וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו במסעדה איטלקית: הטאבון שהפתיע אותנו בענק

8.1.2021 / 14:04

בזמן הסגר, סגירת השמיים והמסעדות, גילינו מחדש את המטבח והתחום רשם נסיקה אדירה בהיקפי השימוש. בדקנו את הטאבון Leo Fontana שהצליח להפתיע אותנו בענק עם שילוב מושלם של מחיר אטרקטיבי, שימוש בטכנולוגיה חשובה ואיכות חומרים מצויינת. התוצאה: כמו באיטליה

fontana. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שילוב מושלם של מחיר ואיכויות גבוהות/מערכת וואלה!, מייקי לוי

בזמן הסגר, סגירת השמיים והריחוק החברתי גילינו מחדש את המטבח, ובעיקר את הכלים הטכנולוגיים ואת המוצרים שמשדרגים את הבישול. המסעדות נסגרו, והאופציות שעמדו לרשות הישראלים נעו בין משלוחים הביתה או להכין לבד, ונראה כי יש לא מעט שהעדיפו לשפר את כישורי הבישול שלהם בזמן הסגר. כך גם נרשמה עליה חדה בביקוש מוצרים אלו, בעיקר במכשירי סו-וויד, וטאבונים. הפעם בדקתי את הטאבון של Leo Fontana Forni המיובא על ידי חזות למטבח, שהצליח להפתיע בענק. גם במחיר וגם באיכויות הגבוהות.

חלל גדול עם ארובה ושימוש בחיישן חשוב במיוחד

מדובר בטאבון המיוצר באיטליה, ומגיע עם אבן שמוט בגודל 40 ס"מ רוחב ואורך, משמע יש מקום בשפע להכנת פיצה גדולה. אחד מהיתרונות של הטאבון, הוא שהפתח רחב במיוחד וגבוה, כך שאין חשש שבעת הכנת פיצה נפוליטנית, הבצק יפגוש את התקרה בדומה לטאבונים ניידים, אך על אופן ההכנה אכתוב בהמשך. בין הדברים החשובים ביותר שלא מצאתי בטאבונים במחירים הללו, עד שהגעתי לטאבון הזה, זה השימוש בחיישן טרמוקפל, אך ב-Leo Fontana ניתן למצוא אותו וזהו יתרון בטיחותי משמעותי. מדובר בחיישן שנועד לוודא שבמקרים בהם הלהבה כבתה בעקבות משב רוח, הגז לא יעבור למרות שהבורר נותר פתוח.

בחלקו העליון נמצאת ערובה, ובחלקו הקדמי מד טמפרטורה שמשקף את הטמפרטורה הפנימית אך לא את טמפרטורת האבן שהיא חשובה בעת הכנת הפיצות, ואותה מודדים באמצעות מדחום לייזר, וכאמור בחזית ניתן למצוא את המצת האלקטרוני ואת בורר עוצמת המבער. בטאבונים רבים, גם בקטגוריה זו, ההצתה נעשית על ידי הצתה אחורית, לרבות בורר שנמצא בגב הטאבון, כך שלא ניתן לקבל שליטה נוחה בעוצמה. כאן, ניתן לעשות זאת ובמקביל לצפות בתגובת המבער ולבצע את ההתאמות שנדרשות בהתאם לאופי הההכנה.

fontana. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מכסה המאפשר חימום מהיר יותר, לצד ערובה שניתן לסגור/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מבער עוצמתי וזמן חימום עד חצי שעה

את החיבור הראשוני של הטאבון לבלון גז יש לבצע באמצעות טכנאי גז מוסמך בלבד, ובהתאם לחוק, אך מדובר בתהליך קצר במיוחד, כשהחיבור מתבצע עם ווסת 30 מיליבר סטנדרטי . המבער העוצמתי של הטאבון נמצחו בחלקו השמאלי, וכאמור - הודות לכפתורים שנמצאים בחזית הטאבון ולא בחלקו האחורי בדומה לטאבונים אחרים, תהליך ההדלקה הוא פשוט במיוחד, וכדי לזרז את חימום הטאבון, בחזות למטבח הוסיפו מכסה לחלקו הקדמי. מרבית השימושים שלי עם הטאבון היו עבור הכנת פיצות, כך שטמפרטורת היעד הייתה בין 400 ל-450 מעלות, וזה ארך כעשרים וחמש דקות עד חצי שעה. זמן יחסית מהיר ויחס טוב של מבער עוצמתי לגודל הטאבון. עוד קיים ווסת לערובה, כך שניתן לסגור ולפתוח אותה, כשבזמן חימום הטאבון היא נותרה סגורה, ובעת אפייה, פתחנו אותה.

הודות לתא הפנימי הגדול יחסית, יש מקום בשפע ואין חשש שמה הפיצה תהיה קרובה מדי אל המבער ותשרף, מה שמתרחש בעיקר בטאבונים קטנים וצרים. התא הפנימי מספיק להכנת פיצה אחת בכל פעם, אך ניתן להכין את הפיצה בנוחות מרבית. עוד יש לציין כי עם הטאבון ניתן גם להכין תבשילים ועוד. עוד התרשמתי לטובה מהבידוד חום המצויין, שכן גם אחרי 40 ו-50 דקות אחרי שהטאבון עבד על העוצמה החזקה ביותר, ניתן היה לגעת בחלקו החיצוני, מה שסמן כי החום נשאר בתוך הטאבון, ולא "בורח" החוצה. הפיצות והמאפים שיצאו מהטאבון של Fontana היו הטובים ביותר לפי דעת הקהל בבית והאורחים. ביום הראשון שהוא נחת בחצר, בדקנו מספר טאבונים, ניידים ונייחים, כשה-Fontana ניצח בכל המבחנים והחשוב ביותר - במבחן הטעם.

fontana. מייקי לוי, מערכת וואלה!
התוצאה הסופית, בדיוק כמו במסעדה איטלקית/מערכת וואלה!, מייקי לוי

פחות לאפייה בשטח, יותר לאפייה ביתית

ה-Leo Fontana שוקל 35 ק"ג, כך שיהיה קשה לנייד אותו לטיולים. זו לא משימה בלתי אפשרית, ואכן ניתן לעשות זאת, אבל זו תהיה משימה לזוג ולא קלה במיוחד. הטאבון נועד בעיקר כדי להיות בחצר הבית או במרפסת, וניתן להניח אותו על מטבח חוץ או על עגלה שניתן לרכוש בנפרד אצל חזות למטבח. העגלה גם מאפשרת לנייד את הטאבון במרפסת או בחצר, וגם בגובה מצויין, כך שניתן לאפות את הפיצה מבלי להתכופף לגובה השולחן עליו הוא מונח.

fontana. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מהרגע שהגיע, הוא לא הפסיק לעבוד/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הטאבון הטוב ביותר שניתן למצוא עד 3,500 ש"ח

לפני שהטאבון Fontana נחת בחצר, הייתי בטוח שכדי ליהנות מהאיכויות שטאבון כזה מספק, צריך להיפרד מכמה אלפי שקלים, הרבה יותר מ-3,500 ש"ח. ה-Fontana הפתיע בכל פרמטר: המבער העוצמתי, הבידוד המצויין, האיכות הגבוהה והשימוש בטכנולוגיה שיכולה להציל חיים. אם אתם מחפשים טאבון ביתי, מדובר בטאבון הטוב ביותר שיש עד 3,500 ש"ח, ואם הצורך שלכם הוא לא מקצועי או שאתם מתכננים לפתוח פיצריה בבית, ה-Fontana יספק את התמורה הטובה ביותר, ללא שום פשרות. את הטאבון ניתן לרכוש בחזות למטבח ואצל המשווקים המורשים.

  • עוד באותו נושא:
  • טאבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully