וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח אדיר? עלות ייצור האייפון 12 נחשפת

אז כמה עולה לאפל לייצר את האייפונים החדשים? מומחים מיפן בדקו את עלויות החלקים של המכשירים וכעת הם חושפים את המחיר המשוער. כפי שאתם יכולים לנחש, הוא נמוך משמעותית מהמחיר בחנויות

בסרטון: האייפון 12 פרו של אפל/יח״צ

כמה עולה לייצר את האייפון 12 פרו? מסתבר שלא מעט. המומחים "fomalhaut techno solutions" מיפן, בדקו מה עלות החלקים (BoM - Bill of materials) של מכשירי האייפון 12 והאייפון 12 פרו, ומהם אפשר להעסיק מהי העלות הכוללת של ייצור האייפונים החדשים.

לפי הבדיקה שלהם, עבור ייצור האייפון 12, אפל משלמת כ-373 דולר, ואילו דגם הפרו עולה 406 דולר. רק נזכיר כי מחיר המדף של האייפון 12 עומד על 829 דולר ואילו האייפון 12 פרו עולה 999 דולר (לפני מע"מ מקומי). יש לציין כי זו אינה העלות הסופית, שכן אל האייפון יש לצרף את עלויות העיצוב, פיתוח תוכנה, אישורים, הכנת פסי הייצור והתכנון של מעבדי ה-A14 שמיוצרים על ידי אפל, כך שבפועל מחיר האייפון מעט גבוה יותר.

ההוצאה העיקרית של אפל: מסכי OLED ומודם דור חמש

  • מסך OLED מבית סמסונג: עלות ייצור נאמדת בכ-70 דולר
  • מודם דור חמש X55 מבית Qualcomm: עלות ייצור נאמדת בכ-90 דולר
  • מעבד A14 בתכנון אפל: עלות ייצור נאמדת בכ-40 דולר
  • זיכרון RAM: עלות ייצור נאמדת בכ-12.8 דולר
  • זיכרון לאחסון: עלות ייצור נאמדת בכ-19.2 דולר
  • מערך צילום מבית סוני: עלות ייצור נאמדת בין 7.4 דולר ל-7.9 דולר
השקת אייפון 12, 13 באוקטובר 2020. רויטרס
רווח אדיר?/רויטרס

עוד נתון מעניין - 26.8 אחוז מכלל המרכיבים של האייפון מיוצרים בכלל בדרום קוריאה, 21.9 אחוזים מכלל הרכיבים מיוצרים באירופה, ו-21.9 אחוזים נוספים בארצות הברית. עוד ברשימה יפן עם 13.6 אחוז, טאיוואן עם 11.1 אחוז ולמרות שהאייפון מורכב בסין, רק 4.6 אחוז מסך הרכיבים מיוצרים שם.

ב-17 בדצמבר בישראל

השקת האייפונים השנה נדחתה בחודש והתקיימה באוקטובר, כשאפל בחרה לקיים שני סבבי השקה: אייפון 12 ו-12 פרו במהלך אותו החודש, ואילו אייפון 12 מיני ו-12 פרו מקס בחודש נובמבר. נראה כי הבעיה העיקרית של אפל היא המלאים והביקוש הגבוה. ארבעת הדגמים צפויים לנחות בישראל ב-17 בדצמבר, אך יש לציין כי למרות שהוכרז כי זהו התאריך, בעקבות מגבלות הקורונה, בעיות המלאי ועוד, ההנחה היא כי השקת האייפון תידחה שנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully