וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכל יום הוא סייבר מאנדיי, הפשע באמת משתלם

דיוויד היגינס, סייברארק

29.11.2020 / 9:23

בעידן הקורונה, כשאנחנו מבלים יותר זמן באינטרנט ומפזרים את הרכישות שלנו על פני חודשים, מה כדאי לדעת על הפרצות החדשות הקוראות לגנב? סקר חדש של סייברארק מעלה ממצאים מדאיגים

בווידאו: עומסים בקניונים המשתתפים בפיילוט/צילום: יותם רונן, סוניה גורודיסקי

עוד בימים הראשונים של ההיסטוריה, לפני עידן הקורונה, כאשר הכל היה חופשי ואפשר היה לחלום, חגי הקניות היוו חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו. אבל מאז האביב האחרון, ההפרדה בין חיינו המקוונים והלא מקוונים טושטשה עוד יותר, והתמקדות הסוחרים בחגי הקניות החד-פעמיים עברה שינוי, כדי לענות על התנהגות והעדפות הצריכה החדשות והמתמידות של אנשים המסוגרים בבתיהם.

לא מפתיע, אם כך, ש-70% מהצרכנים מדווחים שבחצי השנה האחרונה הגדילו את שיעור הקניות המקוונות שלהם. כעת, כשלכולנו יש בבית מספיק מגבות נייר, אנשים מרגישים מוכנים לבחון רכישות חגיגיות וחיוניות כגון ה-Sony PS5 החדשה ואינם מחכים לסייבר מאנדיי, מושג שמתחיל להישמע כמזכרת מהעבר הרחוק.

הגאות בפעילות המסחר האלקטרוני (אי-קומרס) פתחה הזדמנויות לפושעי סייבר המבקשים להרוויח משינוי ההתנהגות המהיר. עכשיו, כשחגי סוף השנה מעבר לפינה, כיצד משפיעה המציאות החדשה על הרגלי הקניות העונתיים? אילו סיכונים הצרכנים מוכנים לקחת כדי לרכוש את המתנה הזאת ולא אחרת?

פלייסטיישן 5. יחצ,
כבר לא מחכים ליום מיוחד כדי לרכוש. PS5/יחצ

היעלמותם של בלאק פריידיי/סייבר מאנדיי

בששת עד שמונת החודשים האחרונים חיזרו הקמעונאים במרץ אחר צרכנים זהירים שמיעטו לבזבז את כספם בימים של חוסר ודאות. הם הציעו הנחות מרחיקות לכת וניסו להסתגל להתנהגות המשתנה של הצרכנים. במקום לחכות לבלאק פריידי או סייבר מאנדיי, רבים החלו להציע מבצעים כבר בסתיו. אמזון, בסט ביי, מייסי'ז וטרגט היו בין הקמעונאים הרבים שהחלו לפרסם את הנחות בלאק פריידי כבר באוקטובר, כמעט חודשיים תמימים לפני תחילתה של עונת השופינג הרשמית.

הצרכנים שמחו לנצל את המבצעים המוקדמים ברשת והקדימו את קניות החג שלהם, תוך שהם מדלגים על ההמונים ועל מוזיקת הקניונים. למעשה, לפי נתוני סקר אבטחת קניות החגים של סייברארק, יותר ממחצית המשיבים (53%) אמרו שלא ישתתפו השנה בחגי הקניות המסורתיים, בלאק פריידי או סייבר מאנדיי. הם סבורים שבימינו אפשר להשיג הנחות טובות בכל עת ובנוסף הם מתחילים בשופינג מוקדם יותר מחשש לעיכובים במשלוחים. כך או כך, עונת קניות החגים - לכל הפחות ב-2020 - לא תצטמצם למרתון של כמה ימים.

כעת, כשקונים מבלים יותר זמן באינטרנט ומפזרים את הרכישות שלהם על פני חודשים, מה אנחנו צריכים לדעת על ההזדמנויות החדשות הממתינות לתוקפים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תוקפי הסייבר והמציאות הקמעונאית החדשה

הגידול בקניות ובפרסום הדיגיטליים יוצרים גם יותר הזדמנויות חדשות לתוקפים המבקשים לנצל את תמימותם של צרכנים שאינם חושדים ואפילו מודים שיש להם הרגלי קניות מסוכנים. למשל, 65% מהצרכנים מודים שהם שומרים סיסמאות ומספרי כרטיסי אשראי בטלפון או בהתקן שממנו הם מבצעים קניות. כמובן שיותר נוח כאשר כל המידע נמצא במכשיר אחד לקניות מהירות, אך כרטיסי אשראי הנשמרים בדפדפן עלולים להוות מטרה מפתה למתקפות פישינג (גניבת זהות).

בנוסף, כל מי שהמתין שבועות (או חודשים!) לנייר טואלט שיגיע מאמזון או מקמעונאי אחר, יודע שהרבה קמעונאים מתקשים לעמוד בביקוש. מתוך ציפייה לבעיות בשרשרת האספקה העונה, 57% מהצרכנים אומרים שיעדיפו לערוך קניות בחנות מקוונת בלתי מוכרת רק בשביל לקבל את מתנת החג במועד. ברור, הילדים שלכם חייבים את המשחק החדש של סטאר וורס מנדולריאן דארקסייבר והזמן הולך ואוזל. אז אתם מחפשים ובסופו של דבר מוצאים את המשחק אצל קמעונאי שלא הכרתם אבל יש לו את זה במלאי. אתם ממהרים להקליד את מספר האשראי, אך עברייני סייבר מקימים אתרי typosquat כדי להערים על קונים תמימים למסור מידע רגיש. לפני שאתם מבצעים רכישה, חשוב לברר מידע על הקמעונאי. האם יש לו שם טוב? האם כתובת האתר שלו מתחילה ב-https ומצוידת באייקון של מנעול קטן? סמלי האבטחה האלה לא מגינים על צרכנים בכל המקרים, אבל הם משמשים כעדות מהימנה לביטחון.

כמובן שהצרכנים מכירים את הסכנות של הקניות המקוונות. רק 26% מרגישים בטוחים לגמרי ביכולתם של הקמעונאי לערוב לביטחון העסקאות שלהם ופרטיותם. ואולם, במקרים רבים, מודעות של הצרכנים אינה מיתרגמת לפעולה, במיוחד כיום, כאשר שיקולי נוחות גוברים על שיקולי הזהירות.

שנת 2020 הפילה לחיקנו אוסף של תרחישים בלתי צפויים ואתגרים, שחלקם מאיימים על האבטחה והפרטיות המקוונים שלנו. חבל שעונת הקניות תהפוך לאחד האיומים האלה.

קניות אונליין. ShutterStock
הצרכנים משאירים פרטי אשראי, על אף שהם לא יכולים לסמוך על הקמעונאי שיאבטח אותם/ShutterStock

מעסיקים, היזהרו: להרגלי הקניות של העובדים יש אפקט מסוכן

למרבה הצער, הרגלי קניות מסוכנים של צרכנים - מסכנים לא רק את המידע האישי שלהם. 30% מהמשיבים מודים שהם משתמשים בהתקנים של החברה כדי לערוך קניות מקוונות. 27% מאפשרים לבני ביתם להשתמש בהתקנים של החברה כדי לערוך קניות. ההתנהגות הזאת מאיימת על בטחון החברה. כל מה שצריך הוא סיסמה גנובה אחת מלפטופ של אחד העובדים כדי לזרוע נזק ולגרום שיבושים עסקיים משמעותיים.

בזמן ש-"Christmas Every Day" הוא שם מצוין לסרט בערוץ הולמארק, עונת חגים ארוכה אינה בהכרח רק אור וחגיגות. קרוב לשלושה חודשים של מבצעים דיגיטליים הם המון זמן לעברייני סייבר לפתות עובדים עם מיילים מקושטים בציורים של חג המולד, להעלות תרמיות במדיה החברתית, ועוד. עמדו על המשמר ולקראת השנה הבאה, ודאו שאסטרטגיות אבטחת הסייבר תואמות את המציאות החדשה ואת התנהגות הצרכנים. כל זה בגלל שנוח מאוד לקנות מצרכים ומכוניות ישירות מהכורסה - וההתנהגות הזאת לא הולכת להשתנות בזמן הקרוב.

מתוצאות הסקר

  • 74% מהצרכנים אינם בטוחים לחלוטין ביכולת של רשתות הקמעונאות לאבטח את עסקאותיהם ופרטיותם.
  • 70% מהצרכנים הגדילו את הקניות ברשת בחצי השנה האחרונה
  • 30% מהצרכנים מודים שהשתמשו במחשב או טלפון מהעבודה לשופינג ברשת.
  • 53% אמרו שלא ישתתפו השנה בחגי הקניות המסורתיים, כי הם סבורים שבימינו אפשר להשיג הנחות טובות בכל עת
  • 57% היו מוכנים לרכוש מחנויות מחנויות מקוונות שאינן מוכרות ובלבד שישיגו את "המתנה המושלמת"
  • 65% שומרים פרטי אשראי במכשירים שלהם

סקר האבטחה של הקניות לחגים נערך על-ידי סייברארק באוקטובר 2020 על-ידי חברת סקרים בלתי תלויה. המחקר כלל תשובות מ-2,000 צרכנים בארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully