וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההונאה החדשה: כמה שווה חיסון לקורונה בדארקנט?

חברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט זיהתה מגמה חדשה בדארקנט: חיסונים נגד קורונה תמורת מאות דולרים. עם זאת, הבהירו בחברה שמדובר בהונאה, וזמן קצר אחרי התשלום, המוכרים נעלמים

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת ש-17% מהחולים קיבלו חיסון ראשון/צילום: לע"מ

בחודש האחרון חברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט, עקבה אחר מודעות שונות של האקרים המפרסמים, לכאורה, "חיסונים זמינים נגד קורונה" של החברות המובילות בתחום שזכו לאישורים רגולטוריים, וכן של "החיסון הסיני", כשנראה כי מדובר בהונאה המנצלת את דרישת החיסונים העולמית. "ברגע שהחיסונים עמדו להיות מאושרים ראינו בדארק נט התחלה של פרסומים על "היצע זמין של חיסונים למכירה". כיום, היקף המודעות הזה עלה באופן משמעותי שכן הביקוש בעולם לחיסונים עלה באופן ניכר גם כן. כמו בכל תחום אחר של היצע וביקוש, יש מי שמנסה לנצל את העניין הגובר הזה ביצירת "שוק שחור" משל עצמו בניסיון לגרוף רווחים אישיים"', אמר עודד ואנונו, ראש מחלקת חולשות מוצרים בצ'ק פוינט שערך את המחקר.

חיסונים בדארקנט. יח״צ,
החיסונים שנמכרים בדארקנט, אך בסוף - מדובר בהונאה/יח״צ

במהלך החודש נצפו מספר מגמות: עלייה דרמטית (כ-400%) במספר המודעות ביחס לתחילת דצמבר ולאחר אישור החיסונים על ידי הרשויות האמריקאיות והאירופאיות (8 עמודים של תוצאות חיפוש עברו ל-34 ומספר המודעות קפץ ל-340). עלייה במחיר "החיסונים" מ—300$- 250$ בתחילת דצמבר ל-500$ ואף 1,000$ בשבוע האחרון. עוד נצפה שינוי בהצעות היקפי המכירה ממכירת "חיסון" בודד למכירה יותר סיטונאית של "חיסונים" (10,000 מנות).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"כצפוי: לאחר הרכישה המוכר 'נעלם'"

החוקרים של צ'ק פוינט ביצעו הזמנה של אחד "החיסונים" הללו וכצפוי - לאחר הרכישה של החיסון המוכר נעלם (ההתקשורת בוצעה דרך חשבון טלגרם שנמחק וכך גם המודעה). כך נראה כי מדובר בהונאה מתוחכמת בדארק-נט, המנצלת את המגפה העולמית. על רקע הדרישה העולמית בחיסונים, אנחנו צפויים לראות עוד הונאות דומות. מאחר וישראל לא נמצאת במצוקה של חיסונים, נראה כי ההונאות "פסחו" עלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully