וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוססי דור חמש וטכנולוגיות נוספות: אפל מציגה ארבעה אייפונים חדשים

13.10.2020 / 18:04

אחרי חרושת שמועות, דחייה של חודש ימים ולא מעט הדלפות, אפל הכריזה על ארבעה אייפונים חדשים. נראה שעבור הדגמים החדשים נצטרך להמתין לא מעט זמן עד שיגיעו לישראל. אפל הציגה את מטען ה-MagSafe שמאפשר הטענה בו-זמנית של השעון והאייפון. הצטרפו לשידור החי

אייפון 12 פרו. צילום מסך, צילום מסך
אייפון 12 פרו/צילום מסך, צילום מסך

מנכ"ל אפל, טים קוק, הכריז הערב (שלישי) על ההשקה הראשונה של האייפון החדש במתכונת וירטואלית. עד כה, במהלך כל ההשקות, אפל נהגה לקיים אירוע חגיגי בהשתתפות עיתונאים ושותפים מכל העולם, אלא שבעקבות נגיף הקורונה, שמירה על ריחוק חברתי ומגבלת הטיסות, אפל בחרה לקיים גם את האירוע הזה (השלישי במספרו מתחילת השנה) במתכונת וירטואלית בלבד.

טים קוק, מנכ"ל אפל בהשקת אייפונים חדשים, 13 באוקטובר 2020. רויטרס
"זה יהפוך לאמיתי כשהדור חמש יגיע לאייפון". מנכ"ל אפל, הערב/רויטרס

החל מ-699 דולר: אפל הכריזה על האייפון 12 ואייפון 12 מיני

מנכ"ל אפל עלה לבמה ואמר כי האייפון הפך לסמארטפון הפופולרי בעולם. "אנשים אוהבים אותו, הוא מוביל במדד שביעות רצון של המשתמשים. הם אוהבים איך שהוא מחבר אנשים בצורה אישית, איך שהוא מבדר אותם, את סביבת ה-AppStore", אמר קוק. לדבריו, "המשתמשים יכולים להיות בטוחים שהאייפון יעשה את כל המטלות והדרישות תוך שמירה על הפרטיות שלהם. כל שנה, אנחנו מציגים טכנולוגיה חדשה שמשנה את איך שאנחנו משתמשים באייפון. היום אנחנו מביאים את הדור חמש לאייפון. הטכנולוגיה תביא מהירות הורדה והעלאה מהירה יותר".

"עבור הרבה אנשים, זה יהפוך לאמיתי כשהדור חמש יגיע לאייפון. כידוע, האייפון מביא אינטגרציה מושלמת של תוכנה וחומרה, אבל מה שאתם לא יודעים עליו, זו השותפות המדהימה שלנו עם חברות הסלולר בכל העולם, על מנת שהמשתמשים יקבלו את החוויה הטובה ביותר", המשיך קוק. "אנחנו נרגשים מאוד מהדור החמישי באייפון, ואנחנו נציע את הדור החמש בכל סדרת האייפונים שלנו. אז עכשיו, אני ארצה להראות לכם את האייפונים החדשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אייפון 12. ללא, צילום מסך
דומה מאוד לאייפון 4. האייפון 12/צילום מסך, ללא

קייאן דרנס, סגנית נשיא שיווק באפל, אמרה כי "האייפון הונדס כדי להביא איתו טכנולוגיות חדשות בגוף קטן יותר. הוא תוכנן תוך דגש על הדור חמש עם אנטנות חדשות שעוברות דרך האלומיניום. העיצוב נראה מדהים עם חמישה צבעים חדשים: שחור, לבן, אדום, אפור וכחול". הוא כולל מסך 6.1 אינץ', עם מסגרת צרה יותר. הוא דק ב-11%, קטן יותר ב-15% וקל יותר ב-16% לעומת הדור הקודם.

המכשיר כולל גם מסך Super Retina XDR. למעשה, מדובר במסך OLED שהיה עד כה בדגמים היקרים של האייפון, כלומר האייפון 11 פרו ו-11 פרו מקס. הוא מביא ניגודיות של 2 מיליון ל-1, ומאפשר צבעים שחורים אמיתיים. עוד הוא יגיע ברזולוציית 2530X1170. בעוד שבאייפון 11 השתמשו בזכוכית החסינה ביותר, באירוע הדגישו כי הזכוכית באייפון 12 חזקה עוד יותר. "אנחנו קוראים לזה Ceramic Shield (מגן קרמי)", אמרה דרנס.

בתגובה לדור חמש, הגיבו בפרטנר: תרי ישכיל, סמנכ"לית שיווק ושירות בקבוצת פרטנר: "השקה של דור חדש של מכשירי אייפון מעוררת תמיד התרגשות ועניין, והפעם הציפיה גדולה במיוחד לקראת ההשקה של אייפון 12 שתומך ברשת Partner 5G. אנחנו מרגישים עוד לפני ההשקה הרשמית בישראל את העניין הרב של הלקוחות במכשירים החדשים, ונערכנו בהתאם לקראת התחלת המכירה בימים הקרובים."

מעבד האייפון a14. ללא, צילום מסך
"הסמארטפון הראשון בעולם שמגיע בגודל של 5 ננו-מטר". מעבדת האייפון A14/צילום מסך, ללא

חובבי אפל בוודאי זיהו כי האייפון 12 דומה מאוד לאייפון 4 שהגיע עם תקלה סדרתית שזכתה לכינוי "אנטנה גייט". בעת אחיזת האייפון ביד ימין, המשתמשים חסמו את האנטנה ויצרו בעיית תקשורת. במהלך האירוע ניסו להדגיש כי האייפון עבר את כל הבדיקות המקיפות. מחיר האייפון 12 מיני יעלה לצרכן החל מ-699 דולרים, והאייפון 12 יעלה החל מ-799 דולרים.

בתוך האייפון נמצא מעבד A14 Bionic. "אקח אתכם למעבדת הצ'יפים שלנו", אמרה דרנס. הופ גילס, סגנית נשיא הנדסה אמרה כי "השנה המעבד מסמן יעד חשוב באייפון. הוא הסמארטפון הראשון בעולם שמגיע בגודל של 5 ננו-מטר. כך למעשה, אנחנו יכולים לספק ביצועים גבוהים יותר, להוסיף טכנולוגיות ולשמור על חסכון. המעבד החדש משפר את החסכון והביצועים, החל מהמעבד שכולל 6 ליבות. זה למעשה המעבד המהיר ביותר שיש בסמארטפון, כשהוא מהיר ב-50% מסמארטפונים אחרים. המעבד הגרפי כולל מעבד 4 ליבות, וביחס למתחרים, הוא מספק ביצועים טובים יותר ב-50% לעומת סמארטפונים אחרים".

המעבד מביא עוד שיפורים משמעותיים למצלמה, כשהאייפון 12 כולל מצלמה ראשית של 12 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה, וחיישן נוסף של 12 מגה-פיקסל עם עדשה רחבה ומפתח צמצם F/1.6 לצילום בתנאי תאורה מאתגרים. מדובר בשיפור שיביא לידי ביטוי בצילום בתנאי תאורה מאתגרים.

הטענה אלחוטית באייפון 12. ללא, צילום מסך
"רצינו לעשות משהו שרק אפל יודעת לעשות". הטענה אלחוטית באייפון 12/צילום מסך, ללא

אחרי לא מעט הדלפות, אפל הציגה את ה-MagSafe. מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת הטענה מגנטית והייתה זמינה במחשבי החברה, המקבוק פרו. למעשה, בגב האייפון נמצא מגנט שאליו מתחבר כבל וכך מתאפשרת הטענה אלחוטית, ללא הצורך למקם את האייפון על משטח הטענה. המטען יאפשר הטענה בו-זמנית של השעון והאייפון. הבשורה במגנט שאפל מקימה, זו גם האפשרות להוסיף תוספים כמו כיסויים יעודיים.

כל אייפון יגיע עם כבל USB-C ל-Lightning (חיבור ההטענה של אפל) וללא מטען או אוזניות. "הפעם רצינו לעשות משהו שרק אפל יודעת לעשות", אמרה דרנס. "זה האייפון מיני", הוא מגיע עם מסך בגודל 5.4 אינץ', כשהוא כולל פיצ'רים זהים לשל האייפון 12 הרגיל. "למעשה, האייפון 12 מיני הוא הסמארטפון דור חמש הקטן, דק, וקל ביותר שיש בעולם".

בצד שמאל: אייפון 12 פרו מקס, בצד ימין, אייפון 12 פרו. ללא, צילום מסך
"הם מתחילים עידן חדש של אייפון". אייפון 12 פרו מקס/צילום מסך, ללא

עם מערך צילום מתקדם: אפל חושפת את האייפון 12 פרו ו-12 פרו מקס

קוק שב לבמה אחרי הכרזת האייפון 12 ו-12 מיני. "האייפון 12 ואייפון 12 מיני הם מדהימים", אמר. "הם מתחילים עידן חדש של אייפון, זה רק חצי מהסיפור של האייפון. אנחנו רוצים לקחת את זה עוד יותר קדימה עם דגמי הפרו, והנה הם".

גרג' גוז'וייק, סגן נשיא בכיר שיווק באפל עלה לבמה וסיפר על המסכים של האייפונים החדשים. "האייפון החדש יגיע עם מסך מוגן בדיוק כמו האייפון 12, והגנה מפני מים ואבק בתקן IP68 וכמובן ה-Magsafe. האייפון 12 פרו יגיע עם מסך בגודל 6.5 אינץ', ואילו האייפון 12 פרו מקס יגיע עם מסך בגודל 6.7 אינץ'", אמר. זהו למעשה האייפון עם המסך הגדול ביותר שהשקנו עד כה.

דגמי האייפון 12 פרו כוללים שלושה חיישני צילום: הראשי של 12 מגה פיקסל עם עדשה רחבה, מפתח צמצם F/1.6, וחיישן 12 מגה-פיקסל נוסף. החיישן השלישי מאפשר זום-אופטי של פי ארבעה, ואילו בגרסת המקס ניתן יהיה לבצע זום-אופטי של פי חמישה.

אייפון 12 ואייפון 12 פרו מקס. ללא, צילום מסך
"גאים לחשוף את ה-LiDAR". אייפון 12 ואייפון 12 מקס/צילום מסך, ללא

בהמשך לדיווח של וואלה! TECH על כך שאפל תשלב מנגנון חלדש לייצוב תמונה אופטי, אפל חשפה את המנגנון החדש שמאפשר צילום נטול רעידות, הודות למערכת חדשה שפותחה בישראל. מערך הצילום החדש מאפשר צילום משופר בתנאי תאורה מאתגרים, של 87% לעומת הדור הקודם. עוד אפל חושפת את מצב Raw (קובץ תמונה מקורי ללא דחיסות) שזמין עד כה במצלמות מתקדמות. המצב מיועד לצלמים מקצועיים, שיוכלו אחר כך לעבד את התמונה.

אייפון 12 פרו. צילום מסך, צילום מסך
מסגרת חדשה, מסך משופר ועיצוב ״מלוטש״: האייפון 12 פרו/צילום מסך, צילום מסך

פרנססקה סוייט, מנהלת קו מוצר, אמרה כי "אנחנו גאים לחשוף את ה-LiDAR". מדובר בטכנולוגיה למיפוי הסביבה שהייתה זמינה עד כה בדגם האייפד פרו האחרון. "זה מאפשר סריקת חדרים, אפקטים חדשים לסרטונים, שילוב של טכנולוגיית מציאות רבודה", הוסיפה סוייט. "החיישן מאפשר למצלמת ה-Pro להגיע לרמה חדשה. אנחנו משתמשים בחיישן למיקוד בתנאי תאורה מאתגרים. הוא מסוגל לזהות את האובייקט, להתמקד עליו ולצלם במהירות. זה תקף בסרטונים ובתמונות רגילות".

האייפון 12 פרו והאייפון 12 פרו מקס יכללו את הפיצ'רים של האייפון 12 כמו ההטענה החדשה, הזכוכית העמידה יותר בחזית ובגב הסמארטפון, וכמובן מעבד A14 שמביא ביצועים משופרים ולטענת אפל, הינו המהיר ביותר שיש כיום בשוק.

המחיר נותר זהה: האייפון 12 פרו יעלה 999 דולר עם נפח התחלתי של 128 גיגה-בייט. האייפון 12 פרו מקס יעלה החל מ-1,099 דולר עם נפח התחלתי של 128 גיגה-בייט. האייפון 12 ו-12 פרו יהיו זמינים לרכישה החל מה-23 בספטמבר, ואילו האייפון 12 מיני ואייפון 12 פרו מקס יהיו זמינים בחנויות החל מה-13 בנובמבר.

החל מ-99 דולר: אפל חושפת את ה-HomePod Mini

קוק פתח את הערב ואמר כי "בחודש שעבר היינו כאן להשיק את האייפד, השעון ומוצרים נוספים. אבל כעת נעבור למוצר שכולם חיכו לו". לדבריו, "כשאנחנו מתכננים את המוצרים שלנו, אנחנו דואגים שהם יעבדו זה עם זה בצורה חלקה, בצורה מאובטחת וכזאת שתגן על הפרטיות שלכם כי אתם אלו שצריכים לקבל את ההחלטה עם מי לשתף את המידע. השקנו לפני מספר שנים את ה-HomePod הרמקול הקולי. כעת, אנחנו רוצים להביא את החוויה של הרמקול לעוד אנשים. היום, אני גאה לחשוף דגם נוסף שיצטרף למשפחה".

דייב וילקרס ג'וניור, מהנדס אקוסטיקה הציג את היכולות של הרמקול. "יש לו דרייבר אחד, ושני רדיוטרים פאסיבים. בפנים ניתן למצוא את המעבד S5". הוא הוסיף כי "ניתן לשנות את האקולייזר לפי איך שהמשתמש רוצה: דגש על הקול, טווח דינמי ועוד. הוא מודד כ-180 פעמים בשניה את החדר. עוד ניתן לסנכרן את הרמקול עם רמקולים נוספים, כך שניתן להפעיל יכולת סטריאו".

הרמקול החדש מבוסס העוזרת הקולית Siri, שמקבלת כ-25 מיליארד בקשות בחודש. ניתן לבקש מה-HomePod Mini "מה העדכון" ולקבל את התכנון היומי, לרבות יומן, מזג אוויר, ותזכורות. עוד היא תדע לזהות אנשים שונים בבית, וכך להתאים את קול התגובה בהתאם למשתמש.

הודות למחירו הנגיש, אפל מקווה שהצרכנים ימקמו את הרמקול בכל חדר בבית, ולמעשה פיצ'ר הדגל יאפשר להשתמש ברמקולים כאינטרקום, וכך לכרוז לכל הבית. לדוגמה, בבית מרובה רמקולים של אפל, ניתן לבקש מסירי לכרוז בכל הרמקולים שבבית בו-זמנית. הרמקול החדש יהיה זמין ב-6 בנובמבר ובמחיר של 99 דולר.

רמקול homepod mini. ללא, צילום מסך
"רוצים להביא את החוויה של הרמקול לעוד אנשים". רמקול homepod mini/צילום מסך, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully