וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה ברשת: איזה פלטפורמות שומרות על פרטיות הילדים ואיזה לא?

טיקטוק עדכנה את בקרת ההורים והוסיפה פיצ'רים חדשים שיעזרו לשמור על הילדים בפלטפורמה, וזו הזדמנות טובה לבדוק איזה פלטפורמות מציעות בקרת הורים ומגנות על הילדים ככל האפשר, ואיזה רשת חברתית הכי מסוכנת להם

הורים זורקים תינוקות מהידיים/TIKTOK

השבוע טיקטוק השיקה פיצ'רים חדשים שנועדו לשיפור ההגנה על ביטחון הילדים שנמצאים בפלטפורמה. כידוע, טיקטוק הצליחה לעורר לא מעט סערות עם תכנים פוגעניים, אנטישמיים ועוד. בשלב זה מוקדם לקבוע האם מדובר בפלסטר על פצע, או שזהו שינוי של ממש. אך אסור לזלזל בבקרת ההורים שצריכה וחייבת להיות בכל הפלטפורמות השונות. "שימוש בבקרת הורים זו בחירה חינוכית של ההורה. בקרת ההורים אינה חוסמת את התכנים, אלא רק מנטרת אותם ומודיעה להורים על כך", אמרה אורנה היילינגר, מנהלת 'נטיקה' מבית איגוד האינטרנט הישראלי.

"הפעולה האקטיבית צריכה להיות שלך כהורה - לשוחח על כך עם הילד, להבין למה נכנס לאתרים או לתכנים אליהם נכנס, להתמודד עם חרם שעושים עליו או שהוא עושה על מישהו אחר וכדומה. מעקב שלכם אחר פעילות הילד במכשיר הסלולרי שלו, בידיעתו או שלא בידיעתו, עלול להיתפס על ידו כפגיעה בפרטיותו, ועשוי לפגוע בהתפתחות העצמאית האישית שלו. יש מתאם ברור בין גיל הילד ומידת המעקב, אך גם מעקב אחר ילדים קטינים עשוי להשפיע על התפתחותם ועצמאותם", סיכמה.

בקרת הורים בפייסבוק ואינסטגרם

הרשת החברתית הענקית פייסבוק דורשת מילדים להיות בני 13 ומעלה כדי להשתמש בשירותים השונים כמו פייסבוק, אינסטגרם ואפילו ווטסאפ, והיא מגבילה את המשתמשים מתחת לגיל 18 שעמם הם יכולים לתקשר מרגע שהם נרשמים. כך לדוגמה, מבוגרים אינם יכולים ליזום צ'אט במסנג'ר עם קטינים שאינם מקושרים איתם, ופרופילים של אנשים מתחת לגיל 19 אינם מופיעים בכלי חיפוש מחוץ לפייסבוק, ואין להם גישה לשירותים כמו Marketplace, גיוס כספים, הכרויות, ועוד. פייסבוק מציעה הגדרות חשבון מיוחדות לבני נוער, כשברירת המחדל של שיתוף התכנים הינה "חברים בלבד", והיא שומרת על המידעי האישי, לרבות פרטי קשר, בית ספר, או יום הולדת שמופיע לרוב כמידע ציבורי.

פייסבוק פרסמה מדריך להורים לשימוש בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם.

פייסבוק. אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
מגבילה את החשבונות מתחת לגיל 18/ShutterStock, shutterstock

טיקטוק: משפרת את בקרת ההורים

בעדכון החדש טיקטוק תאפשר להורים לנהל את אפשרויות החיפוש של ילדיהם, האם יוכלו לבצע חיפושים בכלל ואם כן אילו תכנים. בנוסף, ההורים יוכלו להחליט מי מורשה להגיב על הפרסומים של ילדיהם (כולם, חברים, אף אחד), האם החשבון של ילדיהם יהיה פרטי ומי ייחשף לסרטונים שילדיהם סימנו כאהובים. עד כה, טיקטוק אפשרה ניהול זמן מסך, הגבלת תוכן ב-For you וניהול הגדרות תיבת הדואר. כמו כן, מסרים ישירים באפליקציה מושבתים אוטומטית עבור משתמשים מתחת לגיל 16, רק עוקבים שאושרו יכולים לשלוח הודעות זה לזה ולא ניתן לשלוח תמונות וסרטונים בהודעות.

טיקטוק. ShutterStock
טיקטוק משפרת את בקרת ההורים/ShutterStock

דיסקורד: פלטפורמת הצ'אט של עולם הגיימינג

שירות דיסקורד הפך לשירות התקשורת הפופולרי בקרב חובבי הגיימינג והגיימרים המקצועים. מדובר במעין רשת חברתית מבוסס אודיו וצ'אט שמיועדת לשחקנים. אך עם הפופולריות הגבוהה בקרב קטינים, כך גם גוברת הסכנה מפני פדופילים וסכנות אחרות. דיסקורד מאפשרת לחסום תוכן פוגעני, בכך שהיא סורקת את כל ההודעות הנכנסות ועוצרת אותן במידה ומדובר בתוכן פוגעני. יש לציין כי ככל הנראה הפיצ'ר עובד רק בשפה האנגלית, כך שהמשתמשים הישראלים נותרים ללא הגנה. כדי להפעיל את הפיצ'ר יש להיכנס להגדרות, פרטיות ואבטחה, ולסמן את "Keep me safe". עוד המשתמשים יכולים להגדיר כי רק חברים של חברים יוכלו להוסיף אותם כחברים.

discord. יח״צ,
ככל הנראה, המשתמשים הישראלים נותרים ללא הגנה הולמת/יח״צ

טוויץ' מבית אמזון: פלטפורמת הזרמת התוכן לגיימרים ללא בקרת הורים

טוויץ' נרכשה על ידי אמזון והיא למעשה פלטפורמת הזרמת התוכן גיימינג הגדולה בעולם. גיימרים מכל העולם, לרבות ישראל, משדרים עצמם משחקים בזמן אמת, תוך כדי שניתן להגיב להם והם לעיתים גם מקיימים דו-שיח עם הצופים. עם זאת, טוויץ' לא מציעה שום בקרת הורים, למעט סינון הודעות פוגעניות בצ'אט בתוך הפלטפורמה. כך למעשה, לא ניתן להגביל את הילדים לשעות צפייה, וגם לא לסוג התכנים.

twitch. יח״צ,
״פלטפורמת הזרמת התוכן לגיימרים ללא בקרת הורים״/יח״צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully