וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Assassin's Creed Valhalla: אחד הטובים בסדרה

שיר בר-לב

11.12.2020 / 11:01

ה-Assassin's Creed החדש אולי לא יצליח לגייס מעריצים חדשים לסדרת המשחקים הותיקה - אבל למי שאוהב אותה מצפה חגיגה של ממש

Assassin's Creed/יח״צ

כמעט 60 שעות לתוך Assassin's Creed: Valhalla, ואני יכולה לקבוע שתי מסקנות ברורות: הראשונה - עדיין לא חשפתי את קצה הקרחון של המשחק הזה, ואם ארצה לסיים אותו אצטרך להשקיע שעות רבות נוספות. השניה - מדובר באחד המשחקים הטובים ביותר בסדרה עד היום, אם לא ה-.

סדרת Assassin's Creed כוללת נכון להיום בערך מיליון משחקים, כולם עוסקים במסדר עתיק של מתנקשים שנמצאים במלחמה אינסופית מול מסדר הטמפלרים המרושעים - מלחמה שמתקשרת ישירות לנקודות מפתח בהסטוריה האנושית. במהלך השנים הסדרה ביקרה בתקופת הרנסאנס, במלחמת העצמאות האמריקאית, בלונדון הויקטוריאנית ואפילו אצלנו בארץ ישראל. הפעם, היא מתמקדת בוויקינגים.

היסטורית, המשחק מתרחש בשנת 873 לספירה. קבוצה של ויקינגים עוזבת את ביתם הקפוא כדי לנסות ולהכות שורש באנגליה החמימה והנעימה. כדי להבטיח שההתנחלות שלהם לא תתקל בבעיות מצד המקומיים, הם צריכים לכרות בריתות עם הממלכות השונות (והלא מאוחדות) שמרכיבות יחדיו את אנגליה. אתם משחקים את אייבור, ויקינג (או ויקינגית, אתם בוחרים) כריזמטי במיוחד, שמצליח לפתור לכולם את הבעיות ובדרך נתקל במסדר המתנקשים העתיק, שמצרף אותו לשורותיו.

Assassin's Creed: Valhalla. יח״צ,
״Assassin's Creed Valhalla: אחד הטובים בסדרה״/יח״צ

מבחינת הגיימפליי, המשחק הזה דומה מאוד לשני המשחקים הקודמים בסדרה (Origins ו-Odyssey) מאשר למשחקים המוקדמים יותר. זה אומר שמשולבים בו אלמנטים רבים ממשחקי תפקידים כמו בניית דמות, משימות מורכבות עם שלל "צמתי בחירה" ועוד. הפעם נוספה לקלחת גם מערכת של בניית ההתיישבות שלכם, בה תצטרכו לבזוז חומרי גלם מרחבי העולם ולהשתמש בהם כדי לבנות מבנים לאחיכם הוויקינגים. ככל שתשדרגו את ההתישבות שלכם, כך תוכלו לשדרג את הדמות של אייבור, לצייד אותה בציוד חדש וכו'.

אם אהבתם את שני המשחקים הקודמים, אין ספק שתאהבו גם את המשחק הנוכחי. כל השינויים שהוכנסו הפעם הופכים את חווית המשחק למהודקת ונוחה יותר משהייתה בעבר: מערכת ניהול כלי הנשק עברה שינוי משמעותי והרבה פחות מציקה מבעבר, וגם מערכת שדרוג הדמויות מעניינת יותר מאי פעם.
גם הגרפיקה מצויינת, במיוחד במחשבים חזקים או קונסולות משחק חדשות. התחלתי אותו על קונסולת ה-Xbox One הישנה ועברתי באמצע ל-Xbox Series X החדשה וההבדל בביצועים ניכר: המשחק רץ חלק לגמרי (במיוחד בטלוויזיות שתומכות בטכנולוגית VRR שמסוגלת לפצות על שיהוקים בקצב הפריימים) ונראה מעולה לאורך כל הדרך.

Assassin's Creed: Valhalla. יח״צ,
״אם אהבתם את שני המשחקים הקודמים, אין ספק שתאהבו גם את המשחק הנוכחי״/יח״צ

טובים נגד רעים

הבחירה של מפתחי המשחק להתמקד הפעם בוויקינגים לא מובנת מאליה. הוויקינגים זכורים בהסטוריה כחבר'ה די רעים, ובצדק. הם היו עם קר, אכזר ואלים. איך אפשר להפוך את הרשעים של ההיסטוריה לחבר'ה הטובים?

יוביסופט, חברת המשחקים הצרפתית שאחראית למותג המשחקים הזה, בחרה להתמודד עם הסוגייה הזאת על ידי, ובכן, בריחה מהתמודדות איתה. אייבור עצמו הוא טיפוס די נחמד (במיוחד בגירסה הגברית שלו), וקל להזדהות עם מניעיו והתלבטותיו, אבל אז נתקלים במשימה בה אתם מתבקשים להסתער באלימות על מנזר שמלא בנזירים תמימים כדי לגנוב ממנו אוצרות. איך זה מסתדר עם טוב ליבו של איבור? זה לא, אבל אף אחד לא באמת מתייחס לזה.

האם זה השפיע על ההנאה שלי מהמשחק? בהחלט לא. יש לי נקודת תורפה גדולה בלב לסדרת המשחקים הזאת, ואני נהנית מ-Valhalla בצורה בלתי רגילה. מצד שני, מדי פעם אני מרגישה שהכותבים של המשחק היו יכולים להתייחס אליי קצת יותר בכבוד, ולהתייחס לסוגייות היסטוריות אמיתיות במקום פשוט להציג פנטזית-כח שמתעלמת מהאלימות הרבה המוצגת במשחק. בסיכום: אני נהנית, אבל הייתי יכולה להנות יותר.

Assassin's Creed: Valhalla. יח״צ,
״אני נהנית, אבל הייתי יכולה להנות יותר״/יח״צ

בונים עתיד חדש

ה"טרילוגיה" הנוכחית של משחקי Assassin's Creed (זאת שהתחילה עם Origins) מגיעה לשיאה במשחק הזה. החבר'ה ביוביסופט למדו את הלקחים הנכונים מהמשחקים הקודמים, שייפו את כל מערכות הגיימפליי, ויצרו את הגירסה הכי בוגרת ומלוטשת שאי פעם נראתה במותג הזה. אגב, זו גם הגירסה הכי אלימה שלה, שבקושי כוללת קטעי התגנבות ומחליפה אותם בקטעי אקשן הרבה יותר אגרסיביים. בכל זאת, וויקינגים.

האם העובדה שמדובר במשחק כל כך מוצלח בסדרה תצליח להמיר את הגיימרים שלא התחברו אליה עדיין? כנראה שלא. אם Assassin's Creed לא בשבילכם - זה לא המשחק שישנה את דעתכם.
מצד שני, אם אי פעם נהנתם מאחד המשחקים האלה, Valhalla יוכל לספק לכם עשרות שעות גדושות בקרבות, הנקשויות וכיף - זה עוד לפני שנכנסנו לשלל התכנים הנוספים שוודאי יוצאו להורדה בעתיד ויספקו לכם מספיק תוכן עד למשחק הבא בסדרה.

עותק ביקורת של המשחק סופק על ידי עדלי יונייטד, יבואנית המשחק לישראל. נבדק על קונסולות Xbox One X ו-Xbox Series X

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully