וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאהבנו: בדקנו את הטאבון Ooni Koda 12

27.12.2020 / 14:17

בזמן הקורונה ועם סגירת המסעדות, עם ישראל חזר לבשל בבית ועם הזמן הפנוי והסגרים שהתארכו, נראה כי הוא גם התאהב בזה. הפעם בדקנו את הטאבון Ooni Koda הנייד, שיהפוך את תהליך הכנת הפיצות הביתיות לכאלו שלא נופלות מפיצריות מקצועיות

טאבון Ooni Koda 12/יח״צ

השנה בעקבות הריחוק החברתי, ביטול הטיסות והסגרים החוזרים, נראה כי נרשמה עלייה חדה בהיקף השימוש במוצרי בישול ביתיים. המסעדות אומנם סגורות, אבל הישראלים גם גילו את הבישול הביתי, כמה הוא פשוט וגם את המוצרים שהופכים את חווית הבישול הביתית למקצועית וכזאת שלא נופלת ממסעדות. בין המוצרים, נמצא ה-Ooni Koda 12, מדובר בטאבון ביתי נייד שמאפשר להכין פיצות ממש כמו באיטליה. מהרגע שהמוצר נחת בביתנו, לא הפסקנו להכין פיצות.

קל לניוד ומעוצב בצורה קומפקטית להפליא

גודל הקופסה של ה-Ooni Koda יוצר רושם שמדובר בטאבון גדול וכבד במיוחד, אלא שנראה כי רוב הנפח בקופסה הוא בכלל קרטונים ופצפצים, שנועדו להגן על האבן בעובי 10 ס"מ, המשמשת כמשטח אפייה. ה-Ooni Koda שוקל 9.25 ק"ג בלבד, והודות לרגליים המתקפלות, ניתן לשנע אותו בקלות למרפסת, לחצר ואפילו לטיולים. למעשה, הוא לא מיועד לבישול בתוך הבית אלא רק בשטח פתוח. עוד לטאבון משטח אפייה בגודל 33.2 ס"מ, מה שמאפשר להכין או בצקים בינוניים. אל תצפו להכין פיצה גדולה מדי בטאבון, שכן לא באמת ניתן לנצל את כל המשטח של 33.2 ס"מ מבלי לשרוף את הקצוות של המאפה. כך שבפועל, ניתן להכין פיצה מעט קטנה יותר בהיקף, אך היא בהחלט יכולה להשביע סועד עד שניים.

תהליך הפעלת הטאבון פשוט להפליא: הוא דורש חיבור למיכל גז עם ווסט 30 מיליבר, כשאת תהליך ההרכבה יש לבצע עם טכנאי גז. את אבן האפייה מכניסים פנימה, וכמעט ואין מקום שבו אפשר לטעות בתהליך הרכבת הטאבון. בגבו ניתן למצוא את כפתור ההפעלה (מצת) שמשמש גם לוויסות עוצמת החום. ל-Ooni מבער גז שמפזר את החום בצורה אחידה, עם להבה עוצמתית במיוחד. בהפעלה הראשונית נתתי לטאבון כחצי שעה על העוצמה החזקה ביותר, על מנת שישרוף לכלוך במידה ויש. לטאבון לוקח כעשרים דקות דקות עד שהוא מגיע לטמפרטורה המומלצת לאפיית פיצה - כ-400 מעלות. הטאבון שומר על חום בצורה מרשימה, אך מכיוון ואין לפתח מכסה, יש למקם אותו במקום ללא רוחות, על מנת שלא לפגוע בביצועי המבער.

Ooni Koda 12. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הפך להיות אחד מהמוצרים שבשימוש הכי תכוף בבית/מערכת וואלה!, מייקי לוי

האפייה הראשונה: ניסוי וטעייה

כל טאבון מתנהג בצורה אחרת, ובפעמים הראשונות נדרשו מעט ניסויים וטעייה. כך לדוגמה, למדתי שלא אופים על הטמפרטורה המרבית, שכן היא שורפת את הבצק, עוד למדתי שה-Ooni פחות מצטיין בפיצות עבות או פיצות נפוליטניות, שכן פתח הוצאת הפיצות מעט צר. אך ברגע שלומדים את המגבלות, הדקויות וכיצד הוא פועל בצורה הטובה ביותר, הפיצה שיוצאת היא נהדרת ולא נופלת ברמתה מפיצריות, כתלות באיך הכנתם את הבצק. ה-Ooni פשוט לא הפסיק לעבוד אצלנו. החל מפיצות ועד לקלצונות עם נוטלה - כמעט וכל יום הגיעה דרישה לאפייה אחרת.

כל תהליך הכנת הבצקים הוא גם תורה בפני עצמו, והוא תלוי במידת ההשקעה והמקצועיות שבידיכם. אנחנו הסתפקנו בהכנת בצקים די בסיסית, כשאת חלקם גם קנינו מוכנים מפיצרייה איטלקית מקומית. אין ספק שבעזרת חידוד הבצקים, בדגש על אלו שנקנו מהפיצרייה האיטלקית, התוצאה הייתה מרשימה וכאמור - כלל לא נפלה מפיצרייה. אנחנו התאהבנו בטאבון של Ooni ובעיקר בשילוב של הפשטות שלו, הניידות וההכנה הקלה. בראייה לטווח ארוך, הכנת הפיצה הביתית תחסוך גם לא מעט כסף.

Ooni Koda. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ה-Ooni Koda: מספק תוצאות מרשימות ובקלות יתרה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אוהבים לאפות בבית? זה המוצר בשבילכם

ה-Ooni Koda 12 נמכר במחיר של 1,990 ש"ח ועבור האופה הממוצע, מדובר במוצר מושלם, אך אם אתם נוהגים לעשות פיצות גדולות במיוחד, הייתי ממליץ דווקא על ה-Ooni Koda 16 אינץ', המאפשר משטח אפייה גדול יותר בצורה משמעותית. עוד ניתן למצוא בסדרת הטאבונים, גם כאלו המאפשרים אפייה על עץ, פחם, פלטס וגז. ה-Koda 12 הפך ללהיט בבית, ואם אתם אוהבים לאפות בבית או אפילו מחפשים תחביב חדש שישדרג את הארוחות, מדובר במוצר מושלם, בטח אם אתם אוהבים לטייל, כשמדובר במוצר נייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully