וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה -eCommerce הישראלי חייב לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית

יותם בן ארי

14.1.2021 / 14:26

לעומת מדינות אירופה וארה"ב, ישראל נשארה מאחור בכל הקשור למסחר מקוון עקב קיבעון מחשבתי של שנים. משבר הקורונה אילץ את השוק כולו להבין שללא התקדמות טכנולוגית משמעותית, לא נצליח להדביק את הפערים

eGold. יח״צ,
״ה -eCommerce הישראלי חייב לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית״ (צילום: יח״צ)/יח״צ

משבר הקורונה האיץ באופן משמעותי את עולם הסחר המקוון בישראל, מתחום מסחר שעד כה היה יחסית בשוליים ביחס למדינות אירופה וארה"ב, למנוע המרכזי של פעילות המשק. אם בימי טרום המשבר, עולם הצרכנות הישראלי הסתמך ברובו על מסחר פרונטלי ובתי עסק השתמשו בשירותי איקומרס רק כמוצר משלים, הרי שהיום, פחות משנה אחרי, לעסק אין זכות קיום בלי מערך איקומרס מתפקד ובועט.
בזירה הבינלאומית, חברות האיקומרס המובילות ביותר פועלות כבר במשך שנים באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות המייעלות את זמן העבודה, מגדילות את ההספק ומבצעות הזמנות בדיוק מירבי. בישראל, התפיסה בתחום המסחר, נותרה כפי שהיא לאורך שנים, מיושנת ולא מתאימה עצמה לעידן החדש.

ניהול חנות eCommerce בתקופה זו, הוא תנאי הכרחי לקיומם של עסקים רבים. מותגים מוכרים רבים שהפנו את עיקר הפעילות שלהם לחנות המקוונת זכו להצלחה ולרכישות רבות ואלו שהתעלמו מהאזהרות ודבקו באופן מסחר "קלאסי", סגרו את העסקים שלהם.

eGold. יח״צ,
יותם בן ארי, ומנהל הפעילות של eGold, המרלו"ג הרובוטי המתקדם ביותר בישראל (צילום: יח״צ)/יח״צ

איקומרס = הייטק

הסיבה המרכזית שבגינה ישראל נשארה מאחור בשנים האחרונות בתחום המסחר המקוון לעומת העולם המערבי, היא חוסר ההבנה ש - eCommerce זה קודם כל טכנולוגיה, ועל מנת לעמוד בקצב העבודה הגבוה ורמת השירות שדורש השוק בשנת 2021, התשתית שמאחוריה צריכה להיות מתקדמת וחדשנית.
לשם כך, בעלי העסקים נדרשים לעשות התאמות רלוונטיות למציאות האיקומרס, המאופיינת בקצב הזמנות גבוה הרבה יותר, ודורשת התמודדות עם תחומים רבים כמו הפצה, הקמת חנות מקוונת, בניית מערך שיווק דיגיטלי, שילוח בינלאומי, הובלה, שירותי מחסן, שירותי אריזה, שירות לקוחות, טיפול בהחזרות וניהול מלאי חכם.

ליקוט ויצירת חבילות כדי לממש הזמנות eCommerce הוא תהליך רווי כוח אדם, לכן בימי הקורונה גם כאן נדרשות התאמות טכנולוגיות רלוונטיות. בישראל 2020, רובם המוחלט של המרכזים הלוגיסטיים המיושנים מופעלים על ידי בני אדם בלבד, אך עבודה משותפת של בני אדם ורובוטים בעלי בינה מלאכותית (AI) או מערכות תוכנה מפותחות, הופכת לאט לאט למוצר חובה, במיוחד בימים אלו בהם מגבלות הקורונה אינן מאפשרות לצוות המחסן לעבוד בנצילות מלאה. שיתוף הפעולה בין בני האדם לרובוטים, מייעל את זמן העבודה ומגדיל את קצב העבודה ב - 80%-200%.

במרכז לוגיסטי המופעל כולו על ידי בני אדם, כ - 80% מזמן העבודה מושקע בהליכה. אדם העובד לצד רובוט המבצע עבורו את כל פעולות השינוע, יכול לבצע פי 5 - 10 יותר משימות בפרק זמן נתון מאשר אדם הפועל לבדו. כאשר מדובר בלוגיסטיקה ל - eCommerce, המשמעות היא שאדם אחד יחד עם 5-6 רובוטים יכול לבצע באותו פרק זמן עבודה של 5-10 אנשים, וכך נוצר תהליך עבודה יעיל יותר, מהיר יותר, זול יותר, מדויק יותר, וכמובן מותאם לתקופה בה מספיק אדם אחד, המתגלה כמאומת לנגיף הקורונה, על מנת להשבית מרכז לוגיסטי שלם, שכן הרובוטים, אינם נתונים בסכנת הידבקות.

עולם הצרכנות הישראלי חייב להפנים שנגמר העידן שבו אנחנו מחכים 3 חודשים לחבילות שנתקעו בדואר, חבילות שהולכות לאיבוד, מגיעות פגומות, או לא מגיעות לעולם. המהפכה הטכנולוגית כאן כדי להישאר ואסור לישראל להישאר מאחור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הכותב הוא מומחה eCommerce ומנהל הפעילות של eGold, המרלו"ג הרובוטי המתקדם ביותר בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • אונליין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully