וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת AllCloud: "הפוטנציאל בארץ עצום ונמצא מעט מאחור בהשוואה לעולם"

15.11.2020 / 7:54

חברת AllCloud הוכרזה השבוע על ידי אמזון העולמית כשותפת השנה שלה בישראל בקטגוריית המעבר לענן. לרגל הזכייה, ישבנו לשיחה על מה שהקורונה עשתה לעולם התשתיות עם רונית רובין, נשיאה בחברה ומנהלת את הפעילות בארץ ואירופה

צלמים זמניים מורשים

השנה האחרונה ראתה תהפוכות של ממש אם לא שינוי סדרי עולם בכל מה שקשור לטרנספורמציה דיגיטלית לענן. אם עד כה חברות התנהלו בעצלתיים בעניין, בעיקר משיקולים כלכליים, הרי שהקורונה הצליח לטרוף את הקלפים ומה שעד כה נתפס כסוג של שדרוג עסקי טכנולוגי בלבד הפך בן לילה לתנאי הכרחי לפעילות תקינה של עסקים מסביב לגלובוס.

טרם הקורונה צפי הצמיחה בשוק הענן העולמי עמד על כ-19 אחוזים לכדי סכום המוערך בכדי 266 מיליארד דולרים. פרוץ משבר הקורונה יצר קטליזטור-על למעבר לענן כך שהמספרים הללו אמורים לצמוח משמעותית. אחת החברות הישראליות שמצאו עצמן בעין הסערה של המשבר הזה היא חברת AllCloud.

AllCloud הוקמה ב-2014 כתוצאה ממיזוג של שתי החברות בלאט-לפידות, ו- אימיינד (Emind). עיקר פעילותה העסקית מתמקד במתן פתרונות ענן לארגונים ברחבי העולם, בין אלו כמה מהחברות הגדולות בארץ ובעולם. מנכ"ל החברה העולמית ערן גיל, יושב במשרדי החברה בארה"ב, ואילו את פעילות החברה בארץ ובאירופה מנהלת הנשיאה, רונית רובין.

השבוע הוכרזה החברה על ידי אמזון העולמית כשותפת השנה שלה בישראל בקטגוריית המעבר לענן, טייטל שניתן לחברות שבאמתחתן מספר רב של הטמעות מוצלחות של שירותי AWS כמו גם סוג של הכרה מהענקית האמריקאית על יכולותיה של החברה מראש העין. לרגל המאורע ורגע לפני סיכומי השנה, ישבנו לשיחה עם רובין, על פוטנציאל שוק הענן המקומי ולאן נושבת הרוח בתחום.

allcloud. אחיקם בן יוסף,
רונית רובין, נשיאה ב-AllCloud מנהלת את ישראל ואירופה/אחיקם בן יוסף

מה המשמעות של הזכייה בתואר מאמזון? מדוע הוא הוענק לכם בעצם?

"הזכייה הזו מגיעה ממקום של הערכה לרמת המקצועיות הגבוהה שלנו ולכמות פרויקטי המעבר לענן המוצלחים אותם אנו מבצעים בשיתוף פעולה מלא עם AWS והלקוח". אומרת רובין. AllCloud משקיעה רבות במתן מענה מקצועי ואיכותי ללקוחותינו ובתוך זה אנו מובילי דרך בתחום ה Cloud Migration".

בעקבות הקורונה דובר רבות על הזינוק בשימוש בענן. איפה זה תפס אתכם כחברה? שהרי אף אחד לא ממש היה מוכן לקפיצה המאסיבית בדרישה?

"כחברה שנושא הטרנספורמציה הדיגיטלית חרוט על דגלה הרי שאנחנו מאמינים בביטוי " practice what you preach" ובזכות היות AllCloud ארגון שהוא Cloud Native מיסודו המוכנות וההיערכות שלנו הייתה מהירה, למעשה כל פורטפוליו השירותים שלנו, כחברה בינלאומית עם פעילות שמתפרסת על פני שלוש יבשות, מבוסס ענן גם כן. זה אפשר לנו הלכה למעשה להסתגל לדרישות המשתנות של המציאות סביבנו, כמו גם זו של לקוחותינו, ללא פגיעה עסקית ממשית גם בזמנים של ביקושים עולים. יחד עם זאת אין ספק כי הזינוק בביקושים לפתרונות מבוססי ענן היה חריג ומיידי וכזה שדרש הירתמות מוחלטת של כל העובדים בחברה בכל הדרגים".

במהלך השנה האחרונה שיתפה החברה פעולה עם הסטראטאפ הישראלי EyeControl (אייקונטרול) שפיתח מערכת לבישה לחולים משותקים או מונשמים אשר אינם מסוגלים לתקשר והקולטת את תנועות העיניים שלהם ומתרגמת אותן לפקודות על גבי מסך (למשל מצמוץ כ"דאבל קליק"). מומחי הדאטה וה- AI של AllCloud הצליחו לשפר את אלגוריתם למידת המכונות של EyeControl עבודה אשר זיכתה את החברה בפרס נוסף מטעם אמזון העולמית לפעילות חברתית באזור ה- DACH (אוסטריה, גרמניה ושוויץ).

eyecontrol. יח״צ,
״הסטראטאפ הישראלי EyeControl/יח״צ

מה האתגרים המשמעותיים שחוויתם השנה וכיצד אלו עיצבו את פעילות החברה בשנה האחרונה?

"לצד הצלחות מרובות שחווינו השנה ביניהן העמקת החדירה לשוק האירופאי, העמקת הקשר עם השותפים האסטרטגים שלנו AWS ו-Salesforce ופרויקטים רבים ומוצלחים עם לקוחותינו הרי ברור שהשנה הזו בורכה באתגרים רבים. האתגר המיידי היה בהתאמה מהירה של פעילות החברה לעבודה שכולה מתבצעת מרחוק, התאמת מתודולוגיית הניהול לניהול שהוא מאה אחוז מבוזר ובניית ערוצי תקשורת אפקטיביים עם קהל לקוחותינו ועם העובדים. העמקנו את הפעילות השיווקית שלנו באונליין והתאמנו את שיטות המכירה למציאות שהשתנתה. סדנאות מקצועיות שבוצעו בעבר באתר הלקוח עברו למרחב הדיגיטלי ואנחנו גאים בלקוחות ובעובדים שעשו את ההתאמה הנדרשת במהירות רבה. האתגרים שהמציאות החדשה מכתיבה מביאים אותנו להיות חדים יותר, יצירתיים יותר ולמצוא כל יום מגוון רחב של פתרונות חדשים לצרכים המתהווים בשוק".

האם היו ענפים שהביקוש לענן שם הפתיע אתכם או לפחות כזה שנופתע לגלות שנעשתה שם קפיצה טכנולוגית מאסיבית?

"אנו מאמינים שתקופת הקורונה האיצה תהליכים שקרו והיו קורים גם ככה בשנים הקרובות, כך שלא ממש הופתענו ממגזר כזה או אחר, יחד עם זאת אנו רואים כיצד ארגוני Retail קטנים התאימו עצמם לתקופה בצורה מאוד יעילה ומציעים שירותים וסחורות Online. העסקים הללו עמדו בפני צומת שהיא בגדר להיות או לחדול והיה עליהם להגיע מהר ליעדי הדיגיטציה שלהם, הדרך הזו עוברת בענן ללא צורך בחומרה ובתשתיות פיזיות. אם יש משהו שהקורונה מלמדת אותנו הוא שחדשנות וגמישות היא קריטית להישרדות עסקית במציאות לא משתנה".

חברת AllCloud. טליה שמדיט,
״אנו מאמינים שתקופת הקורונה האיצה תהליכים שקרו והיו קורים גם ככה בשנים הקרובות״/טליה שמדיט

עד כמה הדבר באמת בא לידי ביטוי בשטח? והאם יש ענפים בהם הפוטנציאל עדיין לא מומש בהשוואה לשאר העולם?

"הפוטנציאל בארץ עדיין עצום ונמצא מעט מאחור בהשוואה לעולם, אין ספק שתקופת הקורונה שינתה ומשנה סדרי עדיפויות. אנחנו רואים תנועה חיובית גם בתעשיות המסורתיות במקביל לחברות צעירות וגמישות שעוברות את התהליך. בתוך כך אנו עדים לחברות רבות בתעשיות המסורתיות שנעות על הציר של החלטות מהירות והתנסות באזור עסקי שמביא ערך מהיר וחברות אחרות שמניעות תהליכים אסטרטגיים של בחינה ובניית תכניות למיגרציה (מעבר לענן) משמעותית. המקום שלנו עבור חברות אילו נמצא גם בשלב החשיבה והתכנון והתאמת המענה הטכנולוגי לצרכים העסקיים וגם בשלב הביצועֿ. צריך לזכור שהערך הנתפס מתהליך טרנספורמציה לענן בחברות מסורתיות שונה במהותו מהערך לחברות הייטק ואנחנו נמצאים שם לסייע להם לשלב את הענן באסטרטגיה העסקית".

איפה אתם רואים את תחום הענן בשנתיים הקרובות וכיצד הקורונה שינתה את מסלולו?

"כמו רבים בתעשייה, אנחנו צופים שתחום הענן ימשיך לנסוק. למעשה אנו רואים עליה לא רק בשימוש בענן אלה גם בסוג הצרכים של לקוחות מהענן. הצורך בשיפור מתמיד ב Time to Market, security , תמיכה 24/7 ועוד, הביאה להגדלת נתח ה MSP (Managed Service Provider) מתוך סך השירותים שלנו ובו אנו מלווים לקוחות לאורך זמן ולא רק תהליכים פרוייקטלים. אין ספק כי חברות רבות יגיעו לענן בעקבות מסע דיגיטלי שהן מנהלות וכמובן חברות חדשות ימשיכו להיווצר כ Cloud Native ובעצם להיוולד בענן.

תחום נוסף מעניין הוא שאנו רואים בו שימוש הולך וגובר הוא עולם ה Machine Learning ה Artificial Inteligence והצורך לשירותים מתקדמים. עם הצמיחה בשימוש בענן, לחברות יש גישה יותר מהירה להרבה יותר דאטה והן מחפשות דרכים להפיק מאותו מידע גם כסף, יעילות וחדשנות. צוות הדאטה שלנו ב AllCloud גדל משמעותית בשנתיים האחרונות ואנו מתכננים להשקיע בצמיחתו בעקבות התחזיות שלנו שהשוק מתקדם לשם להיות יד ימין של לקוחותינו בבניית התשתית שלהם לצמיחה עסקית".

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון
  • ענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully