וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסיבו Air: הפעלה וכיבוי אוטומטי של המיזוג בעזרת חיישן תנועה

צחי הופמן, The Gadget Reviews

3.11.2020 / 8:06

החיישנים החכמים של סנסיבו הם כנראה אחד המוצרים היעילים ביותר עבור בית חכם. למעשה, החברה הישראלית פיתחה מכשיר שמתחבר לכל מזגן ומאפשר שליטה מרחוק לרבות כיבוי והפעלה. הדגם החדש Air כולל חיישן תנועה, אשר בא לחסוך בחשמל

יוטיוב

החיישנים החכמים של סנסיבו עבור מזגנים, קיימים בשוק כבר מספר שנים, כאשר החברה דואגת לעדכן אותם מדי תקופה בדגם חדש. ה-Air היא הגרסה האחרונה של החברה, הכוללת גם חיישן תנועה, מה שהופך את המוצר הזה ליעיל במיוחד עבור אנשים שמתעצלים להדליק בעצמם את המזגן או שוכחים לכבות אותו שהם יוצאים מהחדר.

עיצוב והתקנה

ה-Air מגיע בערכה הכוללת שתי קופסאות: מכשיר ה-Air וחיישן התנועה. מדובר בעצם בשני מוצרים נפרדים היודעים לעבוד יחד. בעוד ה-Air מתחבר לחשמל, החיישן תנועה עובד על סוללות. את ה-Air ממקמים בטווח ראייה למזגן, כי הוא בעצם משדר אליו פקודה באינפרה אדום. ה-Air מגיע בצבע לבן והוא לא יפריע לעיצוב הביתי. חיישן התנועה מגיע עם מעמד שולחני או אפשרות לתלייה על הקיר באמצעות מדבקה. את החיישן מומלץ למקם באזור בו הוא יצליח לקלוט את האנשים הנמצאים בחדר.

ההתקנה עצמה זריזה, כאשר היא דורשת סריקת ה-QR Code הממוקם מאחורי שני המכשירים בעזרת האפליקציה וגם לחיצה על כפתור ההפעלה של השלט רחוק של המזגן מול יחידת ה-Air. זהו תהליך מהיר המאפשר לסנסיבו לזהות את המזגן הקיים בחדר. לא נתקלתי בשום בעיה בזיהוי מזגן של טורנדו, כאשר בעבר גם עבדתי עם מוצר אחר של סנסיבו עם מזגן LG.

sensibo air. יח״צ,
חיישן התנועה והחיישן למזגן, שני מוצרים נפרדים היודעים לעבוד יחד/יח״צ

עוד יכולת של ה-Air הוא מצב בקרת האקלים, זה יודע להדליק/לכבות את המזגן כאשר הטמפרטורה עולה או יורדת ממה שקבע המשתמש. ל-Air יש גם תזמוני הפעלה לפי ימים ושעות. סנסיבו גם מציעה תוכנית בשם "מסננים פלוס". כאן מקבלים מידע על הטמפרטורה מחוץ לבית וגם מידע על איכות האוויר בחוץ, תזכורות לניקוי המסננים והמלצות לחיסכון באנרגיה. למשל, כאשר מזג האוויר נהיה נעים יותר בחוץ, סנסיבו יציע לכבות את המיזוג.

עבור מסננים פלוס סנסיבו גובה 10 שקל לחודש או 100 שקל לשנה וישנה אפשרות התנסות למשך שבועיים ללא עלות.

sensibo air. צילום מסך, צילום מסך
תציע לכם את הזמן הטוב ביותר לניקוי המסננים, אבל יש לזה מחיר/צילום מסך, צילום מסך

שוכחים לכבות את המזגן? יש חיישן תנועה

חיישן התנועה הוא תוספת יעילה עבור מי ששוכח לכבות את המזגן כאשר הוא יוצא מהחדר. רק הפתרון הזה יכול לחסוך רבות בחשבון החשמל. ניתן להגדיר את הזמן שחדר יחשב ריק, למשל, 10 דקות או שעה. אני השתמשתי בחיישן התנועה בעיקר בלילה, כאשר הלכתי לישון. קבעתי שחדר השינה יחשב ריק לאחר 45 דקות, כך ה-Air כיבה עבורי את המזגן בכל לילה, מבלי שהייתי לזכור לקבוע טיימר.

החיישן תנועה גם משמש להפעלת המזגן ברגע שאדם נכנס לחדר או בעזרת בקרת האקלים. במצב בקרת האקלים, המזגן יידלק רק כאשר אדם נכנס לחדר והטמפרטורה עולה מעל 27 מעלות (ניתן לקבוע כל טמפרטורה אחרת).

מבחינתי ההפעלה הכי נוחה עבור הסנסיבו היא בהפעלה קולית דרך העוזרות הקוליות: גוגל אסיסטנט, אמזון אלכסה וגם דרך Siri Shortcuts. בצורה הזאת, ניתן להפעיל ולכבות את המיזוג בכל רגע שרוצים, מבלי לגשת לסמארטפון. הפקודות הקוליות מתייחסות לחדר בו ממוקם החיישן, כך אפשר להגיד "Turn on the living room" או "Increase the temperature".

sensibo air. צילום מסך, צילום מסך
שכחתם לכבות את המזגן? יש חיישן תנועה/צילום מסך, צילום מסך

הפעלה קולית באמצעות העוזרת הוירטואלית

מבחינתי ההפעלה הכי נוחה עבור הסנסיבו היא בהפעלה קולית דרך העוזרות הקוליות: גוגל אסיסטנט, אמזון אלכסה וגם דרך Siri Shortcuts. בצורה הזאת, ניתן להפעיל ולכבות את המיזוג בכל רגע שרוצים, מבלי לגשת לסמארטפון. הפקודות הקוליות מתייחסות לחדר בו ממוקם החיישן, כך אפשר להגיד "Turn on the living room" או "Increase the temperature".

בשורה התחתונה: משדרג את חווית השימוש

בשורה התחתונה, מי שמחזיק רמקול עם עוזרת קולית בבית, הפתרון של סנסיבו משדרג משמעותית את החוויה של בית חכם. ה-Air עצמו מהווה שדרוג מוצלח לדגמים קודמים, עבור מי ששוכח לכבות את המזגן כאשר הוא יוצא מהחדר או רוצה שזה יתחיל לעבוד כאשר הוא נכנס אליו.

מחיר: 605 שקל (180 דולר)

פורסם לראשונה ב-The Gadget Reviews

  • עוד באותו נושא:
  • מזגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully