וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונסולת העתיד: שיחקנו בפליסטיישן 5 וחזרנו עם רשמים

8.11.2020 / 8:29

7 שנים מאז שהושקה הקונסולה הקודמת, סוני משחררת את הפליסטיישן 5 ושבוע אחרי ההשקה העולמית, הוא גם ינחת בישראל. אז איך זה לשחק בקונסולת העתיד ומה הבשורות האמיתיות? בדקנו

יח״צ

7 שנים עברו מאז שהושקה הקונסולה פליסטיישן 4, ושבוע אחרי ההשקה העולמית, יושק רשמית הפליסטיישן 5. מדובר בקפיצת מדרגה של ממש: עיצוב חדש שחובבי הגיימינג כל כך חיכו לו, חומרה מתקדמת שמסוגלת לספק ביצועים חסרי תקדים שספק אם בשנה הקרובה נראה משחקים שמנצלים אותה עד תום, ותמיכה ברזולוציות העתיד: 8K, 120 פריימים לשנייה ועוד. מדובר בשורה גם עבור יוצרי המשחקים, שכעת יוכלו להציע משחקים עם גרפיקה טובה יותר, הודות לביצועים חסרי התקדים. עוד סוני שיפרה את השלט והעניקה לו יכולות חדשות. האם הקונסולה החדשה שווה את ההמתנה?

סוני. מייקי לוי, מערכת וואלה!
קונסולת העתיד, והיא גם מעוצבת ככה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

עיצוב גס: ספק עתידני, ספק מגושם

הקונסולה החדשה מועצבת בצורה גסה והיא תופסת לא מעט מקום על השולחן. העיצוב שלה ספק גס, ספק עתידני, ואני הייתי נוטה יותר לכך שמדובר בעיצוב גס וממש לא אלגנטי או כזה שמשתלב בגאון בסלון. אולי המעצבים היפנים של סוני רואים את העתיד וחושבים כי כך יראה הבית העיתדני, מתוך תפיסה שהקונסולה תשתלב בצורה מושלמת. עם זאת, אצלי הוא השתלב בצורה לא אלגנטית. מזל שמדובר בפליסטיישן 5, מוצר שכל כך נחשק, כך שמי שנכנס לבית "נרגע" כששמע כי מדובר בפליסטיישן 5, והתגובות שמדובר במוצר גס, הוחלפו בהתלהבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סוני. מייקי לוי, מערכת וואלה!
עיצוב גס, ספק עתידני ספק מגושם/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הבשורה הטובה: ביצועים חסרי תקדים. הרעה: נפח אחסון קטן מדי

קונסולות הגיימינג תמיד התהדרו בביצועים חסרי תקדים, כאלו שלא ברור האם אי פעם באמת סטודיו המשחקים יוכלו לנצל עד תום. כך לדוגמה, בלב הפליסטיישן 5 פועם מעבד 8 ליבות של AMD מסוג ZEN2, עם 16 גיגה זיכרון RAM מסוג GDDR6 האחרון והמהיר, וכרטיס מסךAMD RDNA2 עם 36 ליבות שתוכנן בדיוק עבור סוני. עבור מי שפחות בקיא בנתונים הטכנים, מדובר בחומרה שתאפשר משחקים באיכות שטרם נראו, לרבות משחקים במציאות מדומה ורבודה, שיוכלו לפעול ללא כל בעיה. בסוני פועלים תחת הידיעה כי הקונסולה תמשיך להימכר לפחות חמש שנים, בדומה לקונסולות העבר, כך שמבחינת ביצועים, בסוני לא חסכו על דבר.

כוח העיבוד בא לידי ביטוי בכך שאין זמני המתנה במשחק. כך לדוגמה, במשחק ספיידרמן ששיחקתי, לא צריך להמתין למסך ההמתנה שטוען את החלק הנוסף של המשחק, ובכך מקבלים חווית משחק שהיא חלקה לחלוטין, ואולי גם יותר ממכרת. אני יכול להעיד על עצמי שבזמן מסכי המעבר, לא מעט פעמים קיבלתי החלטה לעשות הפסקה או לסיים עם המשחק להיום. כשאין זמני המתנה, קשה יותר לקבל את ההחלטה הזאת, אבל מדובר ב"צרות של עשירים" לחלוטין, וזו בשורה חשובה, שבעיקר מאפשרת חווית משחק כל כך הרבה יותר טובה ממה שהיינו רגילים אליה.

ספיידרמן 5. יח״צ,
לשחק ספיידרמן ללא מסכי טעינה זו חוויה של ממש/יח״צ

הבשורה הפחות טובה היא שבתוך הקונסולה נמצא זיכרון בנפח 825 גיגה בתקן NVMe, אך בפועל נותר 667 גיגה זיכרון פנוי. מי שרוכש קונסולה ללא כניסה לדיסקים (משמע ניתן להוריד רק עותקים דיגיטליים), ימצא עצמו ממלא את נפח האחסון בתוך זמן קצר, מכיוון וכל משחק שוקל החל מ-50 גיגה. כך שעדיין תאלצו לקנות משחקים פיזיים, ולהשתמש בדיסקים שנוטים להישרט, להאבד ואולי גם להישבר, ובין היתר גם פוגעים בסביבה. אם חשבתם שהדיסקים יעלמו כל כך מהר, לצערי נראה כי הם עדיין ילוו אותנו.

שלט מושלם, מעניק הרגשה שמכניסה אתכם לתוך המשחק

השלט החדש גדול יותר מהשלט הפליסטיישן 4, אך הוא עמוס בטכנולוגיות חדשות והוא כל כך יותר נוח לעומת השלט הקודם, שההבדל מרגיש כמו לנהוג על רכב רגיל לבין פרארי. כן, זה עד כדי כך מורגש. בשלט החדש שילבו פידבק האפטי, שבעצם מאפשר לשחקן לקבל רטט דינמי בהתאם לסביבה. עוד סוני שילבה "הדק אדפטיבי", שיכול לבוא לידי ביטוי בעת משחקי מירוצים או יריות, ובמקום שהלחיצה תהיה משוחררת לחלוטין, היא ניתנת להתאמה על ידי יוצרי המשחקים, ובהתאם לסיטואציה במשחק. עוד השלט נטען על ידי חיבור Type-C, בדומה לסמארטפונים מהדור האחרון, וסוני שילבה כפתור להשתקת המיקרופון, שיעזור לשמור על פרטיות מוגברת בזמן משחק באונליין.

סוני. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ההבדל הגדול נמצא דווקא בפרטים הקטנים/מערכת וואלה!, מייקי לוי

קונסולת העתיד

העולם עדיין יתחלק למי שמשחק במחשב, באקסבוקס ובפליסטיישן, כשלכל אחד העדפותיו הם. נראה כי גם הקונסולות החדשות שהושקו (כמו האקסבוקס והסוני) לא ממש ישנו את המאזן או יסיתו משתמש סוני לכיוון האקסבוקס או חלילה. לרוב, נראה כי אופי המשתמשים נקבע לפי הקונסולה שיש לחברים, וכל עוד רובם ישחקו באחת הקונסולות, סביר להניח כי שאר החברים יישרו קו מכיוון ורוב המשחק הינו באונליין.

לכל קונסולה יש העדפות ברורות, וגם לסוני שמציעה מגוון רחב של משחקים בלעדיים ולדעתי, גם חווית משחק שאין שנייה לה. הפליסטיישן 5 מביא בשורות משמעותיות, בעיקר ביכולות שטרם נוצלו עד הסוף ובכך שאין מסכי מעבר והשלט שמעניק חווית משחק באמת יוצאת דופן, מה שמוכיח שההבדל הגדול הוא דווקא בפרטים הקטנים. בשורה התחתונה, הבשורה של הפליסטיישן 5 הביא תבוא לידי ביטוי בשנים הקרובות, ומדובר בבשורה חשובה וענקית לעולם הגיימינג. הקונסולה נמכרת במחיר של 2,449 שקלים ביבוא רשמי על ידי ישפאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully