וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב קידס: פתרון לילדים או למצפון שלנו ההורים?

מורן זר קצנשטיין, מייסדת yyy בית הספר למקצועות היוטיוב

26.10.2020 / 7:39

לכאורה הבשורה של השקת יוטיוב קידס אמורה לשמח הורים שיכולים לתת עכשיו לילדים שלהם לצפות ביוטיוב 'גילט פרי'. אבל מחקרים מוכיחים שצפיה לא מפוקחת ו/או לא מוגבלת של ילדים במסך פוגעת בהתפתחות המוחית. אז האם הפלטפורמה החדשה היא פתרון אמיתי לילדים או רק למצפון?

אפליקציית YouTube לילדים מושקת בישראל/יח״צ

יוטיוב ישראל השיקו השבוע את אפליקציית יוטיוב קידס. האפליקציה החדשה כאן בארץ, שקיימת כבר מספר שנים מעבר לים, מאפשרת לילדים לצפות בתכנים שסוננו מראש. הפרסומת של יוטיוב מציגה נוכחות הורית כמעט בכל פריים עם הזמנה "הביטחון שלכם לתת לילדים לגלות" למרות שהמסר שעובר הוא "אתם יכולים לתת לילדים שלכם לשוטט ביוטיוב ללא השגחה. הכל טוב".

האמנם? במבט ראשון ניכר שיוטיוב עשו עבודה מעמיקה באיסוף תכנים המותאמים לילדים צעירים.
אנחנו צריכים לזכור שהמאבק במסכים לא מתמקד רק באיכות התכנים אלא גם בכמות הזמן שהילדים שלנו מבלים מול המסכים. וכאן אנחנו לא יכולים להשאיר אותם ללא השגחה. אנחנו בזמנים קשים, רצף של בידוד סגר ובידוד. לכאורה הבשורה של השקת יוטיוב קידס אמורה לשמח הורים שיכולים לתת עכשיו לילדים שלהם לצפות ביוטיוב 'גילט פרי'.

youtube kids. יח״צ,
פתרון לילדים או למצפון שלנו ההורים?/יח״צ

אבל מחקרים מוכיחים שצפיה לא מפוקחת ו/או לא מוגבלת של ילדים במסך פוגעת בהתפתחות המוחית שלהם. התכנים בגרסה של יוטיוב קידס אמנם מסוננים, אבל, וזה האבל החשוב ביותר - האלגוריתם פועל בשיטה דומה ליוטיוב הרגיל.

קרי, הכלים שיוטיוב עושה בהם שימוש כדי להשאיר אותנו כמה שיותר זמן בפלטפורמה נשמרים. ומופעלים על ילדים קטנים מאוד. אם צפיתם בסדרה בנטפליקס "מסכי עשן" אולי תזכרו שמי שהמציא את כלי ההמלצות על סרטונים ביוטיוב ממליץ בעצמו שלא לעשות שימוש בפיצ'ר הזה וסיפר שאינו לוחץ על המלצות בעצמו באופן מודע.

יוטיוב קידס מציינים בפירוש כי הם אוספים את נתוני השימוש של הילד ועושים בו שימוש בין היתר גם לצרכי המלצות על סרטונים ("אנו משתמשים במידע זה על מנת להציע למשתמשים תוכן מותאם אישית"). כמו כן בקידס הילדים עדיין חשופים לפרסומות אלא אם רוכשים מנוי ליוטיוב פרימיום.

לסיכום, יוטיוב קידס הוא לא הבייביסיטר האולטימטיבי. רחוק מכך. בקרה הורית נדרשת בכל מצב, במיוחד בהגבלת שעות המסך (אגב קיים פיצ'ר של טיימר באפליקציה וזאת בהחלט נקודת זכות חשובה)
אבל בזמנים קשים אלו כשחלקנו עובדים מהבית עם ילדים מכל עבר, יוטיוב קידס יכול להוות נחתה פורתא ולהשקיט לנו קצת את המצפון.

מורן זר קצנשטיין מייסדת yyy בית הספר למקצועות היוטיוב

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully