וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האם זה אתה?": ההונאה החדשה בפייסבוק

קיבלתם הודעה מחבר עם קישור שכביכול מוביל ליוטיוב והכיתוב "האם זה אתה?". מדובר בהונאה חדשה שנועדה לסקרן אתכם ולגנוב את חשבון הפייסבוק שלכם. כך תשמרו על עצמכם מפני ההונאות הללו

בסרטון: מייקי לוי באולפן מסביר על העדכון החדש של ווטסאפ שיתריע בפני הונאות/עריכת וידאו:ניר חן

גם אתם קיבלתם הודעה בצ'אט בפייסבוק שמכילה קישור לסרטון יוטיוב עם הכיתוב "זה נראה כמוך" או לחילופין: "Is that you"? אתם לא לבד, ומדובר בהונאה נפוצה שעוברת בימים אלו בפייסבוק. ההודעה מכילה קישור זדוני לעמוד שנראה כמו דף כניסה לפייסבוק ומטרתו בעצם לגרום לכם להזין את פרטי ההתחברות, שאחר כך יועברו אל האקרים, ואילו הם ישתלטו על החשבון ויעשו בו כרצונם - בין אם למכור אותו, להמשיך להפיץ את ההונאה או לסחוט את הקורבן.

מדובר בהודעות "פישינג" שבעצם מנסה לפתה את המשתמשים לפתוח אותה. כיתוב עם הקישור "האם זה אתה", עשוי לגרום לסקרנות שתוביל לאיבוד החשבון. גם במערך הסייבר הגיבו לדיווח ומסרו כי התקבלו דיווחים רבים אודות הודעת הפישינג, ומסרו כי הם אינם ממליצים ללחוץ על הקישור, וכי יש למחוק את ההודעה. עוד הוסיפו כי בשלב זה אין אינדיקציה להורדת נוזקה והקישור גם אינו זמין.

הונאה בפייסבוק. צילום מסך, צילום מסך
ההונאה החדשה בפייסבוק/צילום מסך, צילום מסך

מה עושים אם קיבלתי את ההודעה או לחצתי על הקישור?

אם קיבלתם את ההודעה יש למחוק אותה. אם הספקתם לפתוח את הקישור, לפי מערך הסייבר נראה כי אין סכנה למידע שלכם. אך אם הזנתם את פרטי הפייסבוק שלכם, מומלץ להחליף אותם שכן ייתכן כי עשרות שניות או אפילו דקות מרגע הזנת הפרטים, האקרים כבר יספיקו להשתלט עליהם. עוד מומלץ להפעיל בפייסבוק ובכלל באתרים אחרים כמו ג'ימייל ועוד, "אימות דו-שלבי". אחרי הזנת המייל והסיסמה, יתקבל קוד בסמס או באפליקציה ייעודית, שאותו תתבקשו להזין בהתחברות.

רק אחר כך, תקבלו גישה מלאה. כך תבטיחו הגנה מרבית על החשבון שלכם, כשגם אם התוקפים יקבלו את המייל והסיסמה, הם עדיין לא יוכלו להתחבר אל החשבון. בפייסבוק ניתן לעשות זאת על ידי גלילה ל"הגדרות אבטחה והתחברות", "השתמש באימות דו-שלבי" ואחר כך לחיצה על "ערוך". שם ניתן לבחור בין אם זה יהיה באמצעות קוד סמס שזו השיטה מומלצת והזמינה ביותר, או לחילופין אפליקציית אימות צד שלישי.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully