וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו מהונאות: כך תצלחו את חגיגת הקניות של אמזון ללא נזקים מיותרים

הכינו את כרטיסי האשראי שלכם: יום הקניות של אמזון חוזר וגם הפעם החגיגות יימשכו יומיים. אז מה צריך לדעת? ממה צריך להיזהר? הנה כל הפרטים

בשיתוף PandaZzz

מדי שנה, מקיימת אמזון את ה-Prime Day, יום הקניות שבמהלכו מציעה אלפי מוצרים בהנחות משמעותיות. כזכור בעקבות התפרצות הקורונה אמזון לא הצליחה לקיים את מכירת יום הפריים בחודש יולי, ובמקום נאלצה לדחות אותה לאוקטובר השנה. אבל לצד המבצעים המסחררים ( ויש השנה כמה טובים כאלו) נראה כי יש מי שעוד ינסו לסחרר אתכם - עברייני הרשת.

"בכל רגע נתון פועלים ברשת גנבים שמנסים להשיג עלינו פרטים שיאפשרו להם לצאת למסע קניות מפנק על חשבוננו" (צילום: לנה טאובס)

אל מול הפיתוי האדיר שמציבים המבצעים השונים, צריך לזכור שלא רק אמזון נערכת מבעוד מועד ליום הזה, אלא גם עברייני הרשת. רק אמש הודעת וואטאספ מזוייפת אחת על חלוקת נעליים במתנה שיגעה את המדינה, הודעה שמטרתה הייתה לגנוב את פרטי האשראי של קורבנות תמימים שבצל המשבר הכלכלי חיפשו הזדמנות קלה לקבל משהו במתנה. "החיים שלנו הפכו להרבה יותר נוחים בעידן שבו אפשר לקנות כל סוג של מוצר ושירות אונליין. אבל כדאי לזכור שבתוך השפע שמוצע לנו מסתתרים גם סיכונים גדולים" אומר גבי טאובס, ראש צוות האנליסטים של ,Forter מובילה עולמית בתחום מניעת הונאות סחר מקוון. "בכל רגע נתון פועלים ברשת גנבים שמנסים להשיג עלינו פרטים שיאפשרו להם לצאת למסע קניות מפנק על חשבוננו" הוא מוסיף.

חבילות של אמזון. ShutterStock
״לא רק אמזון נערכת מבעוד מועד ליום הזה, אלא גם עברייני הרשת״/ShutterStock

רגע, מה זה בעצם ה-Prime Day?

ובכן הסיפור מתחיל בשנת 2015, אז אמזון החליטה לציין יובל להיווסדה בחגיגת מכירות ייחודית לחברי מועדון הלקוחות שלה. המכירה המדוברת הייתה הצלחה כה גדולה, עד שמאז הפכה למסורת שנתית הכוללת חגיגת מכירות הנמשכת בד"כ 24 שעות , ושנים האחרונות התרחבה לכדי 48 שעות.

כדי להנות מהמבצעים עליכם להיות חברי מועדון הפריים של אמזון, תוכנית הלקוחות היוקרתית שלה המעניקה לחבריה שלל הטבות - ובראשם משלוחים מיידיים בחינם במדינות מסוימות ( כמובן שישראל אינה אחת מהמדינות הללו). חברי מועדון הפריים נהנים גם ממבצעים בלעדיים, מנוי לשירות הסטרימינג של החברה ועוד.

עלות חברות בפריים עומדת על כ 12.99 דולרים לחודש, או עלות שנתית של כ 119 דולרים. לקוחות חדשים יהנו מ-30 יום נסיון חינם ( שיש לבטלם אם אינכם מעוניינים להשתמש בשירות לאחר החודש) כאשר בחלק מהמקרים, החברה תאפשר גם למשתמשים ותיקים להנות ממנוי חינם למספר ימים.

טרפת הקניות: מסתבר שיש עוד מי שחוגג ביום הזה

העובדה הזו לבדה מובילה לאינספור הודעות פישינג שונות הנשלחות מדי שנה, שמטרתן להציע למשתמשים מנויים חינם ומבצעיים בלעדיים רגעיים - כולם מנצלים את חוסר שיקול הדעת של כולנו אל מול המילים "מבצע" או חינם". עושר המבצעים מוביל להצפה במידע, וכמדי שנה יש רצון עז בקרב גורמים עברייניים לנסות "לרכב", על החגיגה ולנסות לגנוב סיסמאות, פרטי אשראי וכדומה.

אמזון. ShutterStock
״כולם מנצלים את חוסר שיקול הדעת של כולנו אל מול המילים "מבצע" או חינם"״/ShutterStock

"כדי לצמצם את הסיכוי שפרטינו ידלפו, חשוב להקפיד על שלושה דברים פשוטים" אומר טאובס. "ראשית, אף פעם לא למחזר סיסמאות בין אתרים ולהקפיד על סיסמאות חזקות. הסיבה לכך היא שתוכנות שגנבים משתמשים בהם יודעות "לנחש" סיסמאות קלות בצורה אוטומטית. שנית, לא להתפתות לקנות באתרים קטנים ולא מוכרים לפני שמוודאים שיש עליהם מספיק המלצות. גנבים ינסו להשתמש באתרים פיקטיביים רק כדי לדלות את פרטי האשראי שלנו. שלישית, לא לענות מידית על כל מייל משירות לקוחות.

לפני שנעשה זאת נסתכל בתשומת לב על הכתובת שממנה המייל התקבל ונוודא שהדומיין שלו זהה לזה של החברה שאנחנו מכירים ושלא מדובר במתחזה. לבסוף, חשוב שנבין שעם שינויי הטכנולוגיה אנחנו נדרשים לסגל גם שינויים בהתנהלות. מסחר באינטרנט הוא אמצעי מעולה שאסור לוותר עליו, אבל כך גם אסור לוותר על הפרטיות שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully