וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכניסים את האור: איך חגגו את החנוכה בחברות ההייטק בצל הקורונה?

סופגניות, הופעות, גאדג'טים וימי חופש: בעוד הדיבורים על סגר שלישי מרחפים באוויר, בחברות ההייטק השונות ניצלו את ההפוגה כדי להזריק מעט "נורמליות" יצאנו לבדוק איך חגגו את חנוכה 2020 בחברות ההיי-טק

בווידאו: נשיא המדינה ריבלין הדליק נר רביעי של חנוכה עם שכניו/צילום: אבי קנר, אורי בוזגלו-לשכת העיתונות הממשלתית

מזה כמה שנים אנחנו מסקרים כאן גם את הצד היותר קליל של העבודה במגזר הייטק, עם כתבות שמתמקדות בפינוקים, חגיגות ומתנות שהן מנת חלקן של העובדים שם. בשלב הזה זה כבר די ברור שחנוכה 2020 היה שונה לחלוטין מכל חנוכה שידענו עד כה, ואנחנו לא מדברים רק על הפסטיגל המקוון הראשון. בין סגר לסגר והצורך בהקפדה על כללי התו הסגול - ניכר שחברות נאבקות על הניסיון לשמר פיסה של שפיות בתוך כל הבלאגן סביב.

בתקופות פשוטות יותר הכתבות הצבעוניות הללו מספקות חלון לנעשה במה שמכונה "הסטארטאפ ניישן" ויש בהן מעט פיקנטריה - כי אין מה לעשות, כולנו רוצים לדעת מה קורה מעבר לגדר בחצר של השכנים. לכן בבואנו לכתוב את הכתבה הזו מעט התלבטנו האם יש פגם בלסקר את הנושא בשנה שכזו, שנה כל כך מאתגרת ולא פשוטה עד כדי כך שהנסיונות הללו של חברות ההייטק להכניס קצת שפיות לשגרת החיים שלהן עלולים להצטייר כמנותקים ממה שנעשה במשק. אבל אחרי שעברנו על רשימת הפעילויות שהגיעו לידנו החלטנו דווקא כן לפרסם כתבה בנושא, בעיקר מאחר ונראה כי השנה, אולי יותר משנה שקדמה לה, הפעילויות הללו חשובות - שלא לומר קריטיות למשק.

כל חברה כאן ברשימה, בין אם רכשו שם סופגניות, הזמינו אמנים להופיע, ערכו ארוע קטן או רכשו מתנות לעובדים- כל חברה כאן בעצם פרנסה עסקים קטנים מקומיים שצמאים לכל שקל שמגיע לעברם. כל עסק כזה מעסיק עשרות עובדים הוספים כך שמה שבשנים אחרות היה עלול להצטייר כפזרני - הופך לחמצן נחוץ עבור רבים אחרים במשק. ברור לנו שגם לחברות עצמן, זו אינה השנה הכי פשוטה מבחינה תקציבית - לכן העובדה שהאירועים הללו בכל זאת מתקיימים היא תופעה שיש לעודד. ואחרי ההקדמה הזו, הגיע הזמן לבדוק מה עשו בהייטק בחנוכה השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

AllCloud: סדרה של אירועי חברה במיני קפסולות

חברת שירותי הענן AllCloud החליטה שאחרי 9 חודשים הגיע הזמן להפגיש בין העובדים ויזמה סדרה של אירועי חברה במיני קפסולות, בהן ההנהלה והעובדים נפגשו פנים אל פנים באוירה שמחה ומסיבתית ככל שניתן במסגרת ההגבלות. האירוע התקיים על גג החברה וכלל מוזיקה עליה היה אחראי D.j טל העברי, תפריט יווני קייטרינג אמברוזיה - מוטי צרפתי, והפקה של Dream production ע"י קרן קליינפלד ותחיה ברנדל.

AutoDesk: שלושה ימי חופש נוספים בדצמבר

ענקית התוכנה AutoDesk והמובילה העולמית בפיתוח פתרונות תוכנה דו ותלת מימדיים לתחומי התכנון, העיצוב וההנדסה הבינה שלעובדיה קשה פסיכולוגית לקחת יום חופש בתקופה שכזאת ולכן ופינקה את העובדים ב-3 ימי חופש נוספים לבחירתם בדצמבר, חוץ מ-14 ימי החופש בסוף החודש (לרגל החגים האמריקאיים- כריסמס, ערב השנה החדשה) וכמובן שלחה לכל העובדים מארז סופגניות אישי חגיגי במיוחד מבית JOY מתוקים.

Aman: מופע חגיגי במיוחד של להקת שלווה

Aman, קבוצת IT המספקת פתרונות עסקיים מבוססי טכנולוגיה בעולמות תוכן של דאטה, דיגיטל, סייבר (ועוד) ומעסיקה אלפי עובדים בישראל החליטה להפתיע את עובדיה במופע חגיגי במיוחד של להקת שלווה ששמחה להופיע בחג האורות. הלהקה הופיעה בצהריים בחצר החברה כאשר כל העובדים צפו במופע מחלונות משרדיהם ותוך כדי נופפו בסרטים בצבעי סגול ותכלת (סגול- צבע ההזדהות עם בעלי מוגבלויות, תכלת- צבעו של לוגו קבוצת Aman). העובדים שמחו מאוד אך נראה כי מי ששמחו יותר הם להקת שלווה, שהתרגשו לחזור להופיע במיוחד בתקופה כזאת. האירוע כלל שלל פינוקים וסופגניות מיוחדות.

בנק הפועלים: סופגניות ושי לחג

חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב של בנק הפועלים החליטה להפתיע את עובדי החטיבה לרגל חג החנוכה ולחלק סופגניות ושי לחג שהכיל ממתקים, אוזניות אלחוטיות ומטען אלחוטי אוניברסלי. כמו כן, האגפים השונים ביצעו אירועי זום שכללו הדלקת נרות משותפת וסרטוני סוף שנה המציגים את העשייה של הצוותים השונים. בנוסף, העובדים נהנו מהרצאות אורח מרתקות ביניהם ד"ר חיים שפירא, מומחה לאסטרטגיה ותורת המשחקים.

Samsung NEXT: קופסאת הפתעות לכל נר

Samsung NEXT, זרוע החדשנות של Samsung הפתיעה את עובדיה עם קופסאת הפתעות לכל נר, ברוח התקופה. הנר הראשון והמיוחד היה חנוכייה דיגיטלית אלקטרונית, אותה העובדים היו צריכים להרכיב בעצמם, כאשר ה"נרות" בחנוכייה הודלקו מרחוק, ע"י המנכ"ל. החנוכיה נבנתה ותוכנתה על ידי צביק'ה מרקפלד מסטודיו ExMachina בשיתוף עם ה-MakeLab יהוד ועוצבה על ידי יעל קשלס מסטודיו Yael'ke. ערכת האפייה- חברת BakeIt.

בשאר הימים- הקרנת טרום בכורה של הסרט "הבריחה מפרטוריה" (מהמפיקים של "מלון מומבאי" ו"בחזרה מטואיצ'י"), ערכה להרכבת עציץ (כי בזמנים אלו, כולנו יכולים להיעזר בכוח צמח כדי להגשים את משאלות ליבנו), מלחייה גדולה מלאה בפתקיות עם משימות ושאלות שמעבירים בין יושבי השולחן וכל אחד שולף בתורו ומבצע. ואפילו ערכת אפייה סגנון pay it forward אותה העובדים העבירו לשכן או חבר קרוב. הנר האחרון אגב יכלול את טקס הדלקת החנוכיה המיוחדת, שאותה ידליק לא פחות ממנכ"ל החברה העולמית שנמצא בקליפורניה.

נטורל אינטליג'נס: הדלקת נרות משותפת של עובדי החברה

חברת הטכנולוגיה הישראלית נטורל אינטליג'נס, חוגגת את חג החנוכה עם הדלקת נרות משותפת של עובדי החברה מדי יום והדלקת נרות משותפת של כל עובדי החברה באמצעות זום. בנוסף, כדי לוודא שהעובדים מרגישים בנוח וחמימים גם בבית, נשלחו לכלל עובדי החברה פיג'מות מפנקות וממותגות מחברת "מיתוגון" לרגל בוא החורף.

cyberark: אירוע חנוכה יוצא דופן

חברת cyberark סידרה לעובדיה אירוע חנוכה יוצא דופן כשהנהלת החברה החליטה לגייס את הפורמט המצליח "הזמר במסיכה" ולהפיקו עם עובדי החברה. התוכנית אומנם הסתיימה על המסך אבל הכריש, הדוב, השור, הפופקורן, הפטריה, וחבריהם, המשיכו לככב ולהעלות סימני שאלה וניחושים סקרניים. במסגרת האירוע שהופק ע"י חברות ההפקה b.y ו - Thisplay Live המחזיקות בזכויות ההפקה לחברות וארגונים, צולמו עובדי החברה אשר משתתפים במופע עצמו, בסטודיו הופעות וירטואלי כאשר הם לבושים בתחפושות המקוריות של הדב, השור, הפטריה והכריש ואף הופקו עבורם שתי תחפושות שמייצגים את ערכי החברה- כספת (המסמלת כספת וירטואלית) ו-האקר ,שמייצגים את עולם התוכן הטכנולוגי החברה. האירוע הוצג כפי שאנו מכירים אותו - תעודת זהות, פאנל שופטים, נאמברים ולאחר מכן חשיפה דרמטית.

Gett: הדלקת נרות חגיגית בקפסולות

חברת Gett המובילה בפתרונות תחבורה חכמים לעסקים, החליטה להפתיע את עובדי החברה לרגל חג החנוכה, וערכו לילדי העובדים טורניר "פורטנייט" עם יוטיובר הגיימינג המוביל "מר שיבולת". במסגרת ההגבלות, בוצעה הדלקת נרות חגיגית בקפסולות במשרדי החברה ובנוסף, עובדי החברה קיבלו סופגניות לפתח ביתם.

Verifone: פעילויות לכלל עובדי החברה

בחברת ההייטק Verifone, קיימו פעילויות לכלל עובדי החברה לאורך כל שבוע החג. השבוע החל עם חלוקת מארזי סופגניות משפחתיים ממאפיית רולדין, המשיך עם משחק מטבעות שוקולד נושא פרסים בו כל עובד צריך לנחש את מספר המטבעות בצנצנת ולסיכום החג תתקיים סדנא להכנת סופגניות בזום לכל המשפחה.

אימפרבה: הדלקת נירות חגיגית

בחברת הסייבר המובילה אימפרבה, נערכה הדלקת נירות חגיגית והועברו סדנת חנוכה לילדיהם. קיבלו העובדים שי לכבוד החג ובו שמיכה עם לוגו החברה של ורדינון, עוגה מביסקוטי ואף תרומה של ערכת סופגניות ונרות לעמותת גדולים מהחיים.

אייביטק: מארז מפנק של פסק זמן

בחברת אייביטק (IVTech) החליטו להאיר לעובדים את החג עם מארז מפנק של פסק זמן, וגם התכוונו לכך ברצינות. מכיוון שקשה להפריד בין החיים הפרטיים והעבודה כשהבית הפך למשרד, העובדים קיבלו חופשה כדי שיוכלו להנות מאוירת החג ולחדש כוחות.

אייביטק היא חברת פיתוח תוכנה המספקת ליזמים מעטפת מלאה בפיתוח אפליקציה לעסק שלהם. החברה מתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה למוצרים שונים ובניית תשתיות ליישומים המיועדים לעבוד בעומסים גבוהים של מיליוני משתמשים.

Chegg: ערכת הדלקת נרות

Chegg היא חברה בינלאומית שמפתחת שירותי למידה לסטודנטים ועוזרת להם ללמוד ולחסוך זמן וכסף, זאת מתוך מטרה להפוך את הצורך בהשכלה לאפשרי ומשתלם לכל אחד. לקראת החג שלחה החברה לעובדים ערכת הדלקת נרות שכללה חנוכיה, נרות, סדר הדלקת הנרות וכמובן מארז סופגניות. הערכה של Chegg Israel לחנוכה הגיעה מהספקים הישראליים אספרגוס וFriday Gift Makers.

Spot.io: שי לכבוד חנוכה

בחברת Spot.io, שעושה אופטימיזציה לשירותי ענן, קיבלו העובדים שי לכבוד חנוכה שכלל סופגניות, ממתקים, גרינלנדה (שרשרת אורות), חנוכיה, נירות וגפרורים, ערכה להכנת שוקן עם כוסות ומטריה, כולם ממותגים עם לוגו החברה. בספוט עובדים מהבית כבר מספר חודשים והעובדים יחגגו את הדלקת הנר האחרון יחדיו בהדלקת נרות משותפת בזום.

M51: הדלקת נרות בגג משרדי החברה

בקבוצת החברות הטכנולוגיות M51 קיימו הדלקת נרות בגג משרדי החברה באירוע שכלל אלכוהול וסופגניות ממאפיית הטאבון. באירוע הוצגו העובדים החדשים שהצטרפו בתקופת הקורונה וסיפור משל חנוכה ע"י מנכל החברה, על הקשר בין החג להתמודדות עם מגפת הקורונה.

לושה: ערכות להכנת סופגניות עם הילדים

בחברת הסטארט-אפ לושה, המפתחת מוצרי תוכנה המנגישים דאטה לשיפור תהליכי מכירות בחברות B2B, משקיעים בחיזוק של מחוברות העובדים. בחברה שלחו לעובדים ערכות להכנת סופגניות עם הילדים. בנוסף, חגגו בקפסולות בהדלקת נרות יומית משותפת לעובדי הקפסולה ובמקביל ב-ZOOM לעובדים מהבית. בכל יום הקפידו להזמין ממקום אחר, המקומות שמהם הזמינו סופגניות להדלקת הנרות היומית: פיקה, לחמים, רולדין ומאפיות פרטיות ושכונתיות שונות אחד מהן היא בית המאפה של הקונדיטורית תמר פלדמן. את ערכת הכנת הסופגניות ששלחו לעובדים הזמינו מהאתר : בייק איט.

סייבריזן: מארז הכנת סופגניות

בחברת הסייבר ההגנתי, סייבריזן, שמפתחת מערכת האוספת מידע מכל תחנות הקצה בארגון, מחשבים ושרתים, ומנתחת את פעולותיהן, התקיימה פעילות חגיגית לכבוד חג החנוכה. במשך כל יום השבוע מדליקים עובדי החברה נרות יחד דרך הזום ובכל יום שני נציגי הנהלת תל אביב מחברים את חנוכה לאחד מערכי החברה. מעבר לפעילות בזום, קיימו גם אירוע במתכונת של קפסולות. העובדים קיבלו מארז ובו תערובת הכנת סופגניות של גדולים מהחיים, חנוכיה של MOLET ערכה לחנוכיות DIY מעץ ממוחזר, שבלונות לוגו החברה לאבקת הסוכר (בתמונה), נרות, מטבעות שוקולד, כולם של חברת "מיתוגון" והכל נארז על ידי אנשים עם מוגבלויות. ילדי העובדים השתתפו בהופעה הופעה של ד''ר מולקולה בשיתוף עם פאנבוקס והולו.

eko: ערכת יצירה אישית

בחברת eko המפתחת טכנולוגית וידאו אינרטקטיבי, שבאמצעותו מתקיים הפסטיגל השנה, רצו לדאוג לזמן האיכות המשפחתי ושלחו ערכת יצירה אישיות לחנוכה, המותאמות לגילאי הילדים של האומנית ליאורה זיוון "ליליבל", וסביבונים בעבודת יד של האומנית אפרת בן בוטון.

מלם תים: יובל המבולבל בהופעה פרטית בבתי העובדים

כמיטב המסורת, גם השנה ערכה קבוצת ה-IT והאינטגרציה מלם תים את חגיגת חנוכה המתקיימת מזה מספר שנים ברציפות. השנה, למרות מגבלות הקורונה, לא ויתרו בחברה על קיום אירוע גדול, אשר הגיע עד לבתי העובדים והתפרש על פני יומיים. המסיבה הגדולה החלה ביום שישי האחרון בבוקר ובמסגרתה התארח בבתי העובדים, מי אם לא יובל המבולבל, בהופעה סוחפת ומצחיקה שהלהיבה את הילדים הקטנים. לאחר מכן הופיעו אודי ואביעד מה'קלמרים' ולבסוף, נהנו משפחות העובדים משעה של שירים וצחוק עם כוכב הרשת קווין רובין. האירוע התקיים וצולם באולפן מקצועי שנשכר במיוחד ועוצב כבמה חגיגית, עליה הופיעו כל האומנים, בזה אחר זה. אודי וינטראוב, מנכ"ל מלם תים עלה אף הוא לבמה ובירך את הילדים והוריהם. במהלך המופעים השונים, הילדים שאלו את הכוכבים שאלות מהבית והיו חלק פעיל באירוע, כך שהם נהנו מחוויה מושלמת, כאילו ישבו באולם. אבל, פח השמן של מלם תים לא נגמר בזה וביום ראשון בערב החגיגה נמשכה בהופעה פרטית של אמן החושים נמרוד הראל, להנאת כל בני המשפחה, הגדולים והקטנים.

פיליפס: "חנוכה מהסרטים"

מזה מספר שנים, פיליפס ישראל נוהגת לציין את חג החנוכה באירוע "חנוכה מהסרטים" שבו עובדי פיליפס ובני משפחותיהם מוזמנים לבית הקולנוע להדלקת נרות משותפת ולצפייה בסרטים. השנה, פיליפס שמרה על הקונספט בהתאמה למתכונת "קורונה". כל עובדי פיליפס בישראל קיבלו מארז "חגים מהסרטים" לציון חג החנוכה וחג המולד הסמוכים זה לזה. המארז שהגיע לבתי העובדים כלל מטריה ממותגת, שמיכת כרבולית זוגית מפנקת, מרכיבים להכנת סיידר תפוחים חם, קרטון פופקורן כמו בקולנוע ושקית פופקורן, מטבעות שוקולד וקוד לצפייה ישירה בשני סרטי קולנוע לבחירה. מטבעות השוקולד נרכשו כתרומה והמארז כולו נארז על ידי עמותת שווים.

מטריקס: מארז חורפי מפנק

לאחר תקופה ארוכה של ריחוק חברתי, לכבוד חג החנוכה וסוף שנת 2020, החליטה מטריקס לצאת בקמפיין מתנות רחב תחת הסלוגן "The Matrix Roadshow" הנותן ערך ודגש בעצם חלוקת המתנות עצמן ולמשמעות שכל עובד יקבל באופן אישי כהוקרת תודה על עבודתו. לשם כך יצאו המנהלים בחברה יחד עם רכביהם הממותגים בסלוגן הקמפיין למבצע חלוקה רחב המתפרש על פני כל רחבי הארץ. המתנה עצמה כוללת אגרת אישית ממנכ"ל החברה, מוטי גוטמן, לצידה מארז חורפי מפנק תחת הכותרת "חיבוק חם מאיתנו" ובו כרבולית זוגית איכותית, ספלים לשתייה חמה, כלי זכוכית עם חליטת תה ותחתיות. מעבר לכך ובמשך כל שבוע החג מקיימת החברה שלל פעילויות חנוכה עבור עובדיה המתואמת להנחיות, ביניהן: סדנת בישול איטלקי עם עומר מילר, הרצאה של הקומיקאי טל פרידמן בה הוא חושף את סיפורו האישי באבהות לבתו המאומצת שאובחנה כסובלת מאוטיזם ופיגור, הקרנת הסרט בלוז ערבי שהוצג בפסטיבל טורנטו ופסטיבל ונציה, מפגשי כושר למבוגרים ולילדים, סדנת דונאטס לכל המשפחה ושלל תחרויות ופעילויות גיבוש מקוונות.

טלדור: מופע סטאנדאפ

קבוצת טלדור קיימה הדלקת נרות בהשתתפות כל עובדי החברה, חלקם המצומצם נכחו במשרדי החברה , על פי הנחיות הקורונה, ושאר העבודים התחברו בצורה וירטואלית. העובדים נהנו ביחד עם כל המשפחות שלהם מהדלקת נרות מסורתית ומרגשת ומהופעה מצחיקה של רותם אבוהב. נתי אברהמי - מנכ"ל קבוצת טלדור, ונתן פרידחי -סמנכ"ל קבוצת טלדור היו נאמנים על הדלקת הנרות והברכות, ביחד עם אביטל שרון - מנהלת הרווחה וליאת אבני - סמנכ"לית התפעול והרכש. במהלך טקס הדלקת הנרות, נתן העניק קטע חזנות מאוד מרגש, ולקינוח הקומיקאית רותם אבוהב נתנה מופע סטנדאפ מלא לעובדי החברה, תוך שילוב קטעים והווי מחברת טלדור.

Gloat: חנוכיה ומארז סופגניות אישיות

בחברת Gloat אשר פיתחה מערכת המאפשרת לארגונים הגדולים בעולם (ביניהם Unilever ו-Schnider Electric) לנייד ולשמר את כוח העבודה שלהם, באמצעות שימוש בבינה מלאכותית, ערך המשפחתיות גבוה מאוד, לכן החליטו לתת מתנה משפחתית הכוללת חנוכיה שתישאר שנים קדימה וסופגניות אישיות, המארז הוזמן מחברת Friday gifts הישראלית.

WSC Sports: מארז הכנת סופגניות יוקרתיים

חברת WSC Sports - אשר פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית ליצירה והפצה אוטומטית של תוכן ספורט דיגיטלי בזמן אמת, חילקה בחג החנוכה לכל 160 העובדים שלה בארץ, מארזי הכנת סופגניות יוקרתיים DIY של חברת Bakeit.

FIBO: אירוע "חנוכריסמס"

בסטארטפ FIBO, פלטפורמה להחזרי מס באופן דיגיטלי, אוהבים לחגוג דברים קצת אחרת, וקיימו אירוע "חנוכריסמס" שמשלב את כל מה שכיף בכל אחד מהחגים. המשרד עוצב באווירת סנטה, סופגניות ממאפיית לחמים והדלקת נרות משותפת בנוסף על קישוט הבלונים היו אמונים "בלוניט" אשר סייעו בהתנדבות בעיצוב החלל.

Kaltura: מארז "הוקרת תודה" ל-600 עובדים בכל העולם

חברת ההיי-טק Kaltura המספקת טכנולוגיית ווידאו בענן בתחומים שונים, החליטה לציין את חג החנוכה ואת סיכומה של שנת 2020, לחגוג עם העובדים פנים מול פנים בפתח ביתם ולומר להם תודה! החברה שלחה והגיעה עם מארז "הוקרת תודה" ל-600 עובדים בכל העולם, יחד עם משאית ממותגת שנסעה מרמת הגולן עד באר שבע, במהלך שבוע בין בתיהם של עובדי החברה, תחת הסלוגן "Together We Shine" שכלל בין היתר מתנות אישיות ומלאות אור יחד עם שם העובד וכן, ברכת תודה אישית מהמנהל הישיר לכל עובד. כל זאת יחד עם סופגניות שסופקו ממאפיית "השואו רום" וכן ברוח הפרסונליות, גם סופגניות ללא גלוטן וטבעוניות ממאפיות "גלוטריה" ו"האופים הקטנים". מטרתו של האירוע שתוכנן במהלך שלושת החודשים האחרונים הוא להוקיר תודה על העבודה הקשה והיוצאת דופן בשנה המורכבת, לחבק מרחוק אבל מקרוב ולתת תחושת חשיבות פרסונלית לכל עובד ועובד.

  • עוד באותו נושא:
  • חנוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully