וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשיתוף הפעולה עם גוגל: האם אפל עובדת על מנוע חיפוש משלה?

אפל נהנית כיום מהכנסה שנתית קבועה של 10 עד 12 מיליארד דולר מענקית החיפוש גוגל, הודות לשילוב מנוע החיפוש במערכת ההפעלה לאייפון. בעקבות החקירות שמתנהלות בארה"ב, נראה כי החברה נערכת לסיים את ההסכם ובונה מנוע חיפוש משלה

בסרטון: האייפון 12 פרו של אפל/יח״צ

האם אפל תעבוד על מנוע חיפוש שיחליף את גוגל? כיום גוגל משלמת לאפל סכום שנע בין 10 מיליארד ל-12 מיליארד בשנה, כדי להיות מנוע החיפוש העיקרי במכשירי גוגל. כעת דווח כי ההסכם בין ענקיות הטכנולוגיה צפוי להתבטל בעקבות תלונות נגד גוגל על ידי משרד המשפטים האמריקני. אפל כבר החלה להתרחק מגוגל כשהיא מפעילה את Applebot, רובוט שסורק את הרשת כבר מאז שנת 2014. צעד נוסף שביצעה היה בגרסה האחרונה ששוחררה בספטמבר האחרון, וב-iOS 14 החיפוש, שמתבצע דרך מסך הבית, מוביל ישירות לאתרים ועוקף את גוגל.

כזכור, בארצות הברית התנהלה חקירה שהגיעה לסיומה אודות השפעת ענקיות הטכנולוגיה (אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק) אודות הניצול לרעה של כוחן. כעת, רגע לפני שהממשל האמריקני נוקט בצעדים נגד הענקיות, נראה כי הן מנסות למזער נזקים ולהקטין אותם ככל הניתן.

עוד לפני שלוש אפל גייסה את מי שהיה ראש החיפוש והבינה המלאכותית של גוגל, שכיום סמנכ"ל בכיר ואסטרטגיית בינה מלאכותית ולמידת מכונה באפל. בשלב זה לא ברור איך יראה מנוע החיפוש של אפל, ואם השירות יוטמע במכשירי אפל או שיציע אתר מלא בדומה לשל גוגל.

לאחרונה טים קוק, מנכ"ל אפל שלח מכתב פתוח ללקוחות בנושא הפרטיות וכתב: "המודל העסקי שלנו פשוט מאוד, אנו מוכרים מוצרים מעולים. אנחנו לא בונים פרופילח על סמך תוכן האימייל או הרגלי הגלישה באינטרנט ומוכרים אותם למפרסמים. אנחנו לא מייצרים רווחים מהמידע שאתם שומרים באייפון או בענן, ואנו לא קוראים את הודעות האימייל או ההדעות הפרטיות כדי לקבל מידע". ואכן, אפל מובילה קו של שמירה על פרטיות המשתמש, אך לא ברור כיצד הכוונות האלו יפגשו עם התוכנית לבנות מנוע חיפוש שמבוסס בין היתר על זיהוי הרגלי המשתמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully