וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם ניסיתם להעמיד מטאטא? כל הפרטים על האתגר המומצא

גם אתם קיבלתם הודעה ש"ביום השוויון" תוכלו להעמיד מטאטא באמצע הבית ורצתם לנסות זאת? כל הפרטים על האתגר המומצא ועל ההודעה של נאס"א שכלל לא נשלחה

YOUTUBE

"אתגר המטאטא" שבר ביממה האחרונה את הרשת בישראל, כשגולשים רבים החלו להעלות סרטונים לרשתות החברתיות בהם מנסים להעמיד מטאטא באמצע הבית. הסיבה? טענה מזויפת וממחוזרת כי נאס"א אמרה שזה יעבוד רק ביום אחד: ה-22 בספטמבר. "האתגר" הוויראלי איננו חדש, וכבר ב-10 בפברואר החל להיות מופץ בעולם, אך ככל הנראה בעקבות תרגום ההודעה והפצתה מחדש, הוא הפך לוויראלי גם בישראל.

ישראלים רבים "הופתעו" מכך שהמטאטא יכול לעמוד באמצע הבית "רק ביום אחד", במהלך "יום השוויון" שבו לכאורה כוח המשיכה של כדור הארץ יאפשר זאת. אך לא הופצה שום הודעה כזאת על ידי נאס"א, ו"ביום השוויון", שבו שעות האור שוות לשעות החשכה ביממה, לא מתקיים אירוע שמאפשר זאת. עוד, אם הצלחתם להעמיד את המטאטא אתמול, כנראה שתצליחו להעמיד אותו גם מחר.

נאס"א אישרה את הדברים עוד בפברואר, והגיבה ל-CBS כי אין שום אמת לאתגר המטאטא. "זוהי מתיחה נוספת במדיה החברתית שמדגימה את מהירות הפצת פסאדו-מדע, ואיך שטענות שווא יכולות להיות ויראליות. אומנם המתיחה הזו לא מזיקה, אך היא גם מראה מדוע חשוב לכולנו לבצע בדיקות עובדות ומחקר, כולל בדיקת העובדות בנאס"א", הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully