וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: מערכת שתוודא כי הנכנסים לבניין עוטים מסיכות ועם חום תקין

24.9.2020 / 13:07

כדי להקטין את התפשטות נגיף הקורונה, משרד הבריאות והממשלה החלו על האזרחים חובת עטיית מסיכות ובדיקת חום בעת כניסה לסופרים, קניונים ועוד. אך נראה כי לא כולם מקפידים על ההנחיות. פיתוח כחול-לבן מנסה לפתור את הבעיה, באמצעות מערכת שתוודא כי הנכנסים עוטים מסכה

המערכת הישראלית שעושה שימוש בבינה מלאכותית ותאסור כניסה של אנשים ללא מסיכות ועם חום גבוה/יח״צ

וירוס הקורונה ממשיך לשבור שיאים שליליים ובקבינט ממשיכים לשבור את הראש כיצד להתמודד עם ההתפרצות שמקרבת אותנו למחוזות שנראו עד לפני מספר חודשים כחלום בלהות. הבעיה אינה רק כיצד לבלום באופן מיידי את ההתפשטות של הנגיף אלא איך מבטיחים כי עם שוך הסיבוב הנוכחי, לא נגיע כעבור פרק זמן למצב בו יכפה עלינו סגר נוסף. אחת מהבעיות הקריטיות ביותר היא עקומת הציות החלקי של הציבור הישראלי לתקנות. רבים רואים בחובת חבישת המסכה כהמלצה וכך גם בהקפדה על היגיינה אישית וחיטוי הידיים.

גם האמצעים הקונבנציונלים למניעת כניסת מבקרים שחום גופם גבוה - מיושנים למדי. מערכת חדשה חברת Nakipo, תנסה לעשות את השינוי שנדרש, או לפחות להקפיד שכל הנכנסים למקום המגורים, המשרד או הבניין, נשמעים ומצייתים לנחיות. מדובר במערכות אשר מאפשרות למדוד חום בכניסה, תוך אימות חבישת מסיכה, חיטוי הידיים (והרגליים, אם הוגדר צורך כזה), וניטור חולים - באוטומציה מלאה.

בשונה ממערכות אחרות, המערכת שמוצבת בכניסה ומחוברת אל מחסום, מונעת את האפשרות להיכנס למבנה לאדם שאינו עוטה מסכה או שנמדד לו חום גבוה, ואף מחייבת אותו בחיטוי הידיים כתנאי לפתיחת המחסום. יתרון נוסף של המערכת, היא יכולת לקבל מסות של אנשים על ידי מעבר מהיר ותיעוד כניסות ויציאות של עובדים ומבקרים קבועים אשר הוגדרו מראש עשוי אף לתרום תרומה בלתי מבוטלת בקטיעות שרשראות ההדבקה, וזאת על ידי ניתור מהיר של נוכחות החולים בימים שקדמו להופעת התסמינים, וזאת על בסיס זיהוי פנים ושמירת המידע באופן חוקי בענן.

בימים אלו, ביטוח לאומי החליט להשתמש במערכת לתקופת ניסיון ראשוניית בסניף הדגל בחיפה, עם תנועה יומית של מעל 500 אורחים במטרה להציבה בהמשך בכל סניפי הדגל של המוסד את המערכת. המערכת משווקת בישראל על ידי קבוצת סיגמא, שעוסקת בהרכבה של שערים חשמליים ובקרות כניסה מזה 15 שנים. למעשה, הכלי העיקרי שבו משתמשים מוסדות כדי לנסות והילחם בקורונה באופן אקטיבי הוא מדידת חום בכניסה. אלא שמדידה באמצעות מדחומים ידניים איננה מדוייקת, דורשת זמן, כוח אדם, ומלחמת התשה מול המבקרים, עובדים ולקוחות.

ההחלטה של ביטוח לאומי כמו של חברות וארגונים נוספים שהתקינו את המערכת, נשענת בין היתר על ההכרה שהולכת ומתחדדת בחבישת מסכה ושמירה על היגיינה אישית כאמצעי אפקטיבי ביותר לבלימת ההתפשטות. וכך למשל, דין בלומברג, ראש מחלקת מחלות זיהומיות בילדים בבית החולים לילדים דייוויס באוניברסיטת קליפורניה, וויליאם ריסטנפרט פרופסור להנדסה כימית באוניברסיטת קליפורניה, אירחו דיון בשידור חי על דרכים יעילות להימנע מ-COVID-19. שני המומחים ציטטו עדויות הולכות וגוברות שמסכות מעניקות הגנה לעוטה אותן וגם לאנשים בסביבה. בדיון עלה כי מי שעוטה מסכת פנים, נמצא בסיכון מופחת של 65 אחוזים להידבק בנגיף הקורונה.

אלא שכאמור, מה שברור היטב לתושבי מדינות רבות בעולם שהצליחו לבלום את התלקחותה המחודשת של המחלה, אינו נתפס עבור הציבור הישראלי כטאבו. עדות חותכת לכך מתקבלת גם מבעד לנתונים מדגמיים של 5,100 איש שעברו במערכות שהותקנו ע"יהחברה. על פי תוצאות הבדיקה, כניסתם של 248 אנשים נמנעה מאחר שלא עטו מסיכה. מדובר על לא פחות מכ - 5%.

עוד בוואלה!

צ'ק פוינט חושפת: חולשה באינסטגרם הפכה את הסמארטפון לכלי ריגול

לכתבה המלאה
נקיפו מערכת. יח״צ,
המערכת של נקיפו שתוודא: כל מי שנכנס עומד בהנחיות/יח״צ

בחברה מוסרים כי אם המערכת תצליח להפחית ב-30% את כמות האנשים שנכנסים עם חום או בלי מסיכה למקומות ציבוריים, היא תהיה מסוגלת למנוע מקרי הדבקה ובידוד רבים בכל מקום הומה אדם שבו היא תותקן, עלות המערכת מתחילה בכ-20 אלף שקלים, והיא מתאימה למרכזי קניות, מפעלים, ולמעשה כל בניין או מקום ציבורי שבשעריו תנועת אנשים ערה ובכלל זה אצטדיוני ספורט, קניונים אולמות אירועים, בנייני משרדים ועוד. המערכת חוסכת למעשה את הצורך בהעסקת מאבטחי קורונה שעלות העסקתם יכולה להגיע לכ-25-20 אלף שקלים בחודש, וגם חוסכת מהם כאמור את הצורך בויכוחים עד כדי מריבות עם לקוחות או עובדים הנכנסים בשערי המקום.

איך המערכת של Nakipo עובדת?

הפיתוח הישראלי כולל מכשיר דמוי טאבלט עם מצלמה תרמית. העוברים והשבים נעצרים אל מול המסך, וכאשר המערכת מזהה כי חום גופם תקין והם עוטים מסיכה. לאחר מכן מבצעים כצעד אחד קדימה ומכניסים את 2 הידיים אל חורים סניטריים אשר משפריצים בעוצמה על הידיים את נוזל החיטוי, ולאחר שפעולה זו מושלמת בהצלחה - ניתנת הוראת פתיחה למחסום.כמו כן, המערכת יודעת לזהות תווי פנים, לנהל רישום ותיעוד, ואף לתפקד כשעון נוכחות. המידע יכול להישמר בפלטפורמת ענן, או לא להישמר כלל - בהתאם לצרכי הלקוח. בנוסף המערכת כוללת פיצ'רים מתקדמים כגון חיטוי רגליים{ עבור מפעלי מזון או או מונה לספירת כמות הנכנסים למבנה).

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully