכחות. שני הרמקולים יודעים לעבוד יחד ולהציע פיזור של המוזיקה במקומות שונים בבית.

audio pro. צחי הופמן,
״שני הרמקולים יודעים לעבוד יחד ולהציע פיזור של המוזיקה במקומות שונים בבית״/צחי הופמן

עיצוב: נבלע בין הריהוט בבית

ה-A10 מגיע במראה יחסית פופולארי ברמקולים - מבנה צינור הכולל ריפוד בד בצבע אפור בהיר או אפור כהה. הרמקול הזה יכול לשבת בכל חדר בבית, הוא לא תופס יותר מדי מקום והוא יחסית נבלע עם הריהוט. ה-D-1 הוא רמקול מלבני עם נוכחות רבה יותר. הוא כולל ריפוד דמוי עור בצבעים שחור, לבן או אפור.

שליטה ואפליקציה: הרמקולים של audio pro מבצעים את הקישוריות למוזיקה דרך חיבור WiFi, אבל בניגוד לרוב המוחלט של הרמקולים מבית Sonos, הם גם מציעים תמיכה בבלוטות', רק שבתקן מיושן 4.0. השימוש בבלוטות' הוא כמובן פחות נוח מזה עם WiFi, כי הוא גם דורש שהסמארטפון יהיה באזור של הרמקול וגם כל הודעה או שיחה נכנסת תעצור/תנמיך את המוזיקה. מצד שני, לפעמים רוצים להאזין לתוכן שלא קיים בשירות הסטרימינג בענן וזה נותן פתרון לכך.

audio pro. צחי הופמן,
״נבלע בין הריהוט בבית״/צחי הופמן

Audio pro: פלייליסטים של ספוטיפיי בלחיצת כפתור

בשני הרמקולים ניתן למצוא פאנל בחלק העליון המאפשר מעבר בין מקורות השמע, שליטה בווליום וגם אפשרות להגדיר פלייליסטים מעודפים מספוטיפיי ו-Tidal (לא הצלחתי לבצע את האופציה הזאת מ-Deezer), כך שבלחיצת כפתור אפשר להתחיל לנגן את רשימת השירים המועדפים מספוטיפיי מבלי לגעת בסמארטפון.

הרמקולים של audio pro תומכים כמובן בספוטיפיי, Deezer, Tidal, אבל אין כאן אפשרות לחיבור ליו טיוב מיוזיק ואפל מיוזיק. עבור האופציות האלו דרוש שימוש ב-AirPlay או בלוטות'.

מה שהיה חסר לי ברמקולים של audio pro, היא אפשרות לבצע שליטה בעוזרות קוליות, עבורי מדובר בגוגל אסיסטנט. אין לרמקולים האלו מיקרופון שיאפשר לתת להם פקודות קוליות, יש איזו אופציה מוזרה לשליטה באמצעות אמזון אלכסה דרך האפליקציה של audio pro, אבל זה פחות נוח.

audio pro. צחי הופמן,
״פלייליסטים של ספוטיפיי בלחיצת כפתור״/צחי הופמן

את האפליקציה של audio pro פחות חיבבתי, גם בגלל העיצוב המעט מיושן וגם בגלל שהיא הרבה פעמים הגיבה באיטיות שרציתי לבצע מעבר בין הרמקולים. מה שכן, היא פשוטה לשימוש, למשל, כאשר רציתי להאזין למוזיקה לא רק בחדר העבודה, אלא גם בסלון - פשוט גוררים את תצוגת הרמקול באפליקציה ומתחילים לשמוע מוזיקה בעוד מקום.

השאלה החשובה ביותר: איך הסאונד?

האלבום החדש של מטאליקה - S&M 2 היה הזדמנות מצוינת לבדוק את איכות הרמקולים. נתחיל ב-D-1 אשר התמודד היטב עם שאגות הקהל המתגברות לאט לאט ב-The Ecstasy Of Gold, מה שהכניס אותי לאווירה המשלבת להקת רוק כבד עם התזמורת הסימפונית של סן פרנסיסקו המלווה אותה ברקע. אין כמו לבדוק את הצליל של ה-D-1 עם From whom The Bell Tolls המאפשר ליהנות מהעוצמה החזקה של הרמקול, הבאסים המורגשים היטב ורמת הפירוט הגבוהה. מבחינת עוצמת הווליום, בעוד שה-D-1 חזק מאוד ולא ניצלתי את המקסימום שלו, ה-A10 קצת פחות, כך שיצא לי להשתמש בעוצמה המקסימלית שלו.

הייתי שמח לקבל קצת יותר ווליום ב-A10, כך שבמקרה הזה אולי שילוב של שני רמקולים מאותו סוג יעשו את העבודה. הבאס ב-A10 מורגש, לא כמו ב-D-1, אבל אפשר להסתדר איתו. הצליל של ה-A10 ממלא חדר גדול, הוא נעים לאוזן, גם שמגיעים למקסימום ווליום והוא לא צורם, אבל יש יותר מדי טראבל.

audio pro. צחי הופמן,
״הבאס ב-A10 מורגש, לא כמו ב-D-1, אבל אפשר להסתדר איתו״/צחי הופמן

מחירים: A10 נמכר ב-800 שקל וה-D-1 ב-1,400 שקל (יבואן רשמי TR אלקטרו סטריאו)

בשורה התחתונה, זוג הרמקולים A10 ו-D-1 מציעים חוויית מולטירום עם סאונד מוצלח ואפשרות לפיזור המוזיקה בבית משירותי הסטרימינג השונים. ה-A10 הוא רמקול קומפקטי, שכנראה עדיף לקנות בזוג בשביל ליהנות מחוויית סאונד טובה יותר בסלון. ה-D1 אומנם עולה יותר, אבל הצליל שהוא מציע פשוט תענוג לאוזניים.

  • עוד באותו נושא:
  • רמקול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully