וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטת אנגלית בזמן הקורונה: איך מעל 6,500 ישראלים בארץ שינו את תפריט הצפייה שלהם בנטפליקס ללימודי אנגלית בזמן קצר

דנה בר גונס, בשיתוף ספיזי

28.10.2000 / 16:34

סגרי הקורונה גרמו לרבים להיתקע בביתם עם הרבה זמן פנוי. לא מעט בחרו לנצל את הזמן כדי לרכוש כישורים חדשים - כגון שליטה באנגלית. הכירו את היזם שמציע דרך לעשות זאת במהירות ובנוחות

ספיזי. יח"צ,
ספיזי/יח"צ

מתחת לפני השטח, בשדות הפייסבוק הווירטואלים, צץ לו בחור עם חיוך ביישן, ספק ישראלי "חנון" ספק מלח הארץ, שטוען שביכולתו ללמד אנגלית תוך 42 יום בדיגיטל. דניאל בנשי, יזם צעיר בן 28 חושף את כל הדרך שעבר עד שפיצח את השיטה ללימוד אנגלית שוטפת, ומספר איך כל ישראלי בארץ יכול לדבר אנגלית בקלות בעזרת השיטה שפיתח ואיפה בית הספר נכשל בכל התהליך הזה..

בעידן שבו הכול משתנה והופך מהיר יותר, חלקנו מוצאים את עצמנו אבודים מבחינה תעסוקתית, לעומת ישראלים אחרים שתופסים תאוצה ומספרים כמה "הסגר הזה עזר להם". בזמן שכולם יצאו במחאה בשדרות תל אביב, והשאר חרשו את כל הסדרות שנטפליקס יכולה להציע. קמה לה מחתרת תלמידים קטנה שהחליטה שהיא מתקדמת לעבר העתיד שלה, וכצעד ראשון הם החליטו ללמוד את המקצוע החשוב ביותר במאה ה-21 והוא השפה האנגלית.

זה כבר לא סוד שכדי להצליח בחיים וכדי להתקדם בעסקים, בעבודה ואפילו כדי להתבלט במפגשים חברתיים אנגלית היא מצרך חובה. ממקומות עבודה שדורשים אנגלית כתנאי מקדים ועד מדינות שהיכולת לדבר אנגלית יכולה להציל לנו את החיים. השפה האנגלית הפכה להיות השפה הראשונה והחשובה ביותר להצלחה בעולם.

סקר ספיזי. יח"צ,
נתון: בסקר פנימי שנעשה, דווח שכמעט 65% מהישראלים המשכילים בארץ מרגישים מובכים שהם מנסים לדבר אנגלית למרות שהם טוענים ״לדעת אנגלית״/יח"צ

דניאל, מה גרם לך לפתח את השיטה ואיך זה עובד בדיוק?

שאלה מעולה, האמת שהשיטה בנויה בצורה מאוד פשוטה. מה שגרם לי לפתח את השיטה הזו הוא בעיקר הצורך שלי כשגרתי בחו"ל עם אחד השותפים שלי. זה היה בשלבים הראשונים שלי כיזם בינלאומי הבנתי שכדי להצליח בחו"ל אני חייב לדעת לדבר אנגלית ולקחתי את המשימה הזו בשתי ידיים. רק אחרי שבאמת סיימתי את התקופה הארוכה שלי בחו"ל הבנתי לראשונה כמה מה שעשינו שם היה חזק. ממקום שכמעט זרקו אותנו מהדירה ושברתי שיניים באנגלית, תוך כדי שאני מבקש מהלקוחות שלי לסלוח לי ולתקן אותי, עברתי למצב שאני מעביר הרצאות בעולם באנגלית. היום לשמחתי אני רואה איך אותה שיטה בדיוק עובדת ביעילות להמון ישראלים אחרים שאיך נגיד את זה בעדינות... עד היום הם התקשו לדבר באנגלית.

השיטה בנויה מתרכובת של עולם ה- NLP , קורסים שונים שעברתי בארץ ובעולם , ומנסיון שחוויתי על בשרי. רק אחרי שעשיתי את הדברים על עצמי הבנתי כמה הכלים האלה חזקים, והיום עם מעל 6,500 תלמידים בארץ, ועם סקר שביעות רצון פנימי בציון 8.9. אני מבין שהשיטה והקורס הזה עוזרים לישראלים בארץ ובעולם להגשים "חלום" שהם לא הצליחו להגשים כמעט 12 שנה. חלקם אפילו למדו בקורסים יקרים בארץ והגיעו אלינו אחרי הרבה ניסיון "רע".

אז מה הייחודיות של השיטה של Speasy?! קודם כל לא מתישים את התלמידים עם עשרות ומאות חוקי הדקדוק שיש בשפה האנגלית, אלא לומדים לרכוש את השפה בדרך שהיא הרבה יותר טבעית למוח, ואולי הכי חשוב, לומדים להשתמש בשפה בפועל. חלק גדול מהשיטה בנוי על בסיס NLP, ואם נעמיק בזה עוד שלב אחד קדימה, ע"פ הNLP יש 3 ערוצי קליטה מרכזיים במוח שלנו והם הערוץ הראייתי / ויזואלי, הערוץ השמיעתי והערוץ התחושתי / רגשי, (בNLP זה נקרא Video - Audio - Kinesthetic).

שיטת הלימוד בעצם בנויה כך שהתלמיד קולט את השפה מהר יותר באמצעות טכניקות המשלבות את שלושת הערוצים, מה שיוצר הטמעה של השפה בתת מודע, ככה שבסוף גם תוכלי ממש לשלוף מילים שלמדת כשתרצי לדבר מבלי להיתקע, לחרוק שיניים ולהרגיש מובכת.

השילוב בין שיטת קליטה והטמעה אפקטיבית, יחד עם מערכת התרגול המצוינת שבנינו בספיזי וכל מעטפת הלימוד, נותן לתלמידים שלנו תוצאות מהירות, כשתנסי את זה בעצמך אני בטוח שתרגישי איך השפה בנויה אצלך בצורה הרבה יותר נכונה ושימושית מכל מה שחווית בקורסים אחרים או בבית הספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רגע וקורס דיגיטלי כזה מתאים גם לגיל הזהב?

האמת שכמעט 30% מהתלמידים שלי בגיל מבוגר. אחד מהתלמידים שלי שמו יצחק ע. בחור מבוגר מעל גיל 60, שריגש אותי ממש, מספר את הסיפור ואת חווית הלמידה שלו מהקורס. הוא אפילו מספר על עצמו שהוא דיסלקט, וכמה הקורס הזה עזר לו.

יצחק עזוז ספיזי. יח"צ,
יצחק עזוז/יח"צ

אז שורה תחתונה איך גם אני יכולה לדבר אנגלית למרות כל הבעיה שיש לי עם השפה הזו?

אפשר לתת לך טיפ ראשוני? אני קודם כל מאמין שעצם המחשבה שלך על זה שיש לך בעיה עם השפה האנגלית כבר מגבילה אותך. תחשבי על זה, אם היית עכשיו לדוגמה מנסה להכין איזו עוגה ומראש היית אומרת לעצמך לאורך כל תהליך האפייה שאת גרועה בזה ולעולם לא תצא לך עוגה טובה, כי תמיד צחקו על איך שאת אופה, תסכימי איתי שהסיכוי שלך באמת להכין עוגה מדהימה היה יורד, נכון?

אחד הדברים שהכי עזרו לי ואני מלמד את התלמידים שלי הוא לדעת מה ה-"למה" שלך. למה אתה באמת רוצה ללמוד אנגלית ואם ה"למה" מספיק חזק כמו שהיה לי, שהייתי בידיעה שאו שאני מצליח לדבר אנגלית בחו"ל, ומנהל עסק מצליח במחזור של 40 אלף אירו בחודש, או שאני לוקח את המזוודה ועובר לגור ברחובות כמו כלב זרוק בקור של אירופה. ככה אני פשוט עוזר לתלמידים שלנו להתמקד במחסומים המרכזיים שלהם. ככה אני גם מלמד את התלמידים שלנו, בעזרת כוח הרצון שנוצר להם, בעזרת כלים פרקטיים שאני מלמד אותם איך קודם כל לגשת לקורס. איך לשחרר את המחסומים שמנעו מהם להתקדם בחיים ולשים יעד אמיתי למטרה שלהם לדיבור אנגלית שוטפת, וזו גם אחת מיני סיבות מרכזיות שבתי הספר בארץ לדעתי נכשלו ללמד אותנו אנגלית ורק לעבור מבחנים.

שיח ספיזי. יח"צ,
מתוך שיח תלמידים בקורס/יח"צ

אני רוצה גם להדגיש משהו. רק תלמידים שבאמת צנועים מספיק לשחרר את המחסום הזה שתוקע אותם הם התלמידים שבאמת מצליחים ומגיעים לדיבור אנגלית שוטפת בזמן שיא. לצערי, עד היום יש תלמידים עם הרבה אגו שחושבים שהם יודעים איך שיטת הלימוד של ספיזי (speak-easy) עובדת או צריכה לעבוד. ואלה התלמידים שעוד בהתחלה מתקשים עם השיטה והתהליך איתם הוא ממש ארוך. לכן אני גם אזהיר שהשיטה הזו ממש לא מתאימה לכל אחד. להפך, היא מתאימה רק לאלה שבאמת באים פתוחים ללמוד בכיף ובהנאה את השפה האנגלית. והם מהניסיון שלי התלמידים שמגיעים לדיבור אנגלית שוטפת בפחות מחודשיים, וכמובן גם התלמידים שאני הכי מתגאה בהם.

הבנתי אותך, אז אם אני מעוניינת יש משהו שאני יכולה לראות?

בטח, ממש בתקופה האחרונה פרסמנו הדרכה שעושה סדר יותר לעומק על השיטה של ספיזי איך היא עובדת ואיך כל ישראלי יכול פשוט לדבר אנגלית שוטפת תוך 42 יום מהבית.

היום לקוראי וואלה: ההדרכה החינמית [לזמן מוגבל] של ספיזי לדיבור אנגלית שוטפת לקבלת ההדרכה ניתן ללחוץ כאן.

דנה בר גונס, בשיתוף ספיזי
  • עוד באותו נושא:
  • אנגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully