וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות שמקדמת טכנולוגיות שיעזרו להתמודד עם אתגרי "תופעת המידבור"

בסוף השבוע האחרון נערכה תחרות של קרן מיראז' והמכחן הישראלי לחדשנות, במהלכה חברות שמפתחות פתרונות הטכנולוגיים שיעזרו להתמודד עם אתגרי תופעת המידבור זכו במענק של עשרות אלפי שקלים

בוידאו: ברכת צפירה ונחל צאלים במדבר יהודה/צילום: איל שפירא, עריכה: ניר חן

קרן מיראז' והמכון הישראלי לחדשנות העניקו, באמצעות קהילת DeserTech, לארבע חברות צעירות סכום כספי של 25,000 שקלים מתוך עשרות מיזמים שהשתתפו בתחרות שנערכה בסוף השבוע בבאר שבע. קהילת DeserTech, הוקמה ע"י קרן מיראז' ישראל והמכון הישראלי לחדשנות, כדי לקדם טכנולוגיות שיסייעו להתמודד עם אתגרי תופעת המדבור. לארבעת החברות הזוכות ניתנת גם האפשרות לשת"פ ובחינת הטכנולוגיה עם שותפי התחרות: מקורות, נתיבי ישראל, ENEL ונטפים.

"חזון קהילת DeserTech הוא ליצר מנוע לצמיחה כלכלית בנגב. במטרה להניע יזמים וחברות סטארטאפ להצטרף לקהילה ולתחום, יצאנו בתחרות ראשונה מסוגה על מנת לצרף ולהזמין לקהילה חברות סטארטאפ, משלב מקדמים ועד שלבי פיתוח מתקדמים, בעלי פתרונות רלוונטיים לשיפור ופיתוח איכות החיים והסביבה במדבר ו/או לשימוש בנכסים והתשתיות של המדבר לטובת החברה והסביבה", אמרה ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז'.

קהילת DeserTech, הפועלת ברמה הארצית וממוקמת בבאר שבע. אתגר המדבור הגלובלי מחד, וההזדמנות הטכנולוגית בשילוב המשאבים הפיזיים של הנגב מאידך, הובילו להקמת הקהילה. הקהילה היא חלק מיוזמת DeserTech בהובלת קרן מיראז' ישראל, שמהווה עמוד תווך של רובע החדשנות שהוקם בבאר שבע. מטרת היוזמה היא להפוך את אזור הנגב ואת העיר באר שבע בפרט למרכז יזמי וטכנולוגי לחידושים המאפשרים חיים בר-קיימא באקלים צחיח.

חברת soLED. יח״צ,
"SoLED שמפלטרים מים באזורים צחיחים בעזרת נורות LED"/יח״צ

החברות שזכו בפרסים

  • במסלול המים זכו SoLED שמפלטרים מים באזורים צחיחים בעזרת נורות LED. באמצעות הטכנולוגיה הזו, ניתן להעביר תהליך פילטור של 18 ליטר מים בשעה.
  • במסלול החקלאות המדברית זכו Viridix המספקים לחקלאים, קטנים וגדולים כאחד, מערכת השקיה מדויקת ומתקדמת העוזרת להם להשתמש בתבונה במים שלהם בצורה היעילה ביותר להפקת כמה שיותר תשואה.
  • במסלול האנרגיה זכו Luminescent Solar Power המאפשרים ניצול מירבי של האנרגיה שמגיעה לתאים סולאריים והעברה שלהם לסוללות אגירה ייחודיות שיאפשרו ניצול של כלל האנרגיה מהשמש ל-24/7 ולא רק בשעות האור או בימי הקיץ.
  • במסלול התשתיות זכו 'הקבוצה לקיימות' שפיתחו מערך תשתיות חכם להקמת יישובים חסינים, מאופסי-פחמן וself-sustained הנקרא Village in a box.
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"אתגרי המדבור ושינויי האקלים הפכו לתופעה גלובלית משמעותית עבור חלק גדול מהאנושות. ברור לנו, כי אתגרים אלו דורשים וידרשו פתרונות טכנולוגיים וחדשנות שיכולה להגיע ממיטב המוחות הישראלים. ייסדנו קהילה שאין כמותה רבות בעולם אם בכלל, כי אנו מאמינים שככל שהשנים יעברו האתגרים והדרישות רק יצמחו", אמר דורון מלר, סמנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות, והוסיף: "כבר עכשיו, הודות לתחרות שקיימנו, איתרנו עשרות יזמים בתחום המדבור בישראל והענקנו ל-4 מתוכם פרס כספי והזדמנות לשיתופי פעולה עם ארגונים מובילים בתחום. חזון הקהילה בהמשך הוא יצירת "אקוסיסטם" עולמי שמרכזו בנגב ואליו יתחברו יזמים, משקיעים, חברות רב-לאומיות, ארגוני סביבה, חוקרים מהאקדמיה ומהשדה היישומי".

  • עוד באותו נושא:
  • מדבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully