וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לוואווי ו-ZTE: שוודיה אוסרת עליהן לספק תשתית דור חמש

מכה לוואווי ו-ZTE: מדינה נוספת באירופה חוסמת את החברות מפני האפשרות להתקין תשתיות דור חמש של ענקיות הטכנולוגיה הסיניות. האיסור של שוודיה בא על רקע האיסור של בריטניה שהודיעה כי עד 2027 יש להסיר את כל ציוד התקשורת של החברות הסיניות

בריטניה אוסרת על שימוש בוואווי, יולי 2020/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

רשות הדואר והתקשורת השוודית (PTS) הודיעה כי ארבע חברות מאושרות להתמודד במכרז דור חמש. בין שני התנאים של הרישיון שפורסמו, שוודיה אסרה על שימוש במוצרי וואווי ו-ZTE והודיעה כי התשתית חייבת להיות מותקנת עד שנת 2025. שני התנאים האלו מוטלים על רשות התקשורת השוודית, לצד דרישות אחרות כמו שעל בעל הרישיון לוודא כי השימוש בתדרי דור חמש לא יפגעו בביטחון שוודיה.

ארבע מתנאי המכרז נקבעו בתיאום עם כוחות הצבא ושירות הביטחון השוודי. זו המדינה האירופית השנייה הגדולה שהוציאה צו כזה, בעקבות בריטניה שהורתה על איסור שימוש בציוד תקשורת של וואווי, לרבות אנטנות דור חמש. עוד בבריטניה הודיעו לחברות התקשורת כי עד 2027 הן צריכות להסיר את כל התשתיות של וואווי שהותקנו עד כה.

מנהל בוואווי בכנס בברלין, 6 בספטמבר 2019. AP
מכה נוספת לוואווי: נחסמת בעוד מדינה אירופאית/AP

ברויטרס מסרו כי שתי חברות התקשורת הסיניות וואווי ו-ZTE טרם הגיבו לנושא, אך ייתכן והן צפו כי לא יזכו בעקבות הקרבה של שוודיה לפינלנד, שם ממוקמות החברות נוקיה ואריקסון שמייצרות ציוד דור חמש שנחשב לאיכותי. האיסור על שימוש בציוד של וואווי מתרחב, וגם בעוד שאין איסור רשמי שכזה בישראל, נראה כי חברות הסלולר העדיפו שלא לרכוש את הציוד של וואווי מחשש שמה גורמי ביטחון יתערבו בהחלטה.

עוד במקביל להכרזה של שוודיה, נראה כי האיסור של ארצות הברית נותר על כנו, ונכון לשעה זו, וואווי עדיין לא יכולה לקיים מסחר עם חברות אמריקניות, מה שמחסל את חטיבת הסמארטפונים שלה, שלמעלה משנה היא לא יכולה לקיים קשר עם גוגל, מי שאחראית למערכת ההפעלה אנדרואיד.

  • עוד באותו נושא:
  • וואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully