וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"קונסולה" החדשה של נינטנדו היא שיחוק אמיתי

שיר בר-לב

25.12.2020 / 9:40

זוזי הצידה פלייסטיישן 5 - לנינטנדו יש את הקונסולה החדשה המקורית יותר בשוק, והיא אפילו לא תשבור לכם את הכיס. שיחקנו בקונסולה החדשה וחזרנו עם רשמים ובעיקר - התקשנו להיפרד ממנה

יח"צ - חד פעמי

הפלייסטיישן 5 של סוני עפה ממדפי החנויות כמו לחמניות חמות. גם ה-Xbox Series X החדש לא ממש זמין לקנייה כרגע. רבבות גיימרים נואשים לקונסולה חדשה, אך לא מסוגלים להשיג לעצמם אחת. ובכן, לנינטנדו יש הצעה מעניינת בשביל כל אותם מיואשים: קונסולה חדשה דנדשה, עם ניחוח ישן נושן.

אם גדלתם בשנות ה-80, אתם אולי זוכרים את ה-Game & Watch: משחקים אלקטרוניים ניידים פשוטים מאוד, שכללו גם שעון דיגיטלי שבזמנו נחשב לשיא השכלול. זו הייתה אחת מטבילות האש הראשונות של נינטנדו בעולם המשחקים האלקטרוניים, וגם האב הרוחני של קונסולות ה-Game Boy שהגיעו לאחר מכן. והנה, שנת 2020 הולידה איתה מכשיר Game & Watch חדש שכולו שיר נוסטלגיה לתקופה ההיא. הוא נראה, מרגיש ומתנהג כמעט כמו המכשירים הישנים. אפילו המשחקים הכלולים בו הם לא בדיוק שיא החידוש.

אבל קודם, הבהרה: ה-Game & Watch אינו ממשיך דרכו של ה-Swtich. לא מדובר בקונסולה מתוחכמת עם עשרות משחקים, אלא במכשיר פשוט מאוד שמגיע עם שלושה משחקים בלבד. מצד שני, הפשטות שבו כובשת - עד כדי כך שרבים מהאנשים שראו אותי משחקת בו מיהרו להזמין גם לעצמם אחד. כוחה של נוסטלגיה.

Game & Watch. יח״צ,
״ה-Game & Watch אינו ממשיך דרכו של ה-Swtich״/יח״צ

המשחקים שכלולים במכשיר החדש הם כולם על טהרת סופר מאריו (היא גם יצאה לכבוד יום הולדתו של השרברב המשופם). הראשון הוא Super Mario Bros, אותו משחק ישן שמוכר לגיימרים הישראליים מימי המגאסון העליזים (או ה-NES, אם הלכתם על המקור). המשחק השני הוא Super Mario Bros 2, שלא יצא באופן רשמי במערב וידוע יותר בשם שלו "הגירסה הסאדיסטית של סופר מאריו".

המשחק השלישי, והיחיד שהוא אשכרה "חדש", הוא בעצם סוג של רימאסטר לאחד המשחקים המקוריים מימי ה-Game & Watch, בו צריך להזיז את ידיו של מאריו כדי שיבצע ג'אגלינג מבלי להפיל אף כדור. זה משחק מאוד בסיסי, אבל משום מה הוא גם הכי ממכר מהשלושה, ומצאתי את עצמי חוזרת לאתגר הפשטני-אך-מספק שלו פעם אחר פעם. ואה, כן, יש גם שעון, שכולל הרבה אנימציות חמודות של מריו וחבריו. מצד שני, כשלכל אחד יש לפחות סאמרטפון אחד בכיס, הצורך בשעון דיגיטלי לא ממש קיים היום.

Game & Watch. יח״צ,
״המשחקים שכלולים במכשיר החדש הם כולם על טהרת סופר מאריו״/יח״צ

אם אתם זוכרים איך הרגישו המכשירים הישנים, ה-Game & Watch החדש לא יאכזב אתכם. זו רפליקה מדוייקת למכשירים של אז: הוא קליל כמו שאתם זוכרים, הכפתורים שלו עשויים מאותו חומר-דמוי-גומי שכבר לא ממש משתמשים בו, הצבעים שלו בוהקים ועליזים. בקיצור: פצצת נוסטלגיה של ממש.
ובכל זאת, יש כמה חידושים שעוזרים לקונסולה להשאר רלוונטית גם ב-2020: המסך הפך לצבעוני ובוהק, כזה שאפשר לשחק בו תחת אור שמש ישיר ועדיין לראות משהו. הסוללה נטענת דרך חיבור USB TYPE-C שנמצא בצד המכשיר.

ויש עניין אחד שלא הזדקן טוב, או יותר נכון, כזה שגורם לי להבין שאני אולי לא הזדקנתי טוב. כשהייתי ילדה, הממדים הקטנים של ה-Game & Watch לא הפריעו לי. כיום, עם כפות ידיים מעט גדולות מהממוצע, התקשתי לשחק בקונסולה הזעירה הזאת למעלה מ-30 דקות ברצף מבלי שהתחילו לכאוב לי האצבעות.

Game & Watch. יח״צ,
״אם אתם זוכרים איך הרגישו המכשירים הישנים, ה-Game & Watch החדש לא יאכזב אתכם״/יח״צ

והאמת, גם המשחקים עצמם לא מה שהיו פעם. קטונתי מלהקניט את Super Mario Bros, כנראה אחד מהמשחקים החשובים בהסטוריה, ובכל זאת: מדובר במשחק קשיש שמרגיש כזה. הוא נוקשה מאוד, לא סלחני בכלל, ורמת הקושי הקשוחה שלו תפתיע גם אתכם. ובכל זאת, הקהל הפוטנציאלי של המכשיר הזה לא יקנה אותו כדי לשחק (שוב) במאריו, אלא כדי להנות מהנוסטלגיה בתוך כף היד שלו. אם אתם בקטע הנוסטלגי הזה - לא תמצאו קונסולה מתאימה יותר על מדפי החנויות.

Game & Watch: Super Mario Bros. זמין לרכישה במחיר 259 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully