וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יקר ומורכב כמו שחשבתם: כל מה שאתם צריכים לדעת על בית חכם

הבית החכם נולד כמוצר פרימיום לבתי יוקרתיים, עם תג מחיר שמתחיל בעשרות אלפי שקלים ועשוי להגיע גם למאות אלפי שקלים. עם זאת, עם השנים גם אומת הסטארט-אפ התגייסה, וייצרה פיתוחים איכותיים וזולים. כל מה שאתם צריכים לדעת על בית חכם

בית חכם. יח״צ,
״לא יקר ומורכב כמו שחשבתם״/יח״צ

אם בעבר בית חכם היה נחלת הבתים היוקרתיים ודרש הוצאה כספית משמעותית של עשרות עד מאות אלפי שקלים, כיום המצב השתנה לגמרי. כבר לא צריך להוציא עשרות אלפי שקלים והתפיסה שניתן להתקין את המערכת רק בבית חדש, כבר לא רלוונטי. נראה גם כי ישראל הפכה למעצמה של ממש בעולם הבתים החכמים, כשלא מעט חברות יצאו מכאן, ביניהן חברת Bswitch שמפתחת מזה 7 שנים מערכת ייחודית לבית חכם, עם פטנט שמאפשר להתקין אותה בכל בית: חדש או קיים.

"אנחנו קיימים 7 שנים, כש-5 שנים בשיווק בארץ ואחרי שנתיים של פעילות בישראל, התחלנו למכור בחו"ל. דרום אפריקה, טאיוואן, אנגליה ומדינות נוספות באירופה. המוצר שלנו מאוד מודולרי במבנה שלו. הוא יכול להתאים לכל סוג מתאם בעולם. וכמובן גם בארץ. הפטנט הייחודי שלנו מאפשר כניסה לכל בית קיים, ללא צורך בשינוי תשתיות או בשינוי ההבנה הפשוטה של איך מתג עובד", אומר אלירן דהן סמנכל שיווק ומכירות, Bswitch : כיום בבתים חכמים רבים צריך לבצע עבודת תשתית, ולהשחיל קו נוסף הנקרא "קו אפס". אותו קו מאפשר בעצם לקבל חיווי על המותג: האם הוא דולק או כבוי. למעשה, אותה התקנה מייקרת משמעותית את הבית החכם והופכת אותה לארוכה ויקרה יותר. "התקנה בבית סטנדרטי אורכת 3 שעות וזה כבר לא מטרד. כל חשמלאי יכול לעשות את זה. יש אצלנו הכשרות וקורסים מזורזים של יום, ואחר כך ניתן להתקין ללא בעיה".

בית חכם. יח״צ,
ההתקנה פשוטה, ובעיקר לא כואבת בכיס של הצרכן/יח״צ

"היום הבתים החכמים מגיעים עם פאנלים מוזרים וזה לפעמים מסבך את המשתמש. הבית שלנו מאוד ידידותי לשימוש: מרמת ההפעלה הפיזית ואל תוך האפליקציה. אצלנו יש המון חופש בתכנון, זאת אומרת שאפשר שכל מתג שלנו יהיה או כיבוי והדלקה או דימר (ישלוט על עוצמת ההארה), גם תרחישים ובעתיד הקרוב הוא יהיה גם תריס. רכיב אחד לקופסה שבה אתה תוכל להחליף את הקיים ללא צורך בהשחלות או שינויי תשתיות. רשמנו את זה בתור פטנט, ואנחנו היחידים בישראל שעושים זאת ככה", אמר דהן והוסיף כי המערכת והמתגים מאושרים מכון התקנים ומשרד התקשורת.

האם נדרש חיבור רציף לתשתית אינטרנט על מנת ליהנות מהבית החכם?

אל מערכות רבות, כמו המערכת של Bswitch, אין צורך בחיבור רציף לתשתית האינטרנט. כמובן שכדי להדליק ולהפעיל את המתגים בזמן אמת מהאפליקציה, הן הסמארטפון והן הבית צריכים להיות מחוברים לאינטרנט. אך אצל Bswitch מספקים "האב" (Hub) שמקבל את כל הפקודות ושומר אותן. כך לדוגמה, אם ישנה פקודה להפעיל מתג בשעה מסויימת (כמו בבתים שומרי שבת) הפקודה עדיין תשלח, גם במידה והאינטרנט לא יעבוד באותה הדקה של הפקודה.

מה לגבי החשש שמה המתגים יתחממו יתר על המידה?

"המתגים שלנו מוגנים מפני קרינה, הם שקטים (שלא מזמזמים) והם לא משדרים. שום דבר לא נשמר בענן, ולכל בית יש האב שעובד בטכנולוגיית רדיו והוא מתקשר עם המתגים בצורה ישירה. והוא כל פעם מעיר אותם לחיים. זאת אומרת נתתי לחיצה על המתג, היחידה המרכזית מקבלת את השאלה, מחזירה תשובה ורואים שהכל מתקשר. אין צורך במאריכי טווח. השידור הוא לא רציף ואפשר לשים את זה בחדר של תינוק ללא חשש. עוד הוספנו פיוז תרמי ובמצב של התחממות, יש ניתוק. קרה שאתה צריך משהו, יבדקו, אבל לא יגיע למצב של בערה למרות שהפלסטיק עומד בתקנים של מכון התקנים", אמר דהן.

בית חכם. יח״צ,
״המתגים שלנו מוגנים מפני קרינה, הם שקטים/יח״צ

האם בית חכם חוסך בחשמל?

"המערכת חוסכת חשמל כי ברגע שיש לך תרמוסטט למזגן ואתה יודע שהמזגנים נסגרו, דוד שנדלק רק בשעות שלו, תאורות גינה שעובדות עם טיימרים, כן. זה חוסך בחשמל. המערכת לא מיועדת לזה, אבל בהחלט אפשר לוודא שהכל סגור כשיוצאים מהבית. מי ששוכח דברים סדרתי בבית כמו מזגן, אז זה בטוח יחסוך לו כי הוא יכול לכבות מרחוק. יש גם רעיונות יצירתיים כמו אנשים שמפעילים את המזגן עד שלוש בבוקר, ואז בשלוש נדלק המאוורר על ידי פקודה של המערכת", הוסיף דהן.

כמה עולה מערכת של בית חכם?

עלות המחיר משתנה לפי כמות החדרים, המתגים והמורכבות בבית. ניתן להרכיב את המערכת באופן חלקי, או באופן מלא. מערכות כאלו מתחילות באלפי שקלים (5,000 ואף 6,000 שקלים), Bswitch מוסרים כי המערכת שלהם זולה בכ-30% מהמערכות הדומות.

  • עוד באותו נושא:
  • בית חכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully