וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה של גוגל: מכריזה על הדור הבא של ה-Pixel

1.10.2020 / 8:16

אחרי ציפייה רבה, חברת גוגל הכריזה על הדור הבא של מכשירי ה-Pixel, שכולל לראשונה תמיכה בקישורית דור 5. הסמארטפונים כוללים מעבד בינוני, אך בגוגל בונים על יכולות הצילום המתקדמות. עוד הכריזה על דור חדש לסטרימר "כרומקאסט" שיגיע לראשונה עם שלט

תקציר אירוע ההכרזה של גוגל/יח״צ

ענקית החיפוש גוגל ערכה הלילה (רביעי) את אירוע המוצרים השנתי ובו הכריזה על מגוון רחב של מוצרים, ועדכונים למוצרים קיימים כמו הסמארטפונים מדגם Pixel 5 ו-Pixel 4a עם קישורית דור חמש, רמקול Nest Audio מבוסס העוזרת הקולית, ודגם חדש ל-Chromecast, המוצר שמאפשר הזרמת תוכן מהסמארטפון לטלוויזיה שאינה חכמה. האירוע נערך כשהוא מתקיים כמובן במתכונת וירטואלית בלבד, והשנה נעדרו ממנו הבכירים.

בשורה או אכזבה? ה-Pixel 5 5G

גולת הכותרת של הערב הייתה כמובן מכשירי הפיקסל שהפכו לפופולריים במיוחד, ועדיין לא נמכרים בישראל בייבוא רשמי. לראשונה, הדור החדש של הפיקסלים יגיע עם קישורית בדור חמש והם יהיו מכשירי האנדרואיד הראשונים שיגיעו עם אנדרואיד 11. המסך של ה-Pixel 5 מגיע בגודל 6 אינץ', ברזולוציית FullHD+ ורענון מסך שלך 90 הרץ. הסמארטפון כאמור תומך בקישורית דור חמש, ובקישורית WiFi 5 בלבד.

ה-Pixel 5 הושק על תקן מכשיר פרימיום, אך יש מי שיחלוק על הקביעה הזאת בעקבות קורא טביעות האצבע שממוקם בגב הסמארטפון ולא על כפתור הכיבוי או לחילופין על מסך הבית. ערכת השבבים סנאפדרגון 765G, שנחשבת לערכת שבבים ביניים ומעלה, מספקת עוד סיבה לחשוב שמדובר במכשיר ביניים. אך יש לזכור כי גולת הכותרת של הפיקסלים היא דווקא המצלמה ולא ניסיון להביא את הסמארטפון המהיר ביותר.

pixel 5. יח״צ,
בגוגל לא בונים על יכולות העיבוד, אלא על יכולות הצילום של הסמארטפון/יח״צ

בדור הקודם גוגל שילבה מצלמת טלפוטו לזום אופטי, אך בדור הנוכחי היא נטשה את הזום לטובת חיישן 16 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה הכוללת מפתח צמצם f/2.2 ופיקסלים בגודל 1.0 מיקרון. הזום יתבצע על ידי המצלמה הראשית של 12.2 מגה-פיקסל עם פיקסלים בגודל 1.4 מיקרון, והיא כוללת גם את הבינה המלאכותית של גוגל. מדובר בבחירה מעט מוזרה של מערך הצילום, כשגוגל הפעם בונה יותר על היכולות של שבב העיבוד היחודי שנמצא בסמארטפון, ולא על חיישני הצילום לבדם. מחירו עומד על 700 דולר בארצות הברית, או 630 אירו באירופה (כ-2,500 שקלים).

עם פשרה קטנה בביצועים: ה-Pixel 4a 5G

ה-Pixel 4a 5G יגיע עם מסך מעט גדול יותר של 6.2 אינץ' עם פאנל מסוג OLED, אך קצב רענון של 60 הרץ בלבד. עוד הוא יגיע עם ערכת שבבים זהה לשל ה-Pixel 5, ויזכה ל-6GB זיכרון RAM ו-128 גיגה לאחסון פנימי. מערך הצילום האחורי זהה גם הוא לשל ה-Pixel 5, וה-Pixel 4a 5G אף זכה לשקע אוזניות. נראה כי הפשרה היחידה היא בביצועים של זיכרון ה-RAM שאמורים להספיק לכל משתמש ממוצע, אך בשל ההבדל הזה, מחירו עומד על 500 דולר או 500 אירו (2,000 שקלים). זוג המכשירים יהיה זמין החל מה-19 באוקטובר במדינות נבחרות, כשישראל עדיין אינה אחת מהן.

pixel 4a. יח״צ,
"פשרה" קטנה בביצועים והבדל גדול במחיר/יח״צ

ב-50 דולר בלבד: גוגל משיקה את הדור הבא של הכרומקאסט

לצד הסמארטפונים, גוגל השיקה את ה-Chromecast החדש שמגיע לראשונה עם שלט ויציע ממשק ישירות מהסטרימר, כשבדור הקודם הוא שימש להזרמת תוכן מהסמארטפון לטלוויזיה בלבד. הדור החדש כולל תמיכה ב-4K בקצב של 60 הרץ, תמיכה בפורמטים כמו Dolby Vision, HDR10+ ו-HDR (טווח צבעים דינמי רחב), כשאלו התקנים המתקדמים ביותר לצפייה. בצד האודיו, ניתן למצוא את ה-Dolby Digital, ו-Atmos.

כרומקאסט chromecast. יח״צ,
לראשונה: הכרומקאסט יגיע עם שלט/יח״צ

הסטרימר תומך בקישורית אינטרנט אלחוטי בתקן ac, והוא מגיע עם בלוטות'. הבשורה הסטרימר החדש, שעלותו 50 דולר בסך הכל, היא השלט שמאפשר ניווט בממשק ואף כפתורים לנטפליקס, יוטיוב והעוזרת הקולית. השלט מגיע עם זיהוי תאוצה, כך שהוא יכול לשמש גם למשחקים.

בסטרימר החדש פועלת גרסה של Google TV, שהיא למעשה שכבה מעל ל-AndroidTV וכוללת ממשק התמצאות נוח במיוחד ודומה ל-Apple TV או אמזון Fire TV. הכרומקאסט החדש יהיה זמין לרכישה החל מהיום בארצות הברית, ויהיה זמין באוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, ספרד ובריטניה החל מה-15 באוקטובר.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully