וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של מובילאיי: להביא את הרכב האוטונומי לכל אחד ולכל מקום

מובילאיי, חברה בת של אינטל, הציגה את האסטרטגיה והטכנולוגיה שיאפשרו לכלי הרכב האוטונומיים (AV) לקיים את הבטחתם להצלת חיים ברחבי העולם. בחזון החברה: להביא את הרכב האוטונומי לכל אחד ולכל מקום

הפיתוח החדש של מובילאיי/יח״צ

מובילאיי, חברה בת של אינטל, הציגה היום (שני) את האסטרטגיה והטכנולוגיה שיאפשרו לכלי הרכב האוטונומיים (AV) לקיים את הבטחתם להצלת חיים ברחבי העולם. במהלך שני מושבים בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES שנערכת השבוע הציג פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, את האופן שבו ערוכה מובילאיי לכבוש את השוק העולמי בתעשיית הרכב האוטונומי.

"בעזרת התמיכה של אינטל ובהתבסס על גישת ה"שילוש הקדוש" שלנו, עשויה מובילאיי לצמוח למימדים חסרי תקדים", אמר פרופ' שעשוע. "מתחילת דרכנו, כל חלק בתוכנית שלנו מכוון לצמיחה גיאוגרפית וכלכלית מהירה - והחדשות שאנו מביאים היום מראות כיצד החידושים שלנו מאפשרים לנו להוציא לפועל את האסטרטגיה הזו", סיכם.

פרופסור אמנון שעשוע. יח״צ,
פרופסור אמנון שעשוע עם הפיתוח החדש/יח״צ

חזון מובילאיי: כלי רכב אוטונומיים עם יכולות משופרות של זיהוי ומדידת מרחק

חזון מובילאיי כולל כלי רכב אוטונומיים עם יכולות משופרות של זיהוי ומדידת מרחק המבוססות על אור וגלי רדיו, שהן המפתח להעלאת נוספת של רף הבטיחות בכביש. מובילאיי ואינטל מציגות פתרונות חדשניים שיעניקו את היכולות המתקדמות הללו באמצעות רדאר ולידאר לכלי רכב אוטונומיים, תוך אופטימיזציה של כוח המחשוב ויחסי עלות-תועלת.

כפי שהסביר שעשוע באירוע השנתי של מובילאיי "Under the Hood", טכנולוגיית רדאר ההדמיה מבוסס התוכנה של מובילאיי, עם 2304 ערוצים, טווח דינמי של 100DB ורמת אונת צד של DBc 40, מאפשר לרדאר לבנות תמונת עולם (באמצעות חישה) שהיא מספיק טובה למדיניות נהיגה שתומכת בנהיגה אוטונומית. הודות לעיבוד אותות דיגיטלי מלא שעומד בחזית הטכנולוגיה, שיטות סריקה שונות, זיהוי מבוסס מידע גולמי עשיר ומעקב מרובה סריקות (Frames), רדאר ההדמיה המבוסס על תוכנה של מובילאיי, מייצג שינוי פרדיגמה של הארכיטקטורה, המאפשרת זינוק משמעותי בביצועים.

שעשוע הסביר גם כיצד ההתמחות של אינטל במפעלי שבבים פוטונים מסוגלת לשלב רכיבי לייזר אקטיביים ופסיביים על שבבי סיליקון. "זה באמת ישנה את כללי המשחק", אמר שעשוע על הלידאר מבוסס השבב שצפוי לצאת ב-2025. "אנחנו קוראים לזה 'מעגל משולב פוטוני' (PIC). הוא כולל 184 קווים אנכיים, והקווים הללו מועברים באמצעים אופטיים. מפעלים שיכולים לייצר שבבים כאלה הם מאוד נדירים. זה מעניק לאינטל יתרון משמעותי בבניית מערכות הלידאר האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו, 27.08.2019. עמית שאבי, אתר רשמי
טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

מפות עולמיות יביאו את הרכב האוטונומי לכל מקום

שעשוע הסביר את המחשבה שעמדה מאחורי טכנולוגיית המיפוי המבוססת על חוכמת המונים: הטכנולוגיה הייחודית וחסרת התקדים, לטענת החברה, מסוגלת כעת למפות את העולם באופן אוטומטי, עם מיפוי של יותר משמונה מיליון קילומטרים מדי יום, ועם קרוב למיליארד קילומטרים שמופו עד היום. עוד לטענתם, תהליך מיפוי זה שונה מהגישות האחרות בכך שהוא שם דגש על פרטים סמנטיים שחיוניים ליכולת של רכב אוטונומי להבין את הסביבה ואת ההקשרים שלה.

על מנת שכלי רכב אוטונומיים יוכלו לממש את המטרה שלהם, להציל חיים, הם צריכים להתפרש באופן נרחב, ולהיות מסוגלים להגיע כמעט לכל מקום. מערך המיפוי האוטומטי של מובילאיי משתמש בטכנולוגיה המיושמת בכמעט מיליון כלי רכב שמצוידים במערכת הסיוע לנהג המתקדמת של מובילאיי.

כדי להמחיש את יכולות הצמיחה שמאפשר המיפוי האוטומטי הזה, מובילאיי תעלה כלי רכב אוטונומיים לכביש בארבע מדינות חדשות, מבלי לשלוח מהנדסים מומחים למדינות אלה. החברה תשלח את המכוניות לצוותים המקומיים שמעניקים תמיכה ללקוחות החברה. אחרי הדרכת בטיחות מתאימה, כלי רכב אלה יוכלו להתחיל לפעול. זו הגישה שבה נעשה שימוש בשנת 2020 כדי להתחיל בנסיעה של כלי רכב אוטונומיים במינכן ובדטרויט, בתוך מספר ימים.

  • עוד באותו נושא:
  • מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully