וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חווית צפייה פנומנלית: בדקנו את הטלוויזה GX65 של LG

18.1.2021 / 0:01

חברת LG שחררה את ה-LG GX65, עם לא מעט הבטחות. הסדרה ממוקמת מקום אחד מתחת לסדרת ה-ZX הבכירה כשההבדל: תמיכה ב-8K. ה-GX מביאה בשורה לסלון הבית, ואותי היא פשוט הדביקה לספה מבלי שיכולתי לזוז

סדרת מסכי ה-OLED של LG לא תמיד הייתה בהישג יד, ורק בשנתיים האחרונות אנחנו רואים מחירים נגישים יותר. סדרת ה-GX "שנחתה" אצלי בסלון, הינה סדרת הפרימיום, כשמעליה ניתן למצוא את ה-ZX. ההבדל היחיד? תמיכה ב-8K. בעוד שקשה למצוא תכני 8K, נותרנו עם ה-GX, הסדרה הבכירה שתומכת ב-4K. מדובר בטכנולוגיה שעד לפני שלוש - ארבע שנים, כדי ליהנות ממסך OLED, הייתם צריכים להיפרד מעשרות אלפי שקלים. בשנים שעברו הטכנולוגיה התפתחה ועלויות היצור ירדו, ומי שמרוויח מזה הם ללא ספק הצרכנים שיכולים להרשות לעצמם, מבלי לשלם עשרות רבות של אלפי שקלים. בדקתי את ה-GX65 וניסיתי להוריד את העיניים מהמסך: זו אכן הייתה משימה מאתגרת.

ב-LG מתייחסים אליה כפריט אומנות שיש לתלות על הקיר בלבד

לוותר על מעמד ולהגיד לצרכנים: האפשרות היחידה שלכם היא לתלות את הטלוויזיה על הקיר, זו אמירה חזקה. ממש כמו להזמין מנה במסעדת שף מפורסמת והשף מסרב לעשות שינויים במנה. בסגנון דומה למסך הפריים של סמסונג או אפילו סדרת מסכי ה"Wallpaper" של LG, טלוויזית ה-GX מיועדת להיות תלויה על הקיר, ממש כמו תמונה, ובחברה מבהירים - אפשרות אחרת אינה באה בחשבון, למעט רכישת מעמד צד שלישי או לרכוש את הטלוויזיה מסדרת "C".

כמובן שלא לכל אחד יש את הפריווילגיה למקם את הטלוויזיה על קיר, אך מאחר והטלוויזיה הנוכחית גם ככה הייתה תלויה, עבורי לא היה שום אתגר. יתרה מכך - LG מספקת מעמד מיוחד שמצמיד את הטלוויזיה אל הקיר, בצורה כזאת שאין רווחים, מה שמקנה מראה שהטלוויזיה והקיר משתלבים זו בזה.

ה-GX דקיקה מאוד. כמה זה מאוד? 2 ס"מ בלבד. כאמור, הודות למעמד המיוחד ש"מצמיד לחלוטין" לקיר, מתקבלת מראה של תמונה על הקיר. גם בטלוויזיה זו, נמשך העיצוב הסולידי והפשוט: מסגרת דקיקה מאוד, מה שגם יוצר חיסרון אחד בולט בהעברת חוטים אם אין לעם תעלה לכבלים מאחורי המסך. עם זאת, הטלוויזיה תומכת במגוון רחב של אפליקציות סטרימינג, כך שאם אתם לא משתמשים בכבלים, אתם תוכלו להסתדר עם הממשק המצויין.

LG GX65. יח״צ,
לא סתם LG מתעקשת למקם אותה על הקיר בלבד/יח״צ

הממשק: פשוט, מהיר ותומך במגוון רחב של אפליקציות

אי שם ב-2013, חברת LG רכשה מידי HP את מערכת ההפעלה webOS. באותו הזמן מדובר היה במערכת הפעלה שלא הצליחה להתרומם והייתה בעייתית מסיבות רבות. זו הייתה מערכת הפעלה שמיועדת בכלל לסמארטפונים וטאבלטים. הענקית הקוריאנית הבינה את הפוטנציאל של מערכת ההפעלה, וזו הייתה בחירה מצויינת, כש-LG ביצעה שינוי מקצה לקצה. אין מה לומר - ההימור הצליח לה ובענק. מערכת ההפעלה תומכת במספר רחב ומגוון של אפליקציות: פרטנר TV, סלקום TV, הוט ונקסט TV, נטפליקס, יוטיוב, אפל TV ואמזון פריים וידיאו. אכן מדובר ברשימה ארוכה ומגוונת שמבטיחה תמיכה בכל אפליקציות הסטרימינג הפופולריות למעט אפליקציה אחת של התאגיד.

עוד, הטלוויזיה תומכת בקישורית AirPlay2, מה שמאפשר הזרמת תוכן ממכשירי אפל, הישר לטלוויזיה. מדובר בממשק מהיר, צבעוני ובעיקר: קל לניווט והתמצאות. אם כל הנפשות בבית הצליחו לתפעל אותו בצורה פשוטה, כנראה שב-LG עשו עבודה טובה.

ממשק השליטה מבוסס מחוות, שמאפשר לכם להזיז סמן באמצעות הנעת השלט. מדובר בפיתרון נוח ויעיל, עבורי הוא היה הרבה יותר ידידיותי משליטה באמצעות המקשים שעל השלט, וזה פיתרון שפשוט כל יצרניות הטכנולוגיה חייבות לאמץ, בטח בעולם שבו

השאלה החשובה: איך איכות התמונה?

מדובר בפאנל מסוג OLED, ואם השם לא אומר לכם הרבה, אז אסביר: זהו הפאנל עם דיוק הצבעים הגבוה ביותר, והתמונה היפה ביותר שתוכלו לקבל בסלון שלכם. עם זאת, יש לזה גם חסרון שבא לידי ביטוי בבהירות נמוכה המשפיעה על צפייה ביום. משמע, אם הטלוויזיה נמצאת מול חלון, ייתכן ובמהלך היום יהיו השתקפויות על הטלוויזיה. ב-LG נעזרו בציפויים מיוחדים והצליחו לעשות עבודה טובה, אבל זה עדיין לא מפצה על הבהירות שהיא מעט נמוכה. עם זאת, אני יכול להגיד בביטחון: מסכי ה-OLED הם הטובים ביותר שיש כיום בשוק.

LG GX65. יח״צ,
איכות התמונה מדהימה, עד שזה מגיע לצפייה בחדשות/יח״צ

כאמור, מדובר בפאנל מסוג OLED, ולא משנה כמה ינסו לטעון שפאנלים אחרים מתעלים על הפאנל הזה, נכון לכתיבת שורות אלו, אני יכול להגיד בביטחון: מסכי ה-OLED הם הטובים ביותר שיש כיום בשוק. נכון, הם לא חפים מחסרונות הצריבה שהיו מוכרים בדגמים הקודמים, אך ב-LG טוענים שהצליחו לפתור זאת. האם זה באמת קרה? רק הזמן יגיד. בלב הטלוויזיה ניתן למצוא מעבד אלפא 9, דור 3 עם מעבד בינה מלאכותית, מעבד תנועה OLED motion Pro, קצב רענון של 120 הרץ ורזולוציית 4K. עוד ניתן למצוא תמיכה בתקנים Dolby Vision ו-HDR10. מדובר בתקני צבעים מתקדמים, המאפשרים טווחי צבעים דינמי רחב, ולצד התמונה, משודר גם מידע נלווה על איך שצריך לצבוע אותה, מה שמוביל להעשרת צבעים בתמונה. בפועל, זה מאפשר לטלוויזיה להגיע לרמת בהירות גבוהה יותר בסצנות מוארות. מי שתומכת בטכנולוגיה הזאת, היא בין היתר נטפליקס.

אבל חדל מעבדים וחדל תקנים, בסוף מה שחשוב זו איכות התמונה בפועל. את חווית הצפייה אחלק לשניים: החוויה שעוצרת נשימה, והחוויה שגרמה לי לנשום עמוק ולשאול איך השנה 2021 ואנחנו עדיין רואים חדשות ברזולוציה כל כך נמוכה. הפאנל OLED מאפשר הארה של כל פיקסל בנפרד.

בטלוויזיות LED לדוגמה, הפיקסלים תלויים בתאורה אחורית - מנורות שנמצאות מאחורי הפאנל, מה שיוצר אור שזולג. ב-OLED, הצבעים "נכונים" יותר, ולא מהולים בתאורה שזלגה, מה שמאפשר ל-LG לייצר שחור אמיתי וניגודיות אינסופית. כשיש קטע של חושך בתמונה: הטלוויזיה לא פולטת אור, הפיקסלים כבויים. זה מאפשר להוסיף עומק, וחדות שקשה להשיג במסכים אחרים. כשצופים בנטפליקס או אפילו ביוטיוב, חווית הצפייה עוצרת נשימה. התמונה חדה, הצבעים כל כך מדויקים ואם קשה לכם להפסיק את הבינג' היום, אז עם הטלוויזיה הזאת זה יהיה קשה פי שבעתיים.

LG GX65. יח״צ,
הטלוויזיה הכי טובה שאתם יכולים לקנות במחיר הזה/יח״צ

ומה לגבי צפייה בחדשות? המעבד בינה מלאכותית של LG עושה עבודה טובה בלשפר את איכות התמונה, אך זה עדיין לא שם. כמה שהמעבדים המתקדמים ביותר ינסו לשדרג איכות שידור של SD, הם לא יצליחו. וצפייה בחדשות פשוט עושה עוול למסך הזה. כך למעשה, בעת צפייה בערוצים "הרגילים" אנחנו נותרים עם איכות צפייה ירודה וגם הטלוויזיה הטובה ביותר לא תצליח לתקן זאת.

ואני עדיין עומד על זה: הטלוויזיה הכי טובה שתוכלו לקנות מבלי לשלם עשרות אלפי שקלים

בעיניי, זו הטלוויזיה הטובה ביותר שאתם יכולים לרכוש מבלי לשלם עשרות אלפי שקלים. כך נראה ש-LG סוף-סוף הנגישה את הטכנולוגיה לקהל רחב יותר. זו עדיין לא קטגוריית המחירים הנמוכה של אלפי שקלים בודדים, אבל היא בהחלט מנגישה משנה לשנה את הטכנולוגיה היוקרתית.

היא מביאה איכויות שהיו שמורות לטלוויזיות הסופר יוקרתיות, אלו שעולות עשרות אלפי שקלים וצפונה. הדגם שבדקתי הגיע בגודל 65 אינץ' והוא נמכר סביב ה-10,000 ש"ח, וניתן למצוא את הטלוויזיה גם בגודל 75 אינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully