וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו נגד אפליקציות סיניות: חסמה את אליאקספרס

אחרי שחסמה את טיקטוק, בהודו אוסרים כעת על הורדת אפליקציית אליאקספרס ואפליקציות נוספות מבית הקבוצה הענקית. הרשימה עד כה מונה 248 אפליקציות סיניות שנחסמו מאז התקרית בגבול הודו-סין שבה נהרגו חיילי הודו

ההיסטוריה של עליאקספרס/Splash, AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

ממשלת הודו נגד סין: הממשלה הוסיפה 43 אפליקציות סיניות לתוך הרשימה שמונה כעת 247 אפליקציות שאסורות לפרסום בתוך הודו. האיסור אינו על ההורדה עצמה, אלא על זמינותן בחנות האפליקציות AppStore וגוגל Play בתוך הודו. הפעם ברשימה נמצאות האפליקציות של קבוצת Alibaba, מי שאחראית בין היתר על אליאקספרס. בתוך הרשימה שכוללת גם את אפליקציית הקניות המפורסמת, ניתן למצוא אפליקציות טלוויזיה סיניות כמו WeTV, ו-MangoTV. לצידן, אפליקציות דייטים ומספר משחקים. בדומה לחסימה הקודמת, האפליקציות החדשות אסורות לשימוש על פי סעיף 69A לחוק טכנולוגיית המידע, והן מסומנות כפוגעות בריבונות, ביטחון ושלמותה של הודו.

החסימה הקודמת בהודו הייתה לרשת החברתית טיקטוק הסינית שנמצאת בנסיקה מבחינת היקף השימוש. למעשה, הודו הייתה בין המדינות הראשונות שחסמו את האפליקציה, ואחר כך גם אוסטרליה שקלה לבצע צעד דומה שבסוף לא הבשיל. "זאת התגובה המהירה והתקיפה ביותר שהממשלה הייתה יכולה לעשות כדי להפעיל לחץ כלכלי על חברות סיניות", אמר סנטוש פאי, מחברת היעוץ המשפטי ההודית "לינק ליגל", המייעצת לכמה חברות סיניות, במהלך חסימת טיקטוק בהודו.

עלי אקספרס. ShutterStock
פלטפורמת הסחר הסינית, כעת חסומה בהודו/ShutterStock

תחילת ההגבלות והאיסור על אפליקציות סיניות התרחשה בעת תקרית בגבול הודו-סין, במהלכה נהרגו חיילים הודים, בפעם הראשונה מאז 1975. מאז הודו העצימה את הרשימה, שכאמור מונה כיום 248 אפליקציות. הודו צרכנית כבדה של מוצרי אלקטרוניקה ואפליקציות מסין, ועל פי הערכות בהודו 120 מיליון משתמשי טיקטוק, ואחוז השימוש בסמארטפונים סינים עומד על מעל ל-50%, וככל שהודו ממשיכה במגמה של חסימת שירותים סינים, נראה כי המעצמה הסינית תפסיד לא מעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully