וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטסאפ בלחץ? מפרסמת הבהרה בנוגע למדיניות החדשה

על רקע עדכון מדיניות הפרטיות של ווטסאפ, נראה גל נטישה של משתמשים העוזבים את הפלטפורמה ונוהרים לטלגרם ו-Signal. כעת, ווטסאפ יוצאת בקרב הסברה ומנסה להבהיר למשתמשים כי המידע עדיין נותר מוצפן, למעט התכתבויות עם עסקים

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

"לאחרונה עדכנו את תנאי מדיניות הפרטיות שלנו, וקיבלנו הרבה שאלות. לצד מספר שמועות, רצינו לענות על חלק מהתשובות הפופולריות ביותר שקיבלנו". כך כתבה ווטסאפ בבלוג שפרסמה באתר החברה. נראה כי שינוי המדיניות שתחול בחודש פברואר, גרם לגל עזיבות של משתמשי ווטסאפ, מתוך חשש מוצדק לפרטיות. בין האלטרנטיבות ניתן למצוא את Signal וטלגרם, שנהנות בשבוע האחרון מגידול ניכר בכמות המשתמשים. כך, לדוגמה, Signal הפכה להיות האפליקציה הפופולרית ביותר בארצות הברית. "אנו רוצים להדגיש כי המדיניות החדשה לא משפיעה על הפרטיות של ההודעות עם חברים או משפחה בכל דרך שהיא", הבהירו בווטסאפ.

אז כיצד המדיניות החדשה כן משפיעה עליכם?

"אנחנו לא יכולים לראות את ההודעות הפרטיות שלכם, לשמוע את השיחות וגם לא פייסבוק", הבהירו בהודעה. בווטסאפ הדגישו כי כל מה שמשותף בפלטפורמה לא מועבר אליה, וכי המידע הינו אישי ומוגן על ידי הצפנה מקצה לקצה. "אנחנו לעולם לא ננצל את האבטחה, ואנחנו מבהירים בשקיפות כי כל שיחה מוצפנת מקצה לקצה".

ווטסאפ. צילום מסך, צילום מסך
ווטסאפ בלחץ? מנסה להרגיע את המשתמשים/צילום מסך, צילום מסך

עוד ווטסאפ הבהירה כי אינה שומרת נתונים של שיחות הודעות או קוליות שבוצעו, כמו היסטוריית שיחות, למי נשלחו הודעות או למי התקשרתם בווטסאפ וכמה סזמן ארכה את השיחה. "בעוד שמפעילות סלולר מסורתיות שומרות את המידע, אנחנו מאמינים ששמירת המידע מהווה סיכון לפרטיות ולאבטחה, ואנחנו לא עושים זאת".

עוד בוואלה!

"רימית ולא התנצלת״: הרשת מגיבה לנאום בני גנץ

לכתבה המלאה

במסמך ארוך, המשיכה לפרט ווטסאפ כי היא גם אינה יכולה לראות את מיקום המשתמשים. "שאתה משתף את המיקום שלך בווטסאפ, הוא נותר מוצפן מקצה לקצה". בהתייחסות לאנשי הקשר, כתבה: "כשאתה נותן לנו הרשאה לאנשי הקשר, אנחנו לא משתפים אותם עם שירותים אחרים של פייסבוק", וכי גם קבוצות הווטסאפ פרטיות, והמידע לא מועבר לפייסבוק למטרת פרסומות אישיות.

Signal. יח״צ,
אפליקציית Signal: רושמת עלייה בהיקפי השימוש על רקע ״הרעת״ תנאי הפרטיות של ווטסאפ/יח״צ

איזה מידע חשוף? ההתכתבויות עם משתמשים עסקיים

חברות רבות בישראל ובעולם השיקו תמיכה בווטסאפ ויש לזה מחיר: הפרטיות. "מדי יום מיליוני אנשים ברחבי העולם מתקשרים בווטסאפ בצורה מאובטחת עם עסקים בכל הגדלים. התכתבות עם עסקים היא שונה מהתכתבות עם משפחה וחברים. חברות גדולות משתמשות בשרתי איחסון כדי לנהל את התקשורת שלהן, וזו הסיבה שאנחנו מציעים לחברות שרתי איחסון מאובטחים", כתבו בווטסאפ.

עם זאת, יש גם חברות שבוחרות להשתמש בשרתים אחרים, מה שאולי מעמיד בסיכון את המידע. "אם אתם מתקשרים עם עסקים בטלפון, אימייל או ווטסאפ, העסקים יכולים להשתמש במידע למטרות שיווקיות, לרבות פרסומים בפייסבוק. כדי לוודא שאתם מודעים לכך, אנחנו מדגישים שיחות עסקיות המבוצעות על גבי השרתים של פייסבוק", הוסיפו. עוד אם עיינתם במוצרים שנמכרים בפרופיל עסקי, פייסבוק עשויה להשתמש במידע כדי להציע לכם את אותם המוצרים גם בפייסבוק ובאינסטגרם.

ומה לגבי Signal?

ב-Signal, הפלטפורמה שצוברת תאוצה בשבוע האחרון ממשיכים להבהיר כי הם אינם משתפים מידע, וכי שום הודעה או מטא-דאטה (סוג טלפון, מערכת הפעלה, גרסה) מועברת עליהם. עוד הדגישו כי המידע היחיד שכן נשמר, הוא מספר הטלפון, אך הם עובדים על שיטה להצפין גם את המידע הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully